    From: "nn" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: CE a biznesplan
    Date: Thu, 22 Jan 2009 12:03:16 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    Tematyka CE nie jest za często poruszana, stąd moja i (pewnie nie tylko)
    niewiedza.
    Czy ktoś mółby powiedzieć, jakie mogą być szacunkowe koszty zrobienia
    certyfikatu CE dla urządzenia elektronicznego (powiedzmy, niech to będzie coś
    na kształt jakiegoś prostego mierniczka elektronicznego - procesor,
    wyświetlacz, te sprawy). Interesują mnie wszystkie ewentualne koszty, nie
    tylko związane z badaniami pod kątem EMC.
    Czy w ramach certyfikatu sprawdzane są (ewentualnie przez kogo?) warunki
    produkcji, np. na okoliczność późniejszego dotrzymania jakości i parametrów
    urządzenia.
    Wiem, że badania EMC nie muszą zakończyć się sukcesem za pierwszym podejściem.
    Czy laboratoria pobierają zawsze jednakowe opłaty, bez względu na to, które to
    jest podejście? Jakiego rzędu wielkości są to stawki?
    Czy można ewentualnie zrobić jakieś badania wstępne (po niższj cenie)? Innymi
    słowy - czy o koszcie decyduje wydanie stosownego zaświadczenia, czy jest to
    po prostu koszt badań?
    Mam wrażenie, że jest to wiedza tajemna i mało kto chce się nią dzielić, ale
    może...
    Najlepiej, gdyby wypowiedział się ktoś, kto miał już przktyczne doświadczenia
    w tym temacie.