eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 11. Data: 2024-05-17 11:19:00
    Temat: Re: Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 May 2024 11:10:42 +0200, Myjk wrote:
    > Thu, 16 May 2024 13:50:08 +0200, J.F
    >> On Thu, 16 May 2024 13:36:16 +0200, Myjk wrote:
    >>> Thu, 16 May 2024 10:03:06 +0200, J.F
    >>>>> A tak trudno jest wpaść na pomysł obniżenia podatku na elektryki?
    >>>>
    >>>> Nie wiem czy jest akcyza na elektryki, jesli jest, to niewielka,
    >>>> a Unia nie pozwoli obniżyc VAT.
    >>>> Więc nie ma co obniżać.
    >>>
    >>> Na europejskie nie ma, problem w tym że nie ma też sensownych elektryków
    >>> europejskich. Nie bez powodu VW zamyka produkcję -- drogie gówno sprzedają,
    >> Jest Tesla z berlinskiej fabryki :-)
    >
    > Znowu masz problem z czytaniem ze zrozumieniem?
    > Od kiedy Tesla jest europejskim producentem?
    > Jest ameryhańśka i koniec, a skąd wypuszcza
    > to już rzecz wtórna.

    No ale wychodzi na to, ze to Tesle z europejskiej produkcji.

    Do kompletu miałeś/masz jeszcze Forda, Opla i Volvo :-)

    >>> nikt tego nie chciał i nie chce -- czyli mają czego chcieli, dowód na to że
    >>> nikt nie chce kupować elektryków, przy czym sami sobie postawili tezę i
    >>> sami ją podparli. Geniusze.
    >>>
    >>>> Co innego w takiej Norwegii, Danii ...
    >>> Znaczy co innego?
    >> Tam podatek na spaliniaki jest taki (czasem 2x cena samochodu),
    >> że jest jak zachęcać :-)
    >
    > No i czym tam się różni od tu?

    Tam jest 200%, to można dac ulge.
    Tu jest 7%, czy nawet 0, to jak chcesz zachęcić ?

    >>>> W miare na jedno wychodzi, czy zrobisz redystrybucję, czy obniżysz
    >>>> podatki.
    >>>> A tak, to panstwo ma pod pewną kontrolą - wiadomo ile tych dopłat
    >>>> jest, dla kogo, na co, można dodatkowe parametry określić.
    >>>
    >>> Fakty są takie że producenci europejscy dmuchali
    >>> nas na kasę grubo -- także na spalinówkach.
    >>
    >> No i tu jest miejsce na dopłaty - nie możesz wpisać, ze dopłata jest
    >> tylko na polskie samochody, ale możesz wpisać parametry techniczne
    >> i maksymalną cenę :-)
    >>
    >> Albo np określic kwotę dopłaty - dla Porsche to nie będzie warte
    >> zachodu, ale dla Dacii może być bardzo zachęcające :-)
    >
    > Tu nie chodzi o dopłaty, bo te zawsze podbijają ceny produktów dotowanych,
    > chodzi o to że koncerny (i ich salony) absurdalne pieniądze zarabiają.

    > Z ciekawostek to ponoć BMW przechodzi na sprzedaż a'la Tesla,
    > bo salony w obecnej formie ich absurdalne pieniądze kosztują.

    A ja tam miałem donosy, ze salony na nowych autach wcale tak dużo nie
    zarabiają. No ale moze to fałszywe informacje były.

    Pewne koszta w salonie są, wcale nie takie małe, no i wiadomo, ze ktoś
    to musi zapłacic ...

    J.






  • 12. Data: 2024-05-17 11:25:39
    Temat: Re: Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 16.05.2024 o 10:03, J.F pisze:
    > a Unia nie pozwoli obniżyc VAT.
    > Więc nie ma co obniżać.
    >
    > Co innego w takiej Norwegii, Danii ...

    kolejny powód żeby wyjść z UE


  • 13. Data: 2024-05-17 11:27:11
    Temat: Re: Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 16.05.2024 o 10:03, J.F pisze:
    > W miare na jedno wychodzi, czy zrobisz redystrybucję, czy obniżysz
    > podatki.
    > A tak, to panstwo ma pod pewną kontrolą - wiadomo ile tych dopłat
    > jest, dla kogo, na co, można dodatkowe parametry określić.

    Że CO?

    Obniżenie podatków a redystrybucja to to samo?

    Utrata kontroli? Z jakiej choinki się urwałeś?


  • 14. Data: 2024-05-17 11:39:53
    Temat: Re: Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 May 2024 11:19:00 +0200, J.F

    > No ale wychodzi na to, ze to Tesle z europejskiej produkcji.
    > Do kompletu miałeś/masz jeszcze Forda, Opla i Volvo :-)

    Ale jak przyjdzie do oclenia, to zapłacą, bo nie są
    z europejskiej sekty producentów samochodów spalinowych.

    >>>> nikt tego nie chciał i nie chce -- czyli mają czego chcieli, dowód na to że
    >>>> nikt nie chce kupować elektryków, przy czym sami sobie postawili tezę i
    >>>> sami ją podparli. Geniusze.
    >>>>
    >>>>> Co innego w takiej Norwegii, Danii ...
    >>>> Znaczy co innego?
    >>> Tam podatek na spaliniaki jest taki (czasem 2x cena samochodu),
    >>> że jest jak zachęcać :-)
    >>
    >> No i czym tam się różni od tu?
    > Tam jest 200%, to można dac ulge.
    > Tu jest 7%, czy nawet 0, to jak chcesz zachęcić ?

    Podobno nie trzeba zachęcać, ludzie ponoć swój rozum majoo.

    >>>>> W miare na jedno wychodzi, czy zrobisz redystrybucję, czy obniżysz
    >>>>> podatki.
    >>>>> A tak, to panstwo ma pod pewną kontrolą - wiadomo ile tych dopłat
    >>>>> jest, dla kogo, na co, można dodatkowe parametry określić.
    >>>>
    >>>> Fakty są takie że producenci europejscy dmuchali
    >>>> nas na kasę grubo -- także na spalinówkach.
    >>>
    >>> No i tu jest miejsce na dopłaty - nie możesz wpisać, ze dopłata jest
    >>> tylko na polskie samochody, ale możesz wpisać parametry techniczne
    >>> i maksymalną cenę :-)
    >>>
    >>> Albo np określic kwotę dopłaty - dla Porsche to nie będzie warte
    >>> zachodu, ale dla Dacii może być bardzo zachęcające :-)
    >>
    >> Tu nie chodzi o dopłaty, bo te zawsze podbijają ceny produktów dotowanych,
    >> chodzi o to że koncerny (i ich salony) absurdalne pieniądze zarabiają.
    >
    >> Z ciekawostek to ponoć BMW przechodzi na sprzedaż a'la Tesla,
    >> bo salony w obecnej formie ich absurdalne pieniądze kosztują.
    >
    > A ja tam miałem donosy, ze salony na nowych autach wcale tak dużo nie
    > zarabiają. No ale moze to fałszywe informacje były.

    Liczyłem to z kolegą z Mitsubishi na podstawie iMiEV. Sprzedawali go na
    poczatku za 160 tys. (taczka segmentu A), do carsharingu szły za 80.
    Jednocześnie Mitsu Spacestar (segment B) pracownik mógł kupić za 28 tys. zł
    (w salonie 56) a producent zarabiał swoje. To uwzglęniając nawet Spacestar
    +/- bateria do iMiEV pomniejszone o wartość silnika, skrzyni, to nie
    powinien kosztować więcej jak 50 dla klienta. A przypomnę że kosztował 160,
    po paru latach zjechał do 120.

    > Pewne koszta w salonie są, wcale nie takie małe, no i wiadomo, ze ktoś
    > to musi zapłacic ...

    Ale z Tesli się śmiali, a teraz idą w tę samą stronę.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 15. Data: 2024-05-17 11:40:15
    Temat: Re: Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 May 2024 11:25:39 +0200, _Master_

    > kolejny powód żeby wyjść z UE

    Se wychodź ruska onuco.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 16. Data: 2024-05-17 11:40:41
    Temat: Re: Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 May 2024 11:27:11 +0200, _Master_

    > Utrata kontroli? Z jakiej choinki się urwałeś?

    Pewnie z tej samej co ty, konfederacki cepie.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 17. Data: 2024-05-17 12:40:43
    Temat: Re: Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 May 2024 11:39:53 +0200, Myjk wrote:
    > Fri, 17 May 2024 11:19:00 +0200, J.F
    >
    >> No ale wychodzi na to, ze to Tesle z europejskiej produkcji.
    >> Do kompletu miałeś/masz jeszcze Forda, Opla i Volvo :-)
    >
    > Ale jak przyjdzie do oclenia, to zapłacą, bo nie są
    > z europejskiej sekty producentów samochodów spalinowych.

    Oczywiscie, że nie zapłacą.
    Za co ty chcesz płacic cło, jak samochód pochodzi z europejskiej
    fabryki? I gdzie - cło się płaci, jak towar przekracza granice
    zewnętrzne UE.

    Natomiast części róznego rodzaju, które fabryka sprowadza do montażu,
    mogą być oclone.

    >>>>>> Co innego w takiej Norwegii, Danii ...
    >>>>> Znaczy co innego?
    >>>> Tam podatek na spaliniaki jest taki (czasem 2x cena samochodu),
    >>>> że jest jak zachęcać :-)
    >>>
    >>> No i czym tam się różni od tu?
    >> Tam jest 200%, to można dac ulge.
    >> Tu jest 7%, czy nawet 0, to jak chcesz zachęcić ?
    >
    > Podobno nie trzeba zachęcać, ludzie ponoć swój rozum majoo.

    Na razie było o wyzszosci ulgi podatkowej nad dopłatami bezpośrednimi
    ... taką tezę stawiałeś ? :-)

    >>>>> Fakty są takie że producenci europejscy dmuchali
    >>>>> nas na kasę grubo -- także na spalinówkach.
    >>>>
    >>>> No i tu jest miejsce na dopłaty - nie możesz wpisać, ze dopłata jest
    >>>> tylko na polskie samochody, ale możesz wpisać parametry techniczne
    >>>> i maksymalną cenę :-)
    >>>>
    >>>> Albo np określic kwotę dopłaty - dla Porsche to nie będzie warte
    >>>> zachodu, ale dla Dacii może być bardzo zachęcające :-)
    >>>
    >>> Tu nie chodzi o dopłaty, bo te zawsze podbijają ceny produktów dotowanych,
    >>> chodzi o to że koncerny (i ich salony) absurdalne pieniądze zarabiają.
    >>
    >>> Z ciekawostek to ponoć BMW przechodzi na sprzedaż a'la Tesla,
    >>> bo salony w obecnej formie ich absurdalne pieniądze kosztują.
    >>
    >> A ja tam miałem donosy, ze salony na nowych autach wcale tak dużo nie
    >> zarabiają. No ale moze to fałszywe informacje były.
    >
    > Liczyłem to z kolegą z Mitsubishi na podstawie iMiEV. Sprzedawali go na
    > poczatku za 160 tys. (taczka segmentu A), do carsharingu szły za 80.
    > Jednocześnie Mitsu Spacestar (segment B) pracownik mógł kupić za 28 tys. zł
    > (w salonie 56) a producent zarabiał swoje.

    No ala to są jakies promocje różne. Zobacz lepiej w fakturę, za ile
    salon kupuje normalne auto.
    Po czym ... jaką premię roczną dostaje.

    W USA to się nawe doszukasz, ile salon płaci za auto.
    Ale jaką ma premię dodatkową, to już nie :-)

    > To uwzglęniając nawet Spacestar
    > +/- bateria do iMiEV pomniejszone o wartość silnika, skrzyni, to nie
    > powinien kosztować więcej jak 50 dla klienta. A przypomnę że kosztował 160,
    > po paru latach zjechał do 120.

    >> Pewne koszta w salonie są, wcale nie takie małe, no i wiadomo, ze ktoś
    >> to musi zapłacic ...
    >
    > Ale z Tesli się śmiali, a teraz idą w tę samą stronę.

    Ale Tesla nadal ma salony?

    ładnych pare lat temu miały być salony wielomarkowe, tanie, ale widać
    coś nie wyszło.

    Osobna sprawa, ze producent potrzebuje sieci serwisów ..

    J.


  • 18. Data: 2024-05-17 12:52:14
    Temat: Re: Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 May 2024 11:27:11 +0200, _Master_ wrote:
    > W dniu 16.05.2024 o 10:03, J.F pisze:
    >> W miare na jedno wychodzi, czy zrobisz redystrybucję, czy obniżysz
    >> podatki.
    >> A tak, to panstwo ma pod pewną kontrolą - wiadomo ile tych dopłat
    >> jest, dla kogo, na co, można dodatkowe parametry określić.
    >
    > Że CO?
    > Obniżenie podatków a redystrybucja to to samo?

    Efekt sumaryczny ten sam - deficyt budzetowy większy :-)

    > Utrata kontroli? Z jakiej choinki się urwałeś?

    Jak są dopłaty, to można określić warunki.
    Chocby np do ilu tych samochodów są dopłaty. Pula sie wyczerpie, i
    kwota też.

    Obniżysz podatek, to nie wiesz jak rodacy zareagują.
    Moze nagle 10 mln elektryków kupią, i przyjdzie panstwu ogłosic
    bankructwo :-)

    J.







  • 19. Data: 2024-05-17 12:54:07
    Temat: Re: Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 May 2024 11:25:39 +0200, _Master_ wrote:
    > W dniu 16.05.2024 o 10:03, J.F pisze:
    >> a Unia nie pozwoli obniżyc VAT.
    >> Więc nie ma co obniżać.
    >>
    >> Co innego w takiej Norwegii, Danii ...
    >
    > kolejny powód żeby wyjść z UE

    I nie, i tak.

    Unia nie pozwala obniżać VAT na towary, bo ma z tego procent :-)
    Ale my i tak mamy stawkę większą niż unijne minimum.
    Państwu podatki potrzebne, bardziej niż czyste powietrze :-)

    J.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: