  • 61. Data: 2022-04-08 17:25:08
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 16:47, K pisze:

    > w tym linku.

    "LoRa-Based Physical Layer Key Generation for Secure V2V/V2I
    Communications "

    To jest o generowaniu kluczy by zapewnić bezpieczeństwo komunikacji
    między pojazdami. LoRa to jest tylko jakaś technologia radiowa.

  • 62. Data: 2022-04-08 17:34:07
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 17:17, Pete pisze:

    > Zamiast monitorować, kupić sobie booster i trzymać w bagażniku. On się
    > będzie rozładowywał rok.
    > Albo i dłużej.

    Przypuśćmy, ale co z akumulatorem w samochodzie? Może by jakiś
    kondensator zamiast niego włożyć. Im nie przeszkadza rozładowanie :-)

  • 63. Data: 2022-04-08 17:34:54
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2022 16:25, ii wrote:

> [...]
    >
    > To jest o generowaniu kluczy by zapewnić bezpieczeństwo komunikacji
    > między pojazdami. LoRa to jest tylko jakaś technologia radiowa.

    a dalej w tym tekscie jest o duzym zasiegu wlasnie dlatego LoRA.

  • 64. Data: 2022-04-08 17:35:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Jest rozładowany.

    Nie oceniaj akumulatora po okładce :-)

  • 65. Data: 2022-04-08 17:39:17
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 17:34, K pisze:

    > a dalej w tym tekscie jest o duzym zasiegu wlasnie dlatego LoRA.

    Większym od Twizy? :-)

  • 66. Data: 2022-04-08 18:04:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Apr 2022 16:19:29 +0200, ii wrote:

    > Ty byś chciał naprawiać rzeczy sprawne :-)

    Moim zdaniem nie jest.
    Lecisz na urlop, zostawiasz auto na lotnisku, i wzywasz pomoc po
    powrocie?

    Zapadasz na covid, masz 2 tygodnie kwarantanny i ładowanko
    akumulatora?

    > Źle monitorujesz. Należy wyprzedzić zepsucie akumulatora a nie je
    > stwierdzić. Pewnie Ci się nie chce i dlatego właśnie ... monitorujmy
    > zdalnie :-)

    Ja auta uzywam dosc czesto, to akumulator jest naładowany :-)

    > No to właśnie problem że jedne samochody są używane częściej a inne
    > rzadziej. A do naładowania akumulatora potrzeba czasu. Nie ma sensu w
    > ogóle odpalać samochodu z tego powodu.

    Czyli wracamy do tego, zeby podłączyc mały zasilacz na dobre.

    > Pewnie coś Ci zjadało energię :-)

    alarm, centralny zamek, radio - troche zzera.
    Do tego chinska jakosc paneliku, czyli jakas zbyt mala moc,
    plus noce, plus pogoda - nie zawsze slonecznie,
    no i sie nie sprawdzil.

    J.

  • 67. Data: 2022-04-08 19:11:39
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 07.04.2022 o 19:40, ii pisze:

    > No ale jak poprzednim razem ledwo odpalił i nie został naładowany
    > podczas krótkiej jazdy to co w tym dziwnego że się rozładował? Tracker
    > ciągle coś bierze, może nawet 50mA.

    > Można garaż zmienić, a można zastanowić się jak dokładnie
    > jest z tym rozładowywaniem.

    Więc weź, zmierz i napisz ile prądu płynie z akumulatora, gdy ten
    samochód stoi. Później można wrócić do dyskusji.

    Ale, że to wymaga wysiłku, a Ty chyba wolisz tylko pogadać...
    A jeszcze się okaże, że jednak trzeba coś w aucie naprawić i trzeba
    będzie zejść na ziemię... :) Pokaż grupie, że zależy Ci na rozwiązaniu
    problemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 68. Data: 2022-04-08 19:56:58
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2022 16:39, ii wrote:

    > Większym od Twizy? :-)

    A ile to bylo, 75km? To moze jedna antena LoRA nie wystarczyc ;)

  • 69. Data: 2022-04-08 22:07:37
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 18:04, J.F pisze:

    > Moim zdaniem nie jest.
    > Lecisz na urlop, zostawiasz auto na lotnisku, i wzywasz pomoc po
    > powrocie?

    Klemę można zdjąć. Zlecić doładowywanie.

    > Zapadasz na covid, masz 2 tygodnie kwarantanny i ładowanko
    > akumulatora?

    No tak, kwiatki rosną, kwitną i przekwitają. Następny raz za rok. Nic
    nie poradzisz :-)

    > Ja auta uzywam dosc czesto, to akumulator jest naładowany :-)

    Tym bardziej nie wiesz czy jest sprawny :-)

    > Czyli wracamy do tego, zeby podłączyc mały zasilacz na dobre.

    Logistyka mi nie pozwala. Przepychanie samochodu, przeciskanie się, już
    pisałem.. Jakbyś został moim giermkiem ... :-)

    > alarm, centralny zamek, radio - troche zzera.

    Sam widzisz. Policzyłeś, że wystarczy 100mA aby wycyckać do zera w pełni
    sprawny akumulator. A nowy nie jest i elektronika siada wcześniej.
    Pisałem, tracker zjada chyba 50mA.

    > Do tego chinska jakosc paneliku, czyli jakas zbyt mala moc,
    > plus noce, plus pogoda - nie zawsze slonecznie,
    > no i sie nie sprawdzil.

    O widzisz, i tak samo zimno w garażu nie pozwoliło odpalić :-)

    Ja nie bardzo rozumiem po co Tobie ten panel jak ciągle jeździsz :-)

  • 70. Data: 2022-04-08 22:13:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 19:11, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Więc weź, zmierz i napisz ile prądu płynie z akumulatora, gdy ten
    > samochód stoi. Później można wrócić do dyskusji.

    Proponuję byś został moim giermkiem, zmierzył ten prąd i wrócił do dyskusji.

    > Ale, że to wymaga wysiłku, a Ty chyba wolisz tylko pogadać...

    To większy wysiłek.

    > A jeszcze się okaże, że jednak trzeba coś w aucie naprawić i trzeba
    > będzie zejść na ziemię... :) Pokaż grupie, że zależy Ci na rozwiązaniu
    > problemu.

    Ja nie mam żadnego problemu. Se piszę o zdalnym monitorowaniu napięcia
    akumulatora, jakbyś nie zauważył. Jak chcesz możemy pogadać o zdalnym
    monitorowaniu prądu. :-)