  • 181. Data: 2010-06-19 12:11:01
    Temat: Re: Benzyna po 1,2 zł?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:us2p16dc1pau23m4ucdd66nbbq0mtnkomu@4ax.com...

    > Czekaj czekaj. Strona ZUS wysiadla, ale spojrzmy na
    > http://www.twoja-firma.pl/narzedzia/skladki-zus/
    >

    > skladka emerytalna wynosi 368zl.
    > Bedziesz tyle wplacal przez powiedzmy 35 lat (154 tys bez odsetek),

    Jak to bez odsetek?
    Ktoś ma obracać moją kasą przez 35 lat za darmo?
    Dolicz drugie tyle.

    > to ile bys chcial potem dostawac przez nastepne powiedzmy 25 lat zycia
    > ?

    Jakie 25?
    Średnia życia faceta w Polsce to jakieś 75 lat, na emeryturę przechodzi się
    po 65.
    Z mojej matematyki wychodzi 10.
    Czyli nawet bez odsetek powinieneś dostawać grubo ponad 1000 zł.

  • 182. Data: 2010-06-19 12:53:56
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > Ale co mnie to obchodzi?
    > Szkoła kazała kupić książkę za 100 zł, więc ma się tego trzymać.
    > Nowa - ok, ale niech ją kupuje szkoła, skoro nie umie tematu
    > zorganizować od początku.

    Problem w tym, że to nie szkoła decyduje o podręcznikach.
    Nauczyciel wybiera podręcznik taki jaki uzna za stosowne.
    Fakt, że zmienianie podręcznika po miesiącu jest mocno naciągane ze
    strony tego nowego nauczyciela i po prostu ze zwykłej przychylności dla
    rodziców powinien pozostać przy tym zakupionym.

    > I dokładnie to oddaje moje zdanie o nauczycielach.
    > Problem w tym, że im by się za żadną kasę nie chciało.
    > To nie jest tak, że ktoś pracowity będzie pracował kiepsko, bo dostanie
    > w jego mniemaniu za mało, a lewus po podwyżce zacznie pracować lepiej
    > (tak na dłużej).
    > Do zawodu trafiają po prostu zera, którym żadna kasa nic nie zmieni.
    > No chyba że chodziło Ci o to, że w przypadku większej kasy trafiliby
    > lepsi - tu się mogę zgodzić.

    Właśnie o to mi chodzi.
    To, że jest sporo lewusów którzy psują robotę to niestety fakt.
    Jednak przyciągnięcie do pracy tych bardo dobrych jest dla państwa
    polskiego nieosiągalne.
    Ja problemów z pracą nie mam i jeśli jakaś szkoła/firma (niepubliczna)
    proponuje kwotę dwucyfrową za godzinę to na razie odmawiam.

    > Ale też jest tak, że te tłumy zer niepotrzebnie blokują miejsce tym
    > lepszym, zabierając kasę.

    Pewnie i tak jest. Ale jak już napisałem - wcale nie ma tłumu. Ludzie po
    studiach przychodzą (pomijam fakt, że większości młodych pracowników
    chce się jeszcze mniej niż tym starym), dostają w dupę i się zwijają.

    > Ale w jednym masz rację - 90% wiedzy i umiejętności zdobywa się w pracy
    > po studiach, a nie na studiach.
    > Przynajmniej w moim zawodzie.

    W każdym.

    > Nie wiem co wszyscy mówią, bo rzadko z kimś gadam na te tematy.
    > Jesli już to z nauczycielami, którzy bredzą od rzeczy tak jak Ty.

    Wiesz, jakbym mówił o Twoim zawodzie to może i bym bredził. Natomiast Ty
    uważasz, że się znasz i wszystko co piszesz to prawda.
    Muszę cię zmiartwić - NIESTETY :-( ale to już standard - na edukacji,
    jak już pisałem znają się wszyscy.

    > Oczywiście że to usługa.
    > I śmiać mi się chce z takich, co to z każdej igły widły zrobią, żeby
    > tylko swoje lenistwo usprawiedliwić.

    Usługa owszem. Ale tylko w edukacji powyżej szkoły ponadgimnazjalnej.
    W edukacji dla dorosłych przychodzę, robię zajęcia. Uczestnicy są
    zadowoleni bo podoba im się sposób prowadzenia, nie było nudno, było
    ciekawie. Wykonuję dobrze usługę. Przyjdą ponownie.
    A co oni przyswoili z zajęć i do czego im się to przyda to już ich sprawa.

    W przypadku dzieci - z pewnością nie chciałbyś aby Twoje dzieci były tak
    traktowane.
    Wyobraź sobie, że Twoje dziecko przeszkadza w lekcji (z pewnością tak
    nie jest), świadczący usługę nauczyciel powinien wyprosić go z sali aby
    móc całą lekcję poświęcić na uczenie. Tak?
    Jest inaczej. Lekcje np. geografii czasem przeradzają się w lekcje
    normalnego zachowania.
    Jeśli poszedłbyś na jakiś kurs i prowadzący zamiast mówić o sednie
    sprawy przez połowę czasu robiłby nie związane z tematem dygresje to
    byłbyś zadowolony?

    > Zwłaszcza dla nauczyciela.

    Jeszcze raz napiszę. Spróbuj nauczyć czegoś kogoś, kto na wejściu mówi,
    że nie ma zamiaru się tego nauczyć. Mało tego, cała grupa jego znajomych
    (łącznie z rodzicami) mówi, że nauka nie ma sensu.

    > Tak jak dla biurokraty skomplikowane są najprostsze rzeczy, dokładnie z
    > tego samego powodu. Że jemu zależy, żeby je skomplikować.

    Ja jestem za upraszczaniem sprawy. Ale w szkole publicznej ciągle się
    tego nie da zrobić.

    --
    M.

  • 183. Data: 2010-06-19 12:57:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010 12:11:01 +0200, Cavallino wrote:

    >Jak to bez odsetek?
    >Ktoś ma obracać moją kasą przez 35 lat za darmo? Dolicz drugie tyle.

    Przyjmijmy na razie bez odsetek, i ciesz sie ze milczaco zakladamy
    pokrycie inflacji :-)

    >Jakie 25?
    >Średnia życia faceta w Polsce to jakieś 75 lat, na emeryturę przechodzi się
    >po 65.

    Ja znam paru takich takich co przezyli 75. I jednego co nie dozyl 65,
    ale emeryture bierze teraz zona.
    A i emerytury byly kiedys wczesniej.

    Niestety, ale czeka was ch* zycie - dlugie, biedne i bolesne :-(
    I nie ma w tym winy ZUS.

    J.

  • 184. Data: 2010-06-19 13:00:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Właśnie o to mi chodzi.
    > To, że jest sporo lewusów którzy psują robotę to niestety fakt.
    > Jednak przyciągnięcie do pracy tych bardo dobrych jest dla państwa
    > polskiego nieosiągalne.

    Bez przesady, nie mówimy o bardzo dobrych.
    Wystarczy odsiać takich, co to się nie bardzo do pracy nadają.

    > W każdym.

    Ano właśnie.

    > Wiesz, jakbym mówił o Twoim zawodzie to może i bym bredził. Natomiast Ty
    > uważasz, że się znasz i wszystko co piszesz to prawda.

    Powiem tak - nie twierdzę, że wiem jak powinno być uczone, ale wiem jak nie
    powinno.
    I niestety, to co nie powinno, dalej jest stosowane.
    Może z programem jest problem, w sensie że jest przeładowany bzdurami z
    encyklopedii.

    > Usługa owszem. Ale tylko w edukacji powyżej szkoły ponadgimnazjalnej.

    Bo wcześniej rynek psują publiczne szkoły.

    > Wyobraź sobie, że Twoje dziecko przeszkadza w lekcji (z pewnością tak nie
    > jest), świadczący usługę nauczyciel powinien wyprosić go z sali aby móc
    > całą lekcję poświęcić na uczenie. Tak?

    Tak.

    > Jest inaczej.

    No to jest źle.
    Jeszcze gorzej niż za moich czasów, gdzie jak ktoś przeszkadzał, to oberwał
    kredą, cyrklem, kluczami czy co tam było pod ręką.

    > Jeszcze raz napiszę. Spróbuj nauczyć czegoś kogoś, kto na wejściu mówi, że
    > nie ma zamiaru się tego nauczyć.

    Odseparować, zrobić klasy specjalne dla takich, tak żeby normalni nie
    cierpieli.

  • 185. Data: 2010-06-19 13:01:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Ja znam paru takich takich co przezyli 75.

    Wiesz co to jest średnia?
    Jak jednemu ZUS płaci przez 20 lat, a drugiemu wcale, to bilans wychodzi na
    zero.

    > I jednego co nie dozyl 65,
    > ale emeryture bierze teraz zona.
    > A i emerytury byly kiedys wczesniej.

    Ale na to idzie kasa z podatków, a nie ze składek emerytalnych.

  • 186. Data: 2010-06-19 14:05:46
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > Tak.

    No patrz. Tylko jak Twoje dziecko wyproszone z sali pójdzie i sobie na
    schodach krzywdę zrobi to z pretensjami do szkoły przyjdziesz.

    > No to jest źle.
    > Jeszcze gorzej niż za moich czasów, gdzie jak ktoś przeszkadzał, to
    > oberwał kredą, cyrklem, kluczami czy co tam było pod ręką.

    Taaa, to było kiedyś. Widzisz, może więc sprawa kiepskiej jakości usług
    edukacyjnych wynika ze swego rodzaju ubezwłasnowolnienia nauczycieli.
    Bo choćby matoł jeden z drugim całą lekcję rozwalali to muszą na tej
    lekcji zostać.
    Mamy efekt bezstresowego wychowania - a to już wynika tylko i wyłącznie
    z oczekiwań RODZICÓW.

    > Odseparować, zrobić klasy specjalne dla takich, tak żeby normalni nie
    > cierpieli.

    No to tutaj ustaliliśmy wspólny front. Niestety tamte czasy odeszły i
    nie wrócą.
    A w dzisiejszej opcji politycznej to jakbym o separowaniu wspomniał to
    by mnie chyba prawa do wykonywaia zawodu pozbawili :-)
    Teraz nawet jak dziecko się kwalifikuje do szkoły specjalnej to rodzić
    może powiedzieć, że ma chodzić do "zwykłej" i tyle.

    --
    M.

  • 187. Data: 2010-06-19 15:09:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010 13:01:54 +0200, Cavallino wrote:

    >Wiesz co to jest średnia?
    >Jak jednemu ZUS płaci przez 20 lat, a drugiemu wcale, to bilans wychodzi na
    >zero.

    Ale medycyna robi postepy i srednia rosnie.

    >Ale na to idzie kasa z podatków, a nie ze składek emerytalnych.

    Akurat obecnie to chyba ze skladek. ZUS nie gromadzi pieniedzy, a
    wrecz zadluzony jest.

    Emeryci sa placeni z podatkow i z biezacych skladek, a dzisiejsi
    pracownicy buduja sobie dlug u panstwa, ktory ich dzieci splaca.

    J.

  • 188. Data: 2010-06-19 15:41:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No patrz. Tylko jak Twoje dziecko wyproszone z sali pójdzie

    To mu jeszcze dupsko skroję.
    Ale akurat starsze nie z tych co na lekcjach przeszkadza.

    > Taaa, to było kiedyś. Widzisz, może więc sprawa kiepskiej jakości usług
    > edukacyjnych wynika ze swego rodzaju ubezwłasnowolnienia nauczycieli.

    Nie.
    Bo wtedy było równie kiepsko.

    > Bo choćby matoł jeden z drugim całą lekcję rozwalali to muszą na tej
    > lekcji zostać.
    > Mamy efekt bezstresowego wychowania

    Mnie w to nie mieszaj, jestem jego przeciwnikiem.

    Się zobaczy.
    Nadzieję można mieć.

  • 189. Data: 2010-06-19 15:44:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale medycyna robi postepy i srednia rosnie.

    Dlatego jest 10 lat na emeryturze, a nie 2.

    > Akurat obecnie to chyba ze skladek.

    Niestety nie.
    Jestem dziwnie spokojny, że bez dodatkowych wypłat dla wcześniejszych
    emerytów i zaszłości, obyłoby się bez dotacji.

    > ZUS nie gromadzi pieniedzy, a
    > wrecz zadluzony jest.

    Zupełnie nie o to chodzi.
    Tylko o to, że bieżące składki mają wystarczyć na bieżące wypłaty emerytur.

    > Emeryci sa placeni z podatkow i z biezacych skladek, a dzisiejsi
    > pracownicy buduja sobie dlug u panstwa, ktory ich dzieci splaca.

    Niestety.

  • 190. Data: 2010-06-22 15:36:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl>
    > Hello J.F.,
    > Ja obstawiam mniej niż 2% głosów.

    No i wyszlo 2.5%, 417tys.
    Niezly wynik - lepiej niz Pawlak, Olechowski czy Jurek z Lepperem
    razem wzieci :-)

    J.