-
31. Data: 2010-03-28 18:33:22
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: "JK" <p...@p...onet.pl>
Użytkownik "Edi" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hoo3ts$13n$1@mx1.internetia.pl...
> Zrobilem dzisiaj dwa eksperymenty:
> Pierwszy - odpiolem przednie kierunkowskazy i okazlo sie ze:
> - po podgrzniu silnika i zalaczeniu kierunkow (swiecil sie tylko tylny, tj
> 21W a nie 42W gdy oba) wentylator sie nie zalancza (dziala tak jakby
> prawidlowo)
> - gdy zalanczam swiatla lub sygnal dzwiekowy, wentylator zaczyna sie
> obracac
>
> Drugi - odpiolem czujnik temperatury
> - po wlaczeniu kierunkowskazu lub swiatel, lub sygnalu dzwiekowego
> wentylator nie zalancza sie
>
> jakies sugestie?
...
Wszystkie te urządzenia, i sygnał, i przednie kierunkowskazy i czujnik
temperatury, są spiętę wspólną masą (brązowy przewód wg schematu
Fahrwerksplank100.pdf).
Objawy ewidentnie wyglądają na problem z masą. Wystarczy zaśniedziała
końcówka przy połączeniu z masą i prąd z któregokolwiek z tych urządzeń
będzie znajdował częściowy upływ przez pozostałe.
Według mnie trzeba szukać właśnie tutaj.
JK.
-
32. Data: 2010-03-28 19:29:33
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: doktorski <d...@g...com>
On 28 Mar, 19:32, "Edi" <w...@o...pl> wrote:
>zalancza sie
> jakies sugestie?
Moja jedna (sory ale musze): zalacza a nie zalancza.
A w temacie: zgadzam sie z JK ze problem wskazuje na brak masy.
pzdr, dr
K12S/525
-
33. Data: 2010-03-29 07:43:37
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: "Michal Gut" <m...@w...pl>
>>zalancza sie
>> jakies sugestie?
> Moja jedna (sory ale musze): zalacza a nie zalancza.
zapomniales o odpinaniu;P
-
34. Data: 2010-03-30 18:47:08
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: "Edi" <w...@o...pl>
Uzytkownik "Michal Gut" <m...@w...pl> napisal w
wiadomosci news:hoplm3$dlh$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>>>zalancza sie
>>> jakies sugestie?
>> Moja jedna (sory ale musze): zalacza a nie zalancza.
>
> zapomniales o odpinaniu;P
poczynilem dzis kolejne doswiadczenie
"w miejsce" termistorowego czujnika temperatury wpiolem potencjometr, o
rezystancji zblizonej do zimnego czujnika. Po uruchomieniu motocykla
zaczolem zmnijeszac rezystancje potencjometra. Wszystko zaczelo dzialac
prawidlowo. Zadnych nieprawidlowych zachowan. Moja diagnoza - uszkodzony
kabel od czujnika do przekaznika odpowiadajacego za wentylator (masa na
czujniku i przekazniku sprawdzona wczesniej). Podpiolem czujnik na osobnym
kablu, znowu komedia z zalanczaniem wentylatora
do diaska
Edi
-
35. Data: 2010-04-05 18:32:43
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: "Edi" <w...@o...pl>
Użytkownik "Edi" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hogct7$uhi$1@mx1.internetia.pl...
> Witam
> Po zimie w moim motocyklu, BMW K100 RS '85, zaczelo dziac sie cos
> niedobrego.
> O ile na zimnym silniku wszystk jest OK o tyle gdy sie nieco zagrzeje, po
> wlaczeniu kierunkowskazu (ktory dziala prawidlowo) zaczyna sie krecic
> przez chwilke (okolo 5s) wentylator chlodnicy (???), nie ma tu znaczenia
> czy lewy czy prawy kierunek. Podobnie jest gdy wlacze swiatla mijania lub
> nacisne na klakson, wentylator zaczyna sie przez chwile krecic.
> Gdy silnik podgrzeje sie bardziej, po wlaczeniu kierunku, wentylator
> zaczyna sie krecic i nie przestaje dopoki nie wylaczy sie kierunkowskazu.
>
> Dodatkowo w liczniku, kontrolka odpowiadajaca za informacje o
> niebezpiecznej temperaturze plynu chlodzacego, na podgrzanym silniku, po
> wlaczeniu kierunku zaczela "lypac" (mam tu na mysli pojedynczy blysk).
> Kontrolka ta, od kiedy kupilem motocykl w ubieglym roku, nigdy sie nie
> zapalala, ani przy rozruchu (wg mnie dziwne) ani w trakcie pracy.
>
> Jak do tej pory sprawdzilem i przesmarowalem zlaczki ktore mieszcza sie
> pod zbiornikiem, oczyscilem i posmarowalem koncowki przewodow ktore byly
> przykrecone do ramy/masy mieszczace sie pod zbiornikiem, po srodku,
> podmienilem przekaznik odpowiadajacy za wlaczanie wentylatora i za
> kontrolke niebezpiecznego wzrostu temp., podmienilem tez "puszke z
> elekronika" ktora miesci sie nad akumulatorem (jezeli sie nie myle to jest
> ignition control unit). Kompletnie nic to nie dalo, poza pogarszajacym sie
> samopoczuciem.
>
> Poza niecodziennym zachowaniem wentylatora cala reszta dziala jak trzeba,
> odpalanie, przyspieszenie, swiatla, klakson, wszystko OK.
>
> Podpowiedzcie co sprawdzic jeszcze we wlasnym zakresie przed wyprawa do
> powaznego elektryka/elektronika.
>
> Czy dysponuje ktos moze czytelnym schematem elektrycznym BMW K100 RS '85 i
> moglby sie podzielic?
>
> Pozdrawiam
> Edi
>
> cerberon @ poczta . onet . pl
>
Sprawa zakonczona,
Mimo ze masa ktora dochodzila do przekaznika od wentylatora wydawala sie OK
to po powazniejszych ogledzinach okazala sie felerna.
Dzieki za wszystkie podpowiedzi.
Edi