  • 1. Data: 2013-01-28 13:53:48
    Temat: C8/Ulysee/Phedra
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Do jakiego stopnia Citroen C8, Lancia Phedra i Fiat Ulysee to "to samo auto
    z roznymi znaczkami"?

    Nie pytam oczywiscie o wystroj i wykonczenie, tylko o "kuchnie".

    O C8 kraza straszne opinie - glownie o fatalnej elektryce/elektronice. O
    Fiacie - niewiele lepsze, a Lancia Phedra ma opinie dosc niezawodnej, w
    kazdym razie o elektronice wiele nie slychac.

    Ile w tym prawdy, a ile oddzialywania znaczka i stereotypow?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2013-01-28 16:30:35
    Temat: Re: C8/Ulysee/Phedra
    Od: "rz" <z...@i...pl>

    > O C8 kraza straszne opinie - glownie o fatalnej elektryce/elektronice. O
    > Fiacie - niewiele lepsze, a Lancia Phedra ma opinie dosc niezawodnej, w
    > kazdym razie o elektronice wiele nie slychac.

    Z pewnością P807, C8 i Fiatów jest sporo więcej niż Lanci Phedry.
    Może stąd mało słychać narzekań na lanciowe wydanie :)

    rafal

  • 3. Data: 2013-01-28 22:19:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Jan 2013 16:30:35 +0100, rz napisał(a):

    > Z pewnością P807, C8 i Fiatów jest sporo więcej niż Lanci Phedry.
    > Może stąd mało słychać narzekań na lanciowe wydanie :)

    Malo budujacy wniosek :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2013-01-29 10:48:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .net...

> [...]
    > kazdym razie o elektronice wiele nie slychac.

    > Ile w tym prawdy, a ile oddzialywania znaczka i stereotypow?

    A może po prostu jak ktoś kupił Lancię i "przepłacił" za znaczek to nie
    serwisuje swojego auta u pana Heńka przy pomocy młotka i dłuta tylko w ASO.
    Dlatego drugi użytkownik Lancii dostaje w miarę sprawne auto, a drugi
    użytkownik Fiata/Citroena dostaje obiekt eksperymentów rzeźbiarskich.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-01-29 11:22:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Jan 2013 10:48:38 +0100, Ergie napisał(a):

> [...]
    > Dlatego drugi użytkownik Lancii dostaje w miarę sprawne auto, a drugi
    > użytkownik Fiata/Citroena dostaje obiekt eksperymentów rzeźbiarskich.

    Moze. Ale z przegladu Allegro/Otomoto wynika, ze Phedra i C8 sa w tej samej
    cenie, albo Phedra nawet minimalnie tansza. Znalazlem tez opinie, zeby
    omijac ASO Fiata i Lancii, bo Phedra/Ulysee to w srodku zabojad i tylko w
    zabojadzkich serwisach potrafia go naprawic :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2013-01-29 14:27:27
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-01-28 13:53, Maciek pisze:

> [...]
    > kazdym razie o elektronice wiele nie slychac.
    >
    > Ile w tym prawdy, a ile oddzialywania znaczka i stereotypow?

    To to samo auto - powstawało z tych samych części, w tej samej fabryce
    w Lieu-Saint-Amand, w północnej Francji.

    Oczywiście ma różne znaczki, różnie skompletowane wyposażenie i odmienne
    elementy nadające tożsamość - reflektory, maski, grille ,tylne klapy.
    Aha i różnią się numeracją części zamiennych - nawet tych identycznych.

    Mogą się różnić interfejsem diagnostycznym - Fiaty/Lancie niekoniecznie
    będą w pełni chciały gadać z Lexią, ale to jest moje przypuszczenie.

    Co do zawodności - właśnie kwestia serwisowania daje taki, a nie inny
    obraz marki, szczególnie w naszym kraju, gdzie wielu użytkowników
    narzeka na jakość "francuzów" bo tak wypada, Fiat - "bez komentarzy" a
    Lancia - "to wyższa klasa - to się nie psuje..."

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 7. Data: 2013-01-29 15:05:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    net...

> [...]
    > omijac ASO Fiata i Lancii, bo Phedra/Ulysee to w srodku zabojad i tylko w
    > zabojadzkich serwisach potrafia go naprawic :)

    Istotna jest cena zakupu, a tu wydaje mi się, że Phedra była najdroższa z
    tej trójki. A obecna cena wynika z małego prestiżu Lancii w Polsce.

    Mnie z tej trójki kiedyś kilka osób polecało Ulysses ale nikt nie potrafił
    tego uzasadnić.

    Inna kwestia, że jak w ASO przy salonie Fiata pytałem o sprzedaż Ulysses to
    mi powiedzieli że to kilkanaście sztuk na rok. No i stąd prosty wniosek, że
    mechanicy tego ASO nie mieli na czy nauczyć się jego obsługi :-)

    Możliwe, że C8 miało większa sprzedaż to i serwis bardziej doświadczony.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-01-29 16:49:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > ASO. Dlatego drugi użytkownik Lancii dostaje w miarę sprawne auto, a drugi
    > użytkownik Fiata/Citroena dostaje obiekt eksperymentów rzeźbiarskich.

    Mówisz, że w przypadku aut o których mowa różnica w cenie obejmująca znaczek
    firmowy uzasadnia taką różnicę w serwisowaniu?

  • 9. Data: 2013-01-30 09:23:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Mówisz, że w przypadku aut o których mowa różnica w cenie obejmująca
    > znaczek firmowy uzasadnia taką różnicę w serwisowaniu?

    Z tego co widzę, tak to wygląda - ludzie kupujący droższe auta serwisują je
    w ASO, ludzie kupujący tańsze auta serwisują je u pana Heńka.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-01-30 10:40:17
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 09:23:14 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Z tego co widzę, tak to wygląda - ludzie kupujący droższe auta serwisują je
    > w ASO, ludzie kupujący tańsze auta serwisują je u pana Heńka.

    Może tak jest, ale Ulysse, C8 i Phedra to są właśnie w polskich warunkach droższe
    auta i nie sądzę żeby właściciel któregokolwiek z nich na wstępie rezygnował z usług
    ASO. Inna sprawa, że te auta najczęściej są do Polski sprowadzane jako używki (np.
    Ulysse już od wielu lat nie ma w ofercie Fiata w Polsce). No i raczej właściciel
    Fiata prędzej skusi się na wizytę w ASO, bo cena roboczogodziny jest dla Lancii 2
    razy wyższa niż dla Fiata (przynajmniej w "moim" ASO).

    Pozdrawiam
    MK