  • 31. Data: 2010-03-28 18:33:22
    Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
    Od: "JK" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Edi" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hoo3ts$13n$1@mx1.internetia.pl...
    > Zrobilem dzisiaj dwa eksperymenty:
    > Pierwszy - odpiolem przednie kierunkowskazy i okazlo sie ze:
    > - po podgrzniu silnika i zalaczeniu kierunkow (swiecil sie tylko tylny, tj
    > 21W a nie 42W gdy oba) wentylator sie nie zalancza (dziala tak jakby
    > prawidlowo)
    > - gdy zalanczam swiatla lub sygnal dzwiekowy, wentylator zaczyna sie
    > obracac
    >
    > Drugi - odpiolem czujnik temperatury
    > - po wlaczeniu kierunkowskazu lub swiatel, lub sygnalu dzwiekowego
    > wentylator nie zalancza sie
    >
    > jakies sugestie?

    Wszystkie te urządzenia, i sygnał, i przednie kierunkowskazy i czujnik
    temperatury, są spiętę wspólną masą (brązowy przewód wg schematu
    Fahrwerksplank100.pdf).
    Objawy ewidentnie wyglądają na problem z masą. Wystarczy zaśniedziała
    końcówka przy połączeniu z masą i prąd z któregokolwiek z tych urządzeń
    będzie znajdował częściowy upływ przez pozostałe.
    Według mnie trzeba szukać właśnie tutaj.

    JK.

  • 32. Data: 2010-03-28 19:29:33
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 28 Mar, 19:32, "Edi" <w...@o...pl> wrote:

    >zalancza sie
    > jakies sugestie?
    Moja jedna (sory ale musze): zalacza a nie zalancza.

    A w temacie: zgadzam sie z JK ze problem wskazuje na brak masy.

    pzdr, dr
    K12S/525

  • 33. Data: 2010-03-29 07:43:37
    Od: "Michal Gut" <m...@w...pl>

    > Moja jedna (sory ale musze): zalacza a nie zalancza.

    zapomniales o odpinaniu;P

  • 34. Data: 2010-03-30 18:47:08
    Od: "Edi" <w...@o...pl>

    Uzytkownik "Michal Gut" <m...@w...pl> napisal w
    wiadomosci news:hoplm3$dlh$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > zapomniales o odpinaniu;P

    poczynilem dzis kolejne doswiadczenie
    "w miejsce" termistorowego czujnika temperatury wpiolem potencjometr, o
    rezystancji zblizonej do zimnego czujnika. Po uruchomieniu motocykla
    zaczolem zmnijeszac rezystancje potencjometra. Wszystko zaczelo dzialac
    prawidlowo. Zadnych nieprawidlowych zachowan. Moja diagnoza - uszkodzony
    kabel od czujnika do przekaznika odpowiadajacego za wentylator (masa na
    czujniku i przekazniku sprawdzona wczesniej). Podpiolem czujnik na osobnym
    kablu, znowu komedia z zalanczaniem wentylatora

    do diaska

    Edi

  • 35. Data: 2010-04-05 18:32:43
    Od: "Edi" <w...@o...pl>

> [...]
    > kontrolke niebezpiecznego wzrostu temp., podmienilem tez "puszke z
    > elekronika" ktora miesci sie nad akumulatorem (jezeli sie nie myle to jest
    > ignition control unit). Kompletnie nic to nie dalo, poza pogarszajacym sie
    > samopoczuciem.
    >
    > Poza niecodziennym zachowaniem wentylatora cala reszta dziala jak trzeba,
    > odpalanie, przyspieszenie, swiatla, klakson, wszystko OK.
    >
    > Podpowiedzcie co sprawdzic jeszcze we wlasnym zakresie przed wyprawa do
    > powaznego elektryka/elektronika.
    >
    > Czy dysponuje ktos moze czytelnym schematem elektrycznym BMW K100 RS '85 i

    Sprawa zakonczona,
    Mimo ze masa ktora dochodzila do przekaznika od wentylatora wydawala sie OK
    to po powazniejszych ogledzinach okazala sie felerna.
    Dzieki za wszystkie podpowiedzi.

    Edi