  • 1. Data: 2011-05-22 10:17:00
    Temat: Blackberry w roamingu/ a może zagraniczny Pre-Paid?
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,
    Czy jakoś można obniżyć znacząco koszty korzystania z BB w roamingu?
    Może rozwiązaniem było by zakupienie lokalnej karty typu Prepaid i
    włożenie jej w aparat, tylko czy po takiej zmianie karty będzie działało
    normalnie ściąganie poczty itp skonfigurowane w BB?
    Jeśli to ma jakieś zasadnicze znaczenie to chodzi o 5 dni na Ukrainie i
    to w różnych miejscach, więc na łatwy dostęp do WiFi nie liczę.
    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2011-05-23 05:54:53
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    W dniu 2011-05-22 12:17, BAREK pisze:
    > Dzień Dobry,
    > Czy jakoś można obniżyć znacząco koszty korzystania z BB w roamingu?

    Można wyłączyć transmisję danych w roamingu.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    -- interesujesz się turystyką? zapraszam na moje strony:
    www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 3. Data: 2011-05-23 08:53:43
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Marcin Lubojański
    z dnia: 2011-05-23 07:54:

    > Można wyłączyć transmisję danych w roamingu.
    lub całkowicie wyłączyć telefon... wtedy to jest najtańszy roaming ;)

    Paweł

  • 4. Data: 2011-05-23 15:04:12
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2011-05-23 07:54, Marcin Lubojański pisze:

    > Można wyłączyć transmisję danych w roamingu.

    Taką metodę już znam i przerabiałem, ale tym razem chodzi o to, aby
    telefonu i transmisji danych nie wyłączyć- chodzi o to, żeby transmisja
    danych pracowała non-stop.

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 5. Data: 2011-05-24 06:36:11
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-05-22 12:17, BAREK wrote:
    > Dzień Dobry,
    > Czy jakoś można obniżyć znacząco koszty korzystania z BB w roamingu?

    Oprócz sposobów podanych przez kolegów - tylko WiFi. Usługa BB
    (zakłądając, że wykupiona w Polsce) przypisana jest niejako "do karty" -
    nie obejdziesz tego wkładając inną kartę o ile subskrypcja nie ma
    włączonej usługi BB (co, zakładam, jest nieopłacalne lub niemożliwe, być
    może za wyjątkiem tzw cywilizowanych krajów, ale o to pytaj kol. W.G.,
    bo ja nie bywam/nie korzystam).

    Są jeszcze jakieś pakiety danych na BB ale kosztują jakieś sto coś tam
    chyba i są ograniczone do pewnej liczby MB.

    "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
    mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

  • 6. Data: 2011-05-24 08:37:58
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2011-05-24 08:36, TGor pisze:

> [...]
    >
    > Są jeszcze jakieś pakiety danych na BB ale kosztują jakieś sto coś tam
    > chyba i są ograniczone do pewnej liczby MB.

    Ja wiem, że to nie będzie ryczałt.
    Chciałbym po prostu kupić jakiegoś prepaida, doładować go i na bieżąco
    aktualizować skrzynki pocztowe w BB i czasem coś sprawdzić na WWW.
    Pytanie, czy jak takiego prepaida ukraińskiego wsadzę, to czy to
    wszystko będzie działało bez zmian konfiguracji?

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 7. Data: 2011-05-24 13:09:37
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-05-24 10:37, BAREK wrote:

> [...]
    > Pytanie, czy jak takiego prepaida ukraińskiego wsadzę, to czy to
    > wszystko będzie działało bez zmian konfiguracji?

    Proponuję poczytać FAQ na popularnym forum BB (google). Jak
    tłumaczyłem: usługę kupujesz u operatora i przypisana jest "do karty"
    (ok, niezupełnie, ale w pewnym sensie) a nie uzytkownika. To nie
    skrzynka pocztoa, do której się zalogujesz z każdego komputera.

    Wkładając kartę innego operatora nic nie zyskasz, bo u niego usługi nie
    masz wykupionej.

    BB idzie przez dedykowany apn a te są przez większość operatorów
    zablokowane i dane są przez nich taryfikowane. Wyjątek to WiFi.