  • 1. Data: 2017-03-03 11:54:15
    Temat: CROOK OS odzyskany...
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    Teraz juz wszyscy uwierzą w polską myśl techniczą peerelu :-)

    https://goo.gl/dPV7zu

    c.

  • 2. Data: 2017-03-03 12:12:52
    Temat: Re: CROOK OS odzyskany...
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Cezar wrote:

    > Teraz juz wszyscy uwierzą w polską myśl techniczą peerelu :-)
    >
    > https://goo.gl/dPV7zu

    1990 to już nie PRL. Nie rozumiem też, po co uparli się to
    dekodować real-time na Arduino, skoro można było off-line
    na pececie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2017-03-03 12:16:05
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 03/03/2017 11:12, Piotr Wyderski wrote:

    > 1990 to już nie PRL. Nie rozumiem też, po co uparli się to
    > dekodować real-time na Arduino, skoro można było off-line
    > na pececie.

    pierwsza wersja to chyba '74

    c.

  • 4. Data: 2017-03-03 12:19:13
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Fri, 3 Mar 2017 10:54:15 +0000, Cezar pisze:
    > Teraz juz wszyscy uwierzą w polską myśl techniczą peerelu :-)
    > https://goo.gl/dPV7zu

    Przecież obrazy/źródła CROOKA były dostępne od dawna. O ile dobrze
    zrozumiałem, na tych taśmach znajdowała się instalacja starszej wersji
    systemu (CROOK-3).

    k.

  • 5. Data: 2017-03-03 12:34:52
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 03/03/2017 11:19, Krzysztof Gajdemski wrote:

    > Przecież obrazy/źródła CROOKA były dostępne od dawna. O ile dobrze
    > zrozumiałem, na tych taśmach znajdowała się instalacja starszej wersji
    > systemu (CROOK-3).
    >
    > k.

    *For most, if not all of them, there were no preserved copies up until now.*
    - SOK-1 (K-202 original operating system)
    - SOWA (K-202)
    - CROOK-1 (K-202)
    - CROOK-2 (K-202)
    - CROOK-3 (K-202 and MERA-400)
    - CROOK-4 (MERA-400)
    - SOM (MERA-400)
    Huge number of versions allow for reconstruction of the whole CROOK
    development process.

    Other sources (hundreds of files) include various OS tools and utilities
    as well as:

    * K-202 command shell
    * CEMMA analog circuit simulator (several versions)
    * 8080 simulator
    * ASSK assembler (for MERA-400 and K202, dozens of versions)
    * Basic (for K-202 and MERA-400)

  • 6. Data: 2017-03-04 09:39:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 3 Mar 2017 10:54:15 +0000, Cezar <c...@B...pl.invalid>
    wrote:
    > Teraz juz wszyscy uwierzą w polską myśl techniczą peerelu :-)
    > https://goo.gl/dPV7zu

    A sama nazwa systemu jakie robi wrażenie!

    --
    Marek