  • 1. Data: 2009-11-07 13:09:06
    Temat: [CSS] Autorozmieszczanie div'ów
    Od: "Czarny_Zielony_Ziemniak" <g...@g...pl>

    Jak uzyskać efekt aby div'y rozmieściły się automatycznie w linii i
    automatycznie dopasowały odstępy między sobą:

    Przykład:

    1 div - wyrównany do lewej,
    ostatni - wyrównany do prawej a te pomiędzy nimi (niezależnie od ilości),
    żeby same dopasowały sobie RÓWNE odstępy pomiędzy sobą.
    Wielkość każdego diva to 200px na 200px
    Wszystko ma być wycentrowane

    Czy da się to ustawić automatycznie czy trzeba to robić na piechotę ....

    Mój kod:

    CSS

    #box_1 {
    float: left;
    width: 200;
    height: 200px;
    background: white;
    border:1px solid #DDD;
    margin-right: 50px;
    margin-bottom: 50px;
    text-align: center;
    }

    #box_2 {
    width: auto;
    height: 200px;
    background: white;
    border:1px solid #DDD;
    margin-bottom: 50px;
    text-align: center;
    }

    HTML

    Będę wdzięczny za podpowiedzi ewentualnie poprawkę mojego kodu.

  • 2. Data: 2009-11-07 16:01:18
    Temat: Re: [CSS] Autorozmieszczanie div'ów
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Czarny_Zielony_Ziemniak wrote:
    > Jak uzyskać efekt aby div'y rozmieściły się automatycznie w linii i
    > automatycznie dopasowały odstępy między sobą:

    #rodzic {
    text-align:justify;
    text-align-last:justify;
    }

    #rodzic > div {
    display:inline-block;
    width:200px;
    }

    Niestety poleci tylko w IE8. Jeżeli nie chce Ci się czekać aż
    Gecko/Opera/WebKit dorobią się obsługi text-align-last, to trzeba będzie
    dołożyć po divie:

    #rodzic {
    display:table;
    width:100%;
    }

    #rodzic div.boxWrapper {
    display:table-cell;
    }

    #rodzic div.box {
    width:200px;
    margin:0 auto;
    }

    Na IE6 i 7 nie masz co liczyć.

    > Przykład:
    >
    > HTML

    id ma być unikalne i w całym dokumencie może wystąpić tylko raz. Użyj klas.