eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie w bev do wyrzucenia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 187

  • 111. Data: 2023-05-03 13:21:11
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 11:21, J.F pisze:

    > Na pewno nie? To co sie z nimi stało?
    > I co masz na mysli:
    > a) naladowany akumulator 20kWh mrozimy, test by pokazał, ze ma polowe
    > pojemnosci, ale go nie robimy. Podgrzewamy ... i ile mamy energii w
    > aku - 20kWh czy 10kWh?
    >
    > b) naladowany akumulator 20kWh mrozimy, rozładowujemy, oddał 10kWh,
    > podgrzewamy ... i jaki teraz jest - całkowicie rozładowany,
    > polowicznie?

    To są bardzo dobre pytania;) IMHO musi zostawać,. Inaczej to by
    śmiesznie było - zatankowałeś 80kWh w nocy mróa (wiem grzanie, pewnie
    "za darmowo";)) i 40kWh czyli dwieście kilometrów ekologicznie udało się
    "?????":P

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 112. Data: 2023-05-03 13:55:54
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-05-02 o 22:06, Shrek pisze:
    > W dniu 02.05.2023 o 22:04, Janusz pisze:
    >
    >>>> No to popatrz do pdf-a Marcina, masz energię w aku dla 1 celi, dla
    >>>> 0,2C wynosi ona 9,36Wh a dla 10A 8,71Wh co daje spadek 8% dla nowych
    >>>> ogniw, a ile maja takie co już przeszły X cykli?
    >>>
    >>> No ale ktoś tu donosił o spadku pojemności do 80% a zasięgu do 50%.
    >> Przeczytaj jeszcze raz co wyżej zacytowałeś :)
    >
    > No i?
    No to jeszcze raz
    " masz energię w aku dla 1 celi, dla 0,2C wynosi ona 9,36Wh a dla 10A
    8,71Wh co daje spadek 8% dla nowych ogniw,
    --------^^^^^^^^^^^^^^

    a ile maja takie co już przeszły X cykli?"
    ------------------------------------^^^^^^

    podkreśliłem istotne rzeczy.

    --
    Janusz


  • 113. Data: 2023-05-03 14:56:26
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-03, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 03.05.2023 o 12:34, Marcin Debowski pisze:
    >
    >> MZ po prostu wolniej oddaje tę energię, więc przy ociepleniu powinno
    >> wrócić do normy. To moge łatwo zweryfikować.
    >
    > To zweryfikuj:P

    A jakie prądy rozładowania wchodzą w grę, tak w przeliczeniu na
    pojemność? Chyba raczej nie większe niż 0.5C bo to odpowiada 2h jazdy.

    --
    Marcin


  • 114. Data: 2023-05-03 14:56:36
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 13:55, Janusz pisze:

    >>>> No ale ktoś tu donosił o spadku pojemności do 80% a zasięgu do 50%.
    >>> Przeczytaj jeszcze raz co wyżej zacytowałeś :)
    >>
    >> No i?
    > No to jeszcze raz
    > " masz energię w aku dla 1 celi, dla  0,2C wynosi ona 9,36Wh a dla 10A
    > 8,71Wh co daje spadek 8% dla nowych  ogniw,
    > --------^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > a ile maja takie co już przeszły X cykli?"
    > ------------------------------------^^^^^^
    >
    > podkreśliłem istotne rzeczy.

    Co najwyżej to znaczy, że pojemność podawana na wyświetlaczu jest z dupy
    wzięta a nie dla warunków rzeczywistych.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 115. Data: 2023-05-03 14:58:41
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 14:56, Marcin Debowski pisze:

    >>> MZ po prostu wolniej oddaje tę energię, więc przy ociepleniu powinno
    >>> wrócić do normy. To moge łatwo zweryfikować.
    >>
    >> To zweryfikuj:P
    >
    > A jakie prądy rozładowania wchodzą w grę, tak w przeliczeniu na
    > pojemność? Chyba raczej nie większe niż 0.5C bo to odpowiada 2h jazdy.

    No tak wychodzi.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 116. Data: 2023-05-03 16:10:25
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.04.2023 10:30, Shrek wrote:
    >> Zmierzona pojemność zależy od prądu rozładowywania. To nie jest tak,
    >> że jak przez 10h ładowaliśmy 1A, to potem przez 1h możemy pobierać 10A.
    >
    > Hm... a jak?

    "Bezwzględnie trzeba dodać, że pojemność akumulatora nie jest stała,
    zależy szczególnie od prądu rozładowania, im większy prąd rozładowania
    tym mniejsza pojemność akumulatora (Rys. 1). Dzieje się tak ze względu
    na zdecydowanie krótszy czas rozładowania dużym prądem."

    - https://suntrack.pl/content/29-akumulatory

    Akumulator w samochodzie ma podaną pojemność np. 40Ah. Ale jest to
    pojemność (najczęściej) dla prądu rozładowania C20 - prądu o stałej
    wartości pobieranego przez 20h (analogicznie C10 to prąd pobierany przez
    10h itd.). Co oznacza że producent gwarantuje podaną pojemność pod
    warunkiem, że pobieramy przez 20h nie więcej niż 2A (dla podanego
    przypadku).

    Akumulatory Li-ion zachowują się analogicznie.

    > jak masz na przykład 100kWh to możesz wyciągnąć tylko 70. A jak ci spadnie "od 20%"
    do 80kWh to możesz już wyciągnąć tylko 50... I okazuje się na końcu, że jak ci
    spadnie o 50% to możesz tylko z garażu wyjechać

    Mniej więcej tak to właśnie wygląda. W standardowej Tesli jak wdepniesz
    to chwilowy pobór mocy przekracza 200kW, w wersji Plaid dochodzi do
    500kW. Jeżeli taki akumulator który pozwala tylko na wyjechanie z garażu
    zamontujesz np. jako magazyn energii dla domu gdzie chwilowy pobór
    dochodzi do kilku kW, to się okaże że zmierzona pojemność takiego
    akumulatora będzie zdecydowanie większa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 117. Data: 2023-05-03 16:18:21
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.04.2023 18:58, LordBluzg(R)?? wrote:
    >>> Bo jeśli (przykładowo) z 50% do 100% daje 7tys a z zera do 100%
    >>> 3,5tys cykli to wychodzi, że to obojętne bardziej, chociaż nie
    >>> zgodziłbym się z tą temperaturą podczas długiego ładowania.
    >>
    >> To nie to samo. Z 50% do 100% będzie "pół cykla", czyli akumulator
    >> naładujesz 14tys razy (pół cykli, co daje 7tys pełnych), a od 0% do
    >> 100% 3,5tys razy (pełnych cykli).
    >>
    > Ale jak? Wyżej podajesz że 50-100 to 14tys cykli(połowa) czyli cały cykl
    > 0-100 to 7tys ładowań to skąd Ci się wzięło 3,5tys cykli?

    Te obrazki są tak opisane, że wychodzi na to iż cykl jest rozumiany jako
    podłączenie ładowarki w danym stanie DOD i odłączenie po osiągnięciu 100%.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 118. Data: 2023-05-03 16:23:03
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 16:10, Mateusz Bogusz pisze:

    > Akumulator w samochodzie ma podaną pojemność np. 40Ah. Ale jest to
    > pojemność (najczęściej) dla prądu rozładowania C20 - prądu o stałej
    > wartości pobieranego przez 20h

    Eeee. Chyba C20 dla 40Ah to będzie 40*20=400A - raczej nie 20 godzin;)

    > Mniej więcej tak to właśnie wygląda. W standardowej Tesli jak wdepniesz
    > to chwilowy pobór mocy przekracza 200kW, w wersji Plaid dochodzi do
    > 500kW. Jeżeli taki akumulator który pozwala tylko na wyjechanie z garażu
    > zamontujesz np. jako magazyn energii dla domu gdzie chwilowy pobór
    > dochodzi do kilku kW, to się okaże że zmierzona pojemność takiego
    > akumulatora będzie zdecydowanie większa.

    No dobra - ale "komputer" wyświetla pojemność dla samochodu a nie
    powerwalla. Jeśli pojemność spada do 80% a zasięg do 50% to znaczy że te
    pomiary są niewiearygodne a mówiąc wprost oszukane.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 119. Data: 2023-05-03 16:45:12
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-05-03 o 16:23, Shrek pisze:
    > W dniu 03.05.2023 o 16:10, Mateusz Bogusz pisze:
    >
    >> Akumulator w samochodzie ma podaną pojemność np. 40Ah. Ale jest to
    >> pojemność (najczęściej) dla prądu rozładowania C20 - prądu o stałej
    >> wartości pobieranego przez 20h
    >
    > Eeee. Chyba C20 dla 40Ah to będzie 40*20=400A - raczej nie 20 godzin;)
    Nie, C20 oznacza 1/20 pojemności, czyli dla 40Ah wynosi 2A, czyli
    powinien oddawać te 2A przez 20h.

    >
    >> Mniej więcej tak to właśnie wygląda. W standardowej Tesli jak
    >> wdepniesz to chwilowy pobór mocy przekracza 200kW, w wersji Plaid
    >> dochodzi do 500kW. Jeżeli taki akumulator który pozwala tylko na
    >> wyjechanie z garażu zamontujesz np. jako magazyn energii dla domu
    >> gdzie chwilowy pobór dochodzi do kilku kW, to się okaże że zmierzona
    >> pojemność takiego akumulatora będzie zdecydowanie większa.
    >
    > No dobra - ale "komputer" wyświetla pojemność dla samochodu a nie
    > powerwalla. Jeśli pojemność spada do 80% a zasięg do 50% to znaczy że te
    > pomiary są niewiearygodne a mówiąc wprost oszukane.
    >
    Nie, nie są oszukane, pojemność nominalna tyle wynosi ale pobierając
    określony prąd (duży) efektywna energia jest znacznie mniejsza do uzyskania.
    W tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=zu-bB8xj_00&t=424s
    masz to ładnie pokazane, dla 0,2, 0,5 a nawet dla 1A pojemność to ponad
    1000mAh i tyle energii z ogniwa można 'wyciągnąć' ale dla 5A już wynosi
    505mAh i dalej masz pokazane z czego to wynika.

    --
    Janusz


  • 120. Data: 2023-05-03 17:17:37
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 May 2023 16:45:12 +0200, Janusz wrote:
    > W dniu 2023-05-03 o 16:23, Shrek pisze:
    >> W dniu 03.05.2023 o 16:10, Mateusz Bogusz pisze:
    >>
    >>> Akumulator w samochodzie ma podaną pojemność np. 40Ah. Ale jest to
    >>> pojemność (najczęściej) dla prądu rozładowania C20 - prądu o stałej
    >>> wartości pobieranego przez 20h
    >>
    >> Eeee. Chyba C20 dla 40Ah to będzie 40*20=400A - raczej nie 20 godzin;)
    > Nie, C20 oznacza 1/20 pojemności, czyli dla 40Ah wynosi 2A, czyli
    > powinien oddawać te 2A przez 20h.

    Ale to sie pisze C/20

    >>> Mniej więcej tak to właśnie wygląda. W standardowej Tesli jak
    >>> wdepniesz to chwilowy pobór mocy przekracza 200kW, w wersji Plaid
    >>> dochodzi do 500kW. Jeżeli taki akumulator który pozwala tylko na
    >>> wyjechanie z garażu zamontujesz np. jako magazyn energii dla domu
    >>> gdzie chwilowy pobór dochodzi do kilku kW, to się okaże że zmierzona
    >>> pojemność takiego akumulatora będzie zdecydowanie większa.
    >>
    >> No dobra - ale "komputer" wyświetla pojemność dla samochodu a nie
    >> powerwalla. Jeśli pojemność spada do 80% a zasięg do 50% to znaczy że te
    >> pomiary są niewiearygodne a mówiąc wprost oszukane.
    >>
    > Nie, nie są oszukane, pojemność nominalna tyle wynosi ale pobierając
    > określony prąd (duży) efektywna energia jest znacznie mniejsza do uzyskania.
    > W tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=zu-bB8xj_00&t=424s
    > masz to ładnie pokazane, dla 0,2, 0,5 a nawet dla 1A pojemność to ponad
    > 1000mAh i tyle energii z ogniwa można 'wyciągnąć' ale dla 5A już wynosi
    > 505mAh i dalej masz pokazane z czego to wynika.

    Ja tam mam doswiadczenie z telefonami.
    Na starej, zuzytej baterii, bywa, ze telefon pokazuje 50% i za chwile
    sie wylącza.
    W 50% naładowania w miare wierzę, ale telefon ma mocno zmienny pobór
    prądu.

    J.

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: