  • 1. Data: 2010-01-03 18:08:51
    Temat: Bieżące pokazywanie liczby przesłanych MB
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    Witam!

    Czasami muszę korzystać z Internetu na laptopie łącząc go
    z komórką Nokia E51 przy pomocy kabla USB lub przez
    Bluetooth.
    Transfer jest płatny (łącznie liczba MB wysłanych i odebranych).
    50MB w miesiącu mam darmowe w ramach abonamentu,
    powyżej tej wielkości muszę za transfer dodatkowo płacić.

    Czy istnieje program pokazujący na komórce na bieżąco liczbę
    przesłanych MB od momentu połączenia z Internetem?
    Liczby pokazywane w Menu -> Rejestr -> Pakiety danych
    są aktualizowane dopiero po rozłączeniu z Internetem

    Pozdrawiam
    mea

  • 2. Data: 2010-01-03 18:20:06
    Temat: Re: Bieżące pokazywanie liczby przesłanych MB
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-01-03 19:08, mea pisze:
> [...]
    > Liczby pokazywane w Menu -> Rejestr -> Pakiety danych
    > są aktualizowane dopiero po rozłączeniu z Internetem

    Mnie by raczej interesowało, ile operator faktycznie zlicza, a nie ile
    ty faktycznie wykorzystujesz. Wbrew pozorom te wartości mogą się bardzo
    różnić:(
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 3. Data: 2010-01-03 18:28:45
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    > Mnie by raczej interesowało, ile operator faktycznie zlicza, a nie ile ty
    faktycznie wykorzystujesz. Wbrew pozorom te wartości
    > mogą się bardzo różnić:(

    A jak można na bieżąco śledzić ilość MB zliczanych przez operatora?
    Na komórce lub laptopie.

    Pozdrawiam
    mea

  • 4. Data: 2010-01-03 18:40:18
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-01-03 19:28, mea pisze:
    > A jak można na bieżąco śledzić ilość MB zliczanych przez operatora?
    > Na komórce lub laptopie.

    Właśnie o to chodzi, że nie można;) Nie ma wglądu w komputer po stronie
    operatora. Takie liczenie po swoje stronie może mieć jedynie charakter
    orientacyjny, nigdy dokładny.

  • 5. Data: 2010-01-03 18:51:17
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    > Właśnie o to chodzi, że nie można;) Nie ma wglądu w komputer po stronie operatora.
    Takie liczenie po swoje stronie może mieć
    > jedynie charakter orientacyjny, nigdy dokładny.

    Lepsze to niż nic. Po jakimś czasie można oszacować jak się ma jedno do drugiego.
    Znasz program, który pokazuje te dane po stronie użytkownika?

    Pozdrawiam
    mea

  • 6. Data: 2010-01-03 18:54:34
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-01-03 19:51, mea pisze:
    > Lepsze to niż nic. Po jakimś czasie można oszacować jak się ma jedno do
    > drugiego.
    > Znasz program, który pokazuje te dane po stronie użytkownika?

    no właśnie nie:( Na modemie HSDPA klikniesz w ikonkę połączenia i tam
    masz ile pakietów jest wysłanych, a ile odebranych. Nie wiem jak masz to
    połączenie zrealizowane, ale podejrzewam, że telefon zgłasza Ci się
    systemie jako jakaś karta sieciowa. kliknij więc w te migające monitorki
    na komputerze i wyskoczy?

  • 7. Data: 2010-01-03 20:13:18
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 03.01.2010 Tomaszek <t...@o...pl> napisał/a:

> [...]
    > połączenie zrealizowane, ale podejrzewam, że telefon zgłasza Ci się
    > systemie jako jakaś karta sieciowa. kliknij więc w te migające monitorki

    Na iboa w era możesz sprawdzić, ale faktycznie po sesji gprs, na
    bieżąco da się tylko szacunkowo. No i im więcej się pobiera w obrębie 1 sesji
    tym niejszy wpływ ma zaokrąglenie operatora. Przy 10-20MB zaokraglenie do
    10kB nie ma już praktycznie zaczenia.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 8. Data: 2010-01-03 20:27:07
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    Suma wysłanych i odebranych MB, które pokazuje
    moja komórka w Menu -> Rejestr -> Pakiety danych
    zgadza się z tym co podaje Orange w zestawieniu
    moich połączeń. Mogę je podglądać na ich stronie.
    Niestety, komórka podaje te dane dopiero po rozłączeniu.
    Może ktoś wie o jakimś programie na komórkę Nokia E51,
    który pokazywałby te wielkości na bieżąco?

    Gdyby wiadomo było wg jakiej zasady operator dopisuje
    ilości KB do faktycznych, to problem rozwiązałby na
    przykład program NetMeter chodzący na laptopie i
    pokazujący dane faktyczne na bieżąco.

    Pozdrawim
    mea

  • 9. Data: 2010-01-04 10:50:50
    Od: "mm8" <m...@p...com>

    czesc,

    sciagnij download monitor, powinien pokazywac

    m.

  • 10. Data: 2010-01-04 18:24:08
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "mea" <m...@f...com.pl> napisał w wiadomości

    > A jak można na bieżąco śledzić ilość MB zliczanych przez operatora?
    > Na komórce lub laptopie.

    W laptopie np. DU Meter...
    Albo inne lepsze, bo darmowe.
    Ale przesyłane, a nie zliczane przez operatora.

    Feromon