    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
    Date: Fri, 17 May 2024 11:39:53 +0200

    Fri, 17 May 2024 11:19:00 +0200, J.F

    > No ale wychodzi na to, ze to Tesle z europejskiej produkcji.
    > Do kompletu miałeś/masz jeszcze Forda, Opla i Volvo :-)

    Ale jak przyjdzie do oclenia, to zapłacą, bo nie są
    z europejskiej sekty producentów samochodów spalinowych.

    > Tam jest 200%, to można dac ulge.
    > Tu jest 7%, czy nawet 0, to jak chcesz zachęcić ?

    Podobno nie trzeba zachęcać, ludzie ponoć swój rozum majoo.

    > A ja tam miałem donosy, ze salony na nowych autach wcale tak dużo nie
    > zarabiają. No ale moze to fałszywe informacje były.

    Liczyłem to z kolegą z Mitsubishi na podstawie iMiEV. Sprzedawali go na
    poczatku za 160 tys. (taczka segmentu A), do carsharingu szły za 80.
    Jednocześnie Mitsu Spacestar (segment B) pracownik mógł kupić za 28 tys. zł
    (w salonie 56) a producent zarabiał swoje. To uwzglęniając nawet Spacestar
    +/- bateria do iMiEV pomniejszone o wartość silnika, skrzyni, to nie
    powinien kosztować więcej jak 50 dla klienta. A przypomnę że kosztował 160,
    po paru latach zjechał do 120.

    > Pewne koszta w salonie są, wcale nie takie małe, no i wiadomo, ze ktoś
    > to musi zapłacic ...

    Ale z Tesli się śmiali, a teraz idą w tę samą stronę.

    --
    Pozdor
    Myjk