  • 1. Data: 2010-03-25 19:17:19
    Temat: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
    Od: "Edi" <w...@o...pl>

    Witam
    Po zimie w moim motocyklu, BMW K100 RS '85, zaczelo dziac sie cos
    niedobrego.
    O ile na zimnym silniku wszystk jest OK o tyle gdy sie nieco zagrzeje, po
    wlaczeniu kierunkowskazu (ktory dziala prawidlowo) zaczyna sie krecic przez
    chwilke (okolo 5s) wentylator chlodnicy (???), nie ma tu znaczenia czy lewy
    czy prawy kierunek. Podobnie jest gdy wlacze swiatla mijania lub nacisne na
    klakson, wentylator zaczyna sie przez chwile krecic.
    Gdy silnik podgrzeje sie bardziej, po wlaczeniu kierunku, wentylator zaczyna
    sie krecic i nie przestaje dopoki nie wylaczy sie kierunkowskazu.

    Dodatkowo w liczniku, kontrolka odpowiadajaca za informacje o niebezpiecznej
    temperaturze plynu chlodzacego, na podgrzanym silniku, po wlaczeniu kierunku
    zaczela "lypac" (mam tu na mysli pojedynczy blysk). Kontrolka ta, od kiedy
    kupilem motocykl w ubieglym roku, nigdy sie nie zapalala, ani przy rozruchu
    (wg mnie dziwne) ani w trakcie pracy.

    Jak do tej pory sprawdzilem i przesmarowalem zlaczki ktore mieszcza sie pod
    zbiornikiem, oczyscilem i posmarowalem koncowki przewodow ktore byly
    przykrecone do ramy/masy mieszczace sie pod zbiornikiem, po srodku,
    podmienilem przekaznik odpowiadajacy za wlaczanie wentylatora i za kontrolke
    niebezpiecznego wzrostu temp., podmienilem tez "puszke z elekronika" ktora
    miesci sie nad akumulatorem (jezeli sie nie myle to jest ignition control
    unit). Kompletnie nic to nie dalo, poza pogarszajacym sie samopoczuciem.

    Poza niecodziennym zachowaniem wentylatora cala reszta dziala jak trzeba,
    odpalanie, przyspieszenie, swiatla, klakson, wszystko OK.

    Podpowiedzcie co sprawdzic jeszcze we wlasnym zakresie przed wyprawa do
    powaznego elektryka/elektronika.

    Czy dysponuje ktos moze czytelnym schematem elektrycznym BMW K100 RS '85 i
    moglby sie podzielic?

    Pozdrawiam
    Edi

    cerberon @ poczta . onet . pl

  • 2. Data: 2010-03-25 19:47:00
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 25 Mar, 20:17, "Edi" <w...@o...pl> wrote:

    > Podpowiedzcie co sprawdzic jeszcze we wlasnym zakresie przed wyprawa do
    > powaznego elektryka/elektronika.
    Jak dla mnie smierdzi to na kilometr zwarciem w instalacji. Obawiam
    sie, ze albo Ty sam albo elektryk musi rozebrac pol dryndy i dokladnie
    obejrzec wiazki. Ewentualnie zawezic poszukiwania po lekturze
    schematu.

    > Czy dysponuje ktos moze czytelnym schematem elektrycznym BMW K100 RS '85 i
    > moglby sie podzielic?
    Nie wiem czy to '85 ale mam troche informacji. Odezwij sie na priva.

    pzdr, dr
    K12S/525

  • 3. Data: 2010-03-25 19:55:12
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 25 Mar, 20:47, doktorski <d...@g...com> wrote:

> [...]
    > sie, ze albo Ty sam albo elektryk musi rozebrac pol dryndy i dokladnie
    > obejrzec wiazki. Ewentualnie zawezic poszukiwania po lekturze

    Myślę, że porządne przestudiowanie schematu + miernik powinno dać
    radę. Ja bym obadał najpierw miernikiem na jak długo napięcie się
    pojawia na kablach wiatraka a później szukanie skąd się bierze.

    PS. Jak ten kontaktron?
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2010-03-25 19:57:26
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    doktorski pisze:

    > Jak dla mnie smierdzi to na kilometr zwarciem w instalacji.
    A pro po zwarć, przerw polecam kontrolę kabli przy główce ramy. U mnie w
    bmce są tak beznadziejne kable że w tym miejscu pękają ( są przypięte
    klamrą do główki)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2010-03-25 21:07:19
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nie wiem jaki masz czujnik ale tak bedzie sie zachowywac przy spadkach
    napiec - spada napiecie i czujka mysli ze ma wlaczyc wentylator. wylaczasz
    obciazenie (napiecie rosnie) czujka dziala prawidlowo. z opisu wynika ze nie
    masz czujnika zwarciowego (ktoru zwiera druty jak bedzie za goraco) tylko
    mierzy ci precyzyjnie temperature i na podstawie tego zalacza wentylator lub
    nie.

    sprawdz: przewody masowe, w szczegolnosci lecacy do czujnika i przy
    akumulatorze
    sprawdz czy nie przygasaja ci mocno swiatla
    sprawdz czy problem slabiej sie objawia jak masz wysokieobroty silnika a
    nasila jak masz niskie ?]sir

  • 6. Data: 2010-03-26 07:12:28
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-03-26, Edi <w...@o...pl> wrote:

    > jaki kontaktron masz na mysli?

    Sorry, to byl PS do doktorskiego. Ale tak jak ktos tu juz wspomnial
    sprawdz napiecie na akumulatorze podczas dzialania na wolnych obrotach.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2010-03-26 07:15:27
    Od: "Edi" <w...@o...pl>

    m.googlegroups.com...

  • 8. Data: 2010-03-26 07:17:33
    Od: "Edi" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Edi" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powaznego elektryka/elektronika.
    >
    > Czy dysponuje ktos moze czytelnym schematem elektrycznym BMW K100 RS '85 i

    Dziekuje za sugestie
    Bede sprawdzal dalej.

    Pozdrawiam
    Edi
    cerberon @ poczta . onet . pl

  • 9. Data: 2010-03-26 07:18:23
    Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>

    Witam!

    Czujnik temperatury, który steruje wentylatorem to ten sam czujnik
    rezystancyjny, z którego korzysta układ wtryskowy. W BMW K jest on
    umieszczony pod chłodnicą, w krućcu płynu chłodzącego, z lewej strony
    silnika - http://k-technik.pytalhost.com/index.php?option=com_
    ponygallery&Itemid=66&func=detail&id=13.
    Winien być połączony z ECU i układem sterującym wentylatorem i
    kontrolką.
    Więc może coś jeszcze dziać się w tym ustrojstwie.
    Tu masz schematy: http://k-technik.pytalhost.com/index.php?option=com_
    content&task=section&id=6&Itemid=52
    . Czujnik jest podłączony kablem fioletowo zielonym z układem
    sterującym wentylatorem (białe duże pudełko w skrzynce z
    przekaźnikami). Do ECU z czujnika temperatur prowadzi przewód zielono-
    szary do styku nr 10. Weź woltomierz i porównaj napięcia na ECU - styk
    10 i na sterowaniu wentylatorem - styk E.
    Tak jak koledzy mówili dokładnie sprawdź jeszcze raz masy. Zwłaszcza
    przewody i punkty połączeń do kierownicy i przełącznikach kierunków.
    Jeśli to nic nie da, to zerknij na szczotki rozrusznika - zużyte są
    często przyczyną "dyskoteki" w cegłach.

    Pozdrawiam,
    Rafik aka DeLeTe + BMW K1100 RS (było K75S).

  • 10. Data: 2010-03-26 07:30:50
    Od: "Edi" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com> napisał
    w wiadomości
    e.googlegroups.com...
[...]

    Dzieki, dzis bede sprawdzal.
    Jedno pytanie, czy na pewno chodzi o szczotki rozrusznika?
    Rozrusznik dziala bez problemow.
    Szczotki alternatora wystaja z korpusu na okolo 6mm. - wymieniac?

    Edi