  • 21. Data: 2009-01-21 10:58:09
    Temat: Re: Bylo Lublin i strzelanie
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-01-21 11:08, Użytkownik Watson napisał:

    > Czyli jedna władza potwierdziła drugiej władzy
    > Ze oczywiscie moze uzywac broni kiedy tylko kowboj z patrolu ma ochote.

    Policjant ma prawo i obowiązek do użycia środków zależnych od stopnia
    zagrożenia. Nad poprawnością oceny możesz sobie podyskutować.
    Ale albo podasz kilka przypadków za ostatni rok kiedy to "kowboje z
    patrolu" mieli ochotę sobie postrzelać w sytuacji kiedy było to
    niewskazane albo uznam cię za typowy przypadek kolejnego bełkoczącego
    trolla.

    > Nie przyznali ze to pomyłka. Sprawa cywilna oczywiscie to wykaze.
    > Rodzina dostanie kase. Te kilkaset tysiecy to koszt naduzywania broni.

    Ja myślę że zamiast zatrudniać sędziów, prawników i rzeczoznawców
    wystarczyła by taka wróżka ja Ty stwierdzająca "Sprawa cywilna
    oczywiscie to wykaze". Ja jednak chyba poczekam na koniec rozprawy.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2009-01-21 11:01:09
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-21 08:47:31 +0100, "BartekGSXF" <b...@g...com> said:

    > No jak Ty nie widzisz roznicy miedzy kelnerem z taca i motocyklista w kasku
    > to ja przepraszam :)

    Ależ nie za ma co! ;-)

    > Ale badz laskaw wyjasnic jak kierujacy autem i motocyklem ma zauwazyc lub
    > uslyszec okrzyk :"STOJ POLICJA".

    Raz że prawo nigdy nie uwzględni wszystkich możliwych sytuacji, dwa
    przecież policjat krzyczy i to niby nie jego wina, że ktoś nie usłyszał
    - ale to z kolei podnosi kwestie, czy oddanie strzałów jest w takiej
    sytuacji zasadne.

    > Wg tego co podales w linku to policjant moze strzelac kiedy zagrozone jest
    > czyjes zycie (w uproszeczeniu). Samo niezatrzymanie sie do kontroli raczej
    > IMO nie upowaznia do strzelania.

    IMHO też. Jest takie powiedzenie wśród strzelców (i nie tylko) - lepiej
    żeby cię 3 sądziło, niż 6 niosło. Ale tak zdroworozsądkowo - to nie
    była taka sytuacja. I umorzenie postępowania wskazuje trochę na zapędy
    policji i prokuratury do praktyk kowbojskich.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 23. Data: 2009-01-21 11:01:43
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2009-01-21 09:16, Użytkownik BartekGSXF napisał:
    > Rozmawiamy o przypadku kiedy zatrzymywali umundurowani funkcjonariusze
    > na widok których smarkacz zaczął uciekać w sposób nie budzący
    > wątpliwości co do intencji. Więc nie ośmieszaj się wymyślaniem
    > sytuacji alternatywnych w stylu " a gdyby wasza matka staruszka".

    Ale o czym Ty mowisz? Jakie zagrozenie stworzyl uciekajacy chlopak?? To
    wlasnie zagrozenie stworzyl policjant strzelajacy do oddalajacego sie
    pojazdu w srodku miasta. Malo tego, w wyniku strzelania obrazenia odniosla
    niewinna kobieta.
    I nie pierdziel, ze mial prawo strzelac bo go nie mial i jest to w linku,
    ktory podeslalem.
    O tu: "Podczas poniedziałkowej rozprawy pełnomocnik rodziny zabitego,
    mecenas Jacek Gaj, wystąpił o możliwość zapoznania się z policyjną
    instrukcją postępowania w takich sytuacjach.

    W maju zeszłego roku policjant, który strzelał, zeznał przed sądem, że nie
    wiedział, jak zatrzymuje się motocykl na blokadzie. Zdaniem pełnomocnika,
    policja z

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    zapomina o własnych regulaminach i ich nie przestrzega."
    Policjant nie wiedzial jak ma sie zachowac wiec strzeli. Superprofesjonalne
    podejscie. Jak zreszta cala ta smierdzaca sprawa. Szukali starej CZ a nie
    Yamahy a majac nagrania z kamer raczej powinni miec opis sprawcow.

    > Policjant ma prawo i obowiązek do użycia środków zależnych od stopnia
    > zagrożenia. W tym przypadku był na akcji w której poszukiwano
    > uzbrojonych przestępców.

    No, poruszajacych sie stara CZetka

> [...]
    > ocenie czy policjant postąpił zgodnie z prawem. To zostało już ustalone
    > wcześniej i zdecydowanie nie po Twojej myśli.
    Gdybys czytal ze zrozumieniem wiedzialbys, ze sprawa ta bedzie sie ciagnac
    jeszcze troche i byc moze skonczy sie wyrokiem przyznajacym odszkodowanie za
    _ nieuprawnione uzycie broni_.
    Tu sobie poczytaj
    http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,48724,4624478.html
    http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,88296,5181383.html
    i tu :
    http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article
    ?AID=/20081105/AKTUALNOSCI/339827445

    Wiec moze poczytaj troche zanim bedziesz zabieral glos w sprawie o ktorej
    masz blade pojecie.

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 24. Data: 2009-01-21 11:30:43
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przecież policjat krzyczy i to niby nie jego wina, że ktoś nie usłyszał -
    > ale to z kolei podnosi kwestie, czy oddanie strzałów jest w takiej
    Ano wlasnie, nie dosc, ze mamy dupne prawo to jeszcze mamy dupna,
    niedoszkolona i niedoinwestowana policje.
    I chyba nigdy sie tego nie doczekamy, dopoki kasa bedzie w policji
    bezsensownie wydawana.
    BTW strzelanie do kogos kto ucieka, oddala sie, raczej nie upowaznia do
    strzelania. IMO policja powinna w takim razie scigac delikwenta a strzelac w
    momencie bezposredniego zagrozenia.

> [...]
    > taka sytuacja. I umorzenie postępowania wskazuje trochę na zapędy policji

    Wlasnie tyz mam takie odczucie, tym bardziej, ze za tym chlopakiem juz
    jechal radiowoz. Wiec tak naprawde nie bylo potrzeby strzelania, a tamtego
    policjanta po
    prostu zezarly nerwy.

    BTW 2
    Czy Ty masz moze cos wspolnego z ASG?? Jakby tak to moge sie o cus spytac na
    priv?

    pozdr

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 25. Data: 2009-01-21 11:35:11
    Od: "Watson" <p...@g...com>

    RadoslawF wrote:
> [...]
    > patrolu" mieli ochotę sobie postrzelać w sytuacji kiedy było to
    > niewskazane albo uznam cię za typowy przypadek kolejnego bełkoczącego

    Kolego "motocyklisto" ?

    Nie miales przypadku zatrzymania "do kontroli" z wycelowaną w Twoją strone
    bronią?
    Nie miałeś wyrwanych ze stacyjki kluczyków ?

    To dziwne, przeciez to normalne procedury stowane wzgledem motocyklistów.
    Nasilające się corocznie w pewnych okresach, gdy nieudolni maja sie wykazać.

    Wiedz ze niezatrzymanie sie do kontroli jest wykroczeniem, a nie grzechem
    smiertelnym.
    Czyli grzywna, a nie strzał kontrolny w potylicę.

    Ps. Daj w sygnaturce znać czym jezdzisz.

    --
    FJR 1300
    Wyscigowa licencja A

  • 26. Data: 2009-01-21 11:40:55
    Od: "Ireneusz Dyła" <i...@o...gddkia.gov.pl>

> [...]
    > wystarczyła by taka wróżka ja Ty stwierdzająca "Sprawa cywilna
    > oczywiscie to wykaze". Ja jednak chyba poczekam na koniec rozprawy.

    Drogi Radosławie,
    mam nieodparte wrażenie, że największymi zwolennikami użycia broni
    w stosunku do kierowców są jednostki niedojrzałe emocjonalnie lub o
    psychopatycznych cechach osobowościowych.
    Ktoś kto kiedykolwiek strzelał z broni automatycznej raczej się zastanowi
    nad tym wszystkim, zanim zacznie się ośmieszać prawdami
    objawionymi na temat pozytywnych aspektów zatrzymywania przy pomocy
    trwającej ponad 3 sek serii i ich przewagą nad sposobem cywilizowanym -
    tzn. takim, po zakończeniu którego będzie jest okazja do złożenia wyjaśnień
    przez zatrzymywanego.
    O ile mnie pamięć nie myli to już było zasądzone odszkodwanie dla chlopaka
    któremu przestrzelili kręgosłup i posadzili na wózek inwalidzki bo im się
    WYDAWAŁO, że to groźny przestępca uciekający samochodem po napadzie.
    Oczywiście chłopak spanikowany nie zatrzymał sie do kontroli bo czegoś tam
    nie miał.

    Podrawiam
    Irek i ktm-y

  • 27. Data: 2009-01-21 11:43:13
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,wid,8421950,wiadomo
    sc.html?ticaid=175cd&_ticrsn=5

    Tu masz filmik ze szkicem sytuacyjnym

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 28. Data: 2009-01-21 12:36:07
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-21 12:30:43 +0100, "BartekGSXF" <b...@g...com> said:

    > Ano wlasnie, nie dosc, ze mamy dupne prawo

    Aż tak dupne nie jest - weź pod uwagę, że nie ma sensu tworzyć
    skomplikowanych przepisów uwzględniających multum różnych wariantów, bo
    raz że ciężko to będzie spamiętać, a dwa o pomyłkę czy błąd w
    interpretacji znacznie łatwiej.

    > to jeszcze mamy dupna, niedoszkolona i niedoinwestowana policje.

    Przedewszystkim to.

    > BTW strzelanie do kogos kto ucieka, oddala sie, raczej nie upowaznia do
    > strzelania.

    W pewnych sytuacjach upoważnia. Wide Art. 17 ustawy o policji.

    > IMO policja powinna w takim razie scigac delikwenta a strzelac w
    > momencie bezposredniego zagrozenia.

    Jeśli to zagrożenie naprawdę było.

    > BTW 2
    > Czy Ty masz moze cos wspolnego z ASG??

    Nie, ja strzelam z zabawek o nieco większym kalibrze ;-)

  • 29. Data: 2009-01-21 12:59:59
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

> [...]
    > skomplikowanych przepisów uwzględniających multum różnych wariantów, bo
    > raz że ciężko to będzie spamiętać, a dwa o pomyłkę czy błąd w

    Moze i takie najgorsze nie jest ale ma mnostwo dziur i baboli.

    > W pewnych sytuacjach upoważnia. Wide Art. 17 ustawy o policji.
    Ano wlasnie, _w pewnych sytuacjach_. Chyba wtedy nie bylo takich powodow.
    IMO nie bylo bezposredniego zagrozenia zycia lub zdrowia kogokolwiek. I
    chyba w tym momencie powinno sie doprecyzowac ustawe, zeby interpretacja
    _zagrozenia_ nie byla w gestii rozemocjonowanego stojkowego.

    > Jeśli to zagrożenie naprawdę było.
    A bylo? Ja rozumiem, ze policja ma obowiazek zatrzymac przestepce ale kto
    normalny staje na drodze rozpedzonego pojazdu? Idiota? Bo chyba nikt
    normalny nie staje na srodku drogi. Zreszta takie zachowanie jakkolwiek
    debilne, usprawiedliwia pozniejsze strzelanie. Bo taki policjant zawsze moze
    powiedziec : No chcial mnie rozjechac.

    > Nie, ja strzelam z zabawek o nieco większym kalibrze ;-)
    Coz szkoda, ja z kolei szukam kogos kto sie orientuje w zawilosciach
    oporzadzenia US Army.

    pozdr

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 30. Data: 2009-01-21 15:38:55
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-01-21 12:35, Użytkownik Watson napisał:

    > Kolego "motocyklisto" ?

    Kolego "motocyklisto" z uwagi na brak z twojej strony przykładów na
    poparcie twojej teorii o kowbojach uznaje cię za trolla.

    > Nie miales przypadku zatrzymania "do kontroli" z wycelowaną w Twoją strone
    > bronią?
    > Nie miałeś wyrwanych ze stacyjki kluczyków ?

    Nie, nie miałem, ale ja mam taki dziwny zwyczaj że zatrzymany do
    kontroli wyłączam silnik, niezależnie czy jadę jedno czy dwu
    śladem.

> [...]
    > smiertelnym.
    > Czyli grzywna, a nie strzał kontrolny w potylicę.

    "policjant, który został niemal rozjechany przez motocyklistę"
    a nieomal rozjechanie policjanta na blokadzie jest też tylko
    wykroczeniem ? No popatrz a ja myślałem że to już się kwalifikuje
    się jako czynna napaść na funkcjonariusza i nie jest wykroczeniem.

    Z mojej strony EOT