  • 101. Data: 2023-05-03 09:05:55
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nadal MZ tam są. Co się stanie jak doprowadzisz to aku do np. 25C?

    No właśnie nie wiem. Obstawiam, że skoro nie wyszło w postaci ciepła to
    wciąż tam w jakiś sposób jest.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 102. Data: 2023-05-03 09:09:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nadal MZ tam są. Co się stanie jak doprowadzisz to aku do np. 25C?

    Niestety, nie wracajo :/
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 103. Data: 2023-05-03 11:21:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 May 2023 09:09:54 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Niestety, nie wracajo :/

    Na pewno nie? To co sie z nimi stało?
    I co masz na mysli:
    a) naladowany akumulator 20kWh mrozimy, test by pokazał, ze ma polowe
    pojemnosci, ale go nie robimy. Podgrzewamy ... i ile mamy energii w
    aku - 20kWh czy 10kWh?

    b) naladowany akumulator 20kWh mrozimy, rozładowujemy, oddał 10kWh,
    podgrzewamy ... i jaki teraz jest - całkowicie rozładowany,
    polowicznie?

    Tylko wolalbym pisac o Ah pojemnosci. One związane z materiałami na
    elekrodach. A Wh zależą jeszcze od napięcia - moze spasc bo zimno,
    moze spasc, bo wiekszy opor wewnętrzny, bo zimno.

    J.

  • 104. Data: 2023-05-03 11:24:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 May 2023 09:05:55 +0200, Shrek wrote:

    > No właśnie nie wiem. Obstawiam, że skoro nie wyszło w postaci ciepła to
    > wciąż tam w jakiś sposób jest.

    Ja to wiąże z materiałami na elekrodach.
    A ten sie od zimna nie zmienia ...

    J.

  • 105. Data: 2023-05-03 11:28:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 May 2023 07:07:06 +0200, Shrek wrote:

    > Ale wiesz, że jak podajesz ile pali ICE na 100 to nie odziela się paliwa
    > na świecenie światłami, na kręcenie pompą paliwa i na klimę?

    Tylko sie potem zastawia jaki bajkopisarz pisal to spalanie
    producentowi.

    pompa paliwa bierze niewiele, swiatla niewiele wiecej, ale klima ...
    ponoc w elektrykach jakas oszczedna ...

    J.

  • 106. Data: 2023-05-03 11:29:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 May 2023 03:11:24 +0200, Cavallino wrote:

    > Nie pasuje.
    > I nie może pasować - choćby dlatego, że oprócz ładowania samochód
    > wykorzystuje prąd z gniazdka do innych rzeczy - np. podgrzewania baterii
    > albo wnętrza.

    A jak jest lato i nie trzeba grzac ani chlodzic ?

    > Choć są wyjątki - Tesla na SC kasuje za energię doładowaną.

    Innych samochodow nie obsluguje ?

    J.

  • 107. Data: 2023-05-03 12:34:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie nie wiem. Obstawiam, że skoro nie wyszło w postaci ciepła to
    > wciąż tam w jakiś sposób jest.

    MZ po prostu wolniej oddaje tę energię, więc przy ociepleniu powinno
    wrócić do normy. To moge łatwo zweryfikować.

    Ale też może być jakiś inny myk, że np. rozładowanie/ładowanie w niskiej
    temperaturze powoduje wydzielenie większej ilości ciepła niż w wyższej.
    Nie wiem czy to prawda. Wydaje się, że nie bo różne oporności chyba będą
    raczej rosły niż malały?

    Są publikacje, ale mówią one głownie albo o tym, że cierpi wydajność, w
    sensie szybkości oddawania energii, albo też, że mogą zachodzić zmiany
    trwałe, co tu raczej w takiej skali nie zachodzi. Wydawałoby się więc,
    że samo zamrożenie nie powinno skutkować utratą energii.
    https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pi
    i/S0925838822005540

    --
    Marcin

  • 108. Data: 2023-05-03 13:11:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-05-2023 o 11:29, J.F pisze:

    > A jak jest lato i nie trzeba grzac ani chlodzic ?

    To różnica jest mniejsza, ale nadal są jakieś straty, choćby na
    przemianie prądu i sprawności ładowarki.

    > Innych samochodow nie obsluguje ?

    U nas nie, na Zachodzie gdzieniegdzie tak.
    Oczywiście wtedy liczy za energię wydaną.

  • 109. Data: 2023-05-03 13:16:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 11:28, J.F pisze:

    > Tylko sie potem zastawia jaki bajkopisarz pisal to spalanie
    > producentowi.

    A to zupełnie inna sprawa, że kłamią:P No ale po prostu kłamią, a nie
    tłumaczą że paliwo na kręcenie silnikiem to inne niż na kręcenie pompą
    paliwa;)

    > pompa paliwa bierze niewiele, swiatla niewiele wiecej, ale klima ...
    > ponoc w elektrykach jakas oszczedna ...

    Klima to chyba niespecjalnie się różni. Różni się grzanie, bo to co w
    elektyku idzie w chłodnie kominową w spalince idzie między innymi na
    ogrzewania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 110. Data: 2023-05-03 13:18:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > MZ po prostu wolniej oddaje tę energię, więc przy ociepleniu powinno
    > wrócić do normy. To moge łatwo zweryfikować.

    To zweryfikuj:P

> [...]
    > trwałe, co tu raczej w takiej skali nie zachodzi. Wydawałoby się więc,
    > że samo zamrożenie nie powinno skutkować utratą energii.

    No właśnie też tak myślę. Więc jak z powrotem się ogrzewje to te kulomby
    się w akku znajdą na biegunach?
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!