-
1. Data: 2010-03-25 19:17:19
Temat: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: "Edi" <w...@o...pl>
Witam
Po zimie w moim motocyklu, BMW K100 RS '85, zaczelo dziac sie cos
niedobrego.
O ile na zimnym silniku wszystk jest OK o tyle gdy sie nieco zagrzeje, po
wlaczeniu kierunkowskazu (ktory dziala prawidlowo) zaczyna sie krecic przez
chwilke (okolo 5s) wentylator chlodnicy (???), nie ma tu znaczenia czy lewy
czy prawy kierunek. Podobnie jest gdy wlacze swiatla mijania lub nacisne na
klakson, wentylator zaczyna sie przez chwile krecic.
Gdy silnik podgrzeje sie bardziej, po wlaczeniu kierunku, wentylator zaczyna
sie krecic i nie przestaje dopoki nie wylaczy sie kierunkowskazu.
Dodatkowo w liczniku, kontrolka odpowiadajaca za informacje o niebezpiecznej
temperaturze plynu chlodzacego, na podgrzanym silniku, po wlaczeniu kierunku
zaczela "lypac" (mam tu na mysli pojedynczy blysk). Kontrolka ta, od kiedy
kupilem motocykl w ubieglym roku, nigdy sie nie zapalala, ani przy rozruchu
(wg mnie dziwne) ani w trakcie pracy.
Jak do tej pory sprawdzilem i przesmarowalem zlaczki ktore mieszcza sie pod
zbiornikiem, oczyscilem i posmarowalem koncowki przewodow ktore byly
przykrecone do ramy/masy mieszczace sie pod zbiornikiem, po srodku,
podmienilem przekaznik odpowiadajacy za wlaczanie wentylatora i za kontrolke
niebezpiecznego wzrostu temp., podmienilem tez "puszke z elekronika" ktora
miesci sie nad akumulatorem (jezeli sie nie myle to jest ignition control
unit). Kompletnie nic to nie dalo, poza pogarszajacym sie samopoczuciem.
Poza niecodziennym zachowaniem wentylatora cala reszta dziala jak trzeba,
odpalanie, przyspieszenie, swiatla, klakson, wszystko OK.
Podpowiedzcie co sprawdzic jeszcze we wlasnym zakresie przed wyprawa do
powaznego elektryka/elektronika.
Czy dysponuje ktos moze czytelnym schematem elektrycznym BMW K100 RS '85 i
moglby sie podzielic?
Pozdrawiam
Edi
cerberon @ poczta . onet . pl
-
2. Data: 2010-03-25 19:47:00
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: doktorski <d...@g...com>
On 25 Mar, 20:17, "Edi" <w...@o...pl> wrote:
> Podpowiedzcie co sprawdzic jeszcze we wlasnym zakresie przed wyprawa do
> powaznego elektryka/elektronika.
Jak dla mnie smierdzi to na kilometr zwarciem w instalacji. Obawiam
sie, ze albo Ty sam albo elektryk musi rozebrac pol dryndy i dokladnie
obejrzec wiazki. Ewentualnie zawezic poszukiwania po lekturze
schematu.
> Czy dysponuje ktos moze czytelnym schematem elektrycznym BMW K100 RS '85 i
> moglby sie podzielic?
Nie wiem czy to '85 ale mam troche informacji. Odezwij sie na priva.
pzdr, dr
K12S/525
-
3. Data: 2010-03-25 19:55:12
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: AZ <a...@g...com>
On 25 Mar, 20:47, doktorski <d...@g...com> wrote:
>
> Jak dla mnie smierdzi to na kilometr zwarciem w instalacji. Obawiam
> sie, ze albo Ty sam albo elektryk musi rozebrac pol dryndy i dokladnie
> obejrzec wiazki. Ewentualnie zawezic poszukiwania po lekturze
> schematu.
>
Myślę, że porządne przestudiowanie schematu + miernik powinno dać
radę. Ja bym obadał najpierw miernikiem na jak długo napięcie się
pojawia na kablach wiatraka a później szukanie skąd się bierze.
PS. Jak ten kontaktron?
--
Artur
ZZR 1200
-
4. Data: 2010-03-25 19:57:26
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
doktorski pisze:
> Jak dla mnie smierdzi to na kilometr zwarciem w instalacji.
A pro po zwarć, przerw polecam kontrolę kabli przy główce ramy. U mnie w
bmce są tak beznadziejne kable że w tym miejscu pękają ( są przypięte
klamrą do główki)
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
5. Data: 2010-03-25 21:07:19
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
nie wiem jaki masz czujnik ale tak bedzie sie zachowywac przy spadkach
napiec - spada napiecie i czujka mysli ze ma wlaczyc wentylator. wylaczasz
obciazenie (napiecie rosnie) czujka dziala prawidlowo. z opisu wynika ze nie
masz czujnika zwarciowego (ktoru zwiera druty jak bedzie za goraco) tylko
mierzy ci precyzyjnie temperature i na podstawie tego zalacza wentylator lub
nie.
sprawdz: przewody masowe, w szczegolnosci lecacy do czujnika i przy
akumulatorze
sprawdz czy nie przygasaja ci mocno swiatla
sprawdz czy problem slabiej sie objawia jak masz wysokieobroty silnika a
nasila jak masz niskie ?]sir
-
6. Data: 2010-03-26 07:12:28
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: AZ <a...@g...com>
On 2010-03-26, Edi <w...@o...pl> wrote:
>
> jaki kontaktron masz na mysli?
>
Sorry, to byl PS do doktorskiego. Ale tak jak ktos tu juz wspomnial
sprawdz napiecie na akumulatorze podczas dzialania na wolnych obrotach.
--
Artur
ZZR 1200
-
7. Data: 2010-03-26 07:15:27
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: "Edi" <w...@o...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:db326ae9-7c50-4c11-9748-8be2e71accab@i25g2000yq
m.googlegroups.com...
On 25 Mar, 20:47, doktorski <d...@g...com> wrote:
>
> Jak dla mnie smierdzi to na kilometr zwarciem w instalacji. Obawiam
> sie, ze albo Ty sam albo elektryk musi rozebrac pol dryndy i dokladnie
> obejrzec wiazki. Ewentualnie zawezic poszukiwania po lekturze
> schematu.
>
Myślę, że porządne przestudiowanie schematu + miernik powinno dać
radę. Ja bym obadał najpierw miernikiem na jak długo napięcie się
pojawia na kablach wiatraka a później szukanie skąd się bierze.
PS. Jak ten kontaktron?
--
Artur
ZZR 1200
jaki kontaktron masz na mysli?
Pozdrawiam
Edi
cerberon @ poczta . onet . pl
-
8. Data: 2010-03-26 07:17:33
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: "Edi" <w...@o...pl>
Użytkownik "Edi" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hogct7$uhi$1@mx1.internetia.pl...
> Witam
> Po zimie w moim motocyklu, BMW K100 RS '85, zaczelo dziac sie cos
> niedobrego.
> O ile na zimnym silniku wszystk jest OK o tyle gdy sie nieco zagrzeje, po
> wlaczeniu kierunkowskazu (ktory dziala prawidlowo) zaczyna sie krecic
> przez chwilke (okolo 5s) wentylator chlodnicy (???), nie ma tu znaczenia
> czy lewy czy prawy kierunek. Podobnie jest gdy wlacze swiatla mijania lub
> nacisne na klakson, wentylator zaczyna sie przez chwile krecic.
> Gdy silnik podgrzeje sie bardziej, po wlaczeniu kierunku, wentylator
> zaczyna sie krecic i nie przestaje dopoki nie wylaczy sie kierunkowskazu.
>
> Dodatkowo w liczniku, kontrolka odpowiadajaca za informacje o
> niebezpiecznej temperaturze plynu chlodzacego, na podgrzanym silniku, po
> wlaczeniu kierunku zaczela "lypac" (mam tu na mysli pojedynczy blysk).
> Kontrolka ta, od kiedy kupilem motocykl w ubieglym roku, nigdy sie nie
> zapalala, ani przy rozruchu (wg mnie dziwne) ani w trakcie pracy.
>
> Jak do tej pory sprawdzilem i przesmarowalem zlaczki ktore mieszcza sie
> pod zbiornikiem, oczyscilem i posmarowalem koncowki przewodow ktore byly
> przykrecone do ramy/masy mieszczace sie pod zbiornikiem, po srodku,
> podmienilem przekaznik odpowiadajacy za wlaczanie wentylatora i za
> kontrolke niebezpiecznego wzrostu temp., podmienilem tez "puszke z
> elekronika" ktora miesci sie nad akumulatorem (jezeli sie nie myle to jest
> ignition control unit). Kompletnie nic to nie dalo, poza pogarszajacym sie
> samopoczuciem.
>
> Poza niecodziennym zachowaniem wentylatora cala reszta dziala jak trzeba,
> odpalanie, przyspieszenie, swiatla, klakson, wszystko OK.
>
> Podpowiedzcie co sprawdzic jeszcze we wlasnym zakresie przed wyprawa do
> powaznego elektryka/elektronika.
>
> Czy dysponuje ktos moze czytelnym schematem elektrycznym BMW K100 RS '85 i
> moglby sie podzielic?
>
>
>
Dziekuje za sugestie
Bede sprawdzal dalej.
Pozdrawiam
Edi
cerberon @ poczta . onet . pl
-
9. Data: 2010-03-26 07:18:23
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>
Witam!
Czujnik temperatury, który steruje wentylatorem to ten sam czujnik
rezystancyjny, z którego korzysta układ wtryskowy. W BMW K jest on
umieszczony pod chłodnicą, w krućcu płynu chłodzącego, z lewej strony
silnika - http://k-technik.pytalhost.com/index.php?option=com_
ponygallery&Itemid=66&func=detail&id=13.
Winien być połączony z ECU i układem sterującym wentylatorem i
kontrolką.
Więc może coś jeszcze dziać się w tym ustrojstwie.
Tu masz schematy: http://k-technik.pytalhost.com/index.php?option=com_
content&task=section&id=6&Itemid=52
. Czujnik jest podłączony kablem fioletowo zielonym z układem
sterującym wentylatorem (białe duże pudełko w skrzynce z
przekaźnikami). Do ECU z czujnika temperatur prowadzi przewód zielono-
szary do styku nr 10. Weź woltomierz i porównaj napięcia na ECU - styk
10 i na sterowaniu wentylatorem - styk E.
Tak jak koledzy mówili dokładnie sprawdź jeszcze raz masy. Zwłaszcza
przewody i punkty połączeń do kierownicy i przełącznikach kierunków.
Jeśli to nic nie da, to zerknij na szczotki rozrusznika - zużyte są
często przyczyną "dyskoteki" w cegłach.
Pozdrawiam,
Rafik aka DeLeTe + BMW K1100 RS (było K75S).
-
10. Data: 2010-03-26 07:30:50
Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
Od: "Edi" <w...@o...pl>
Użytkownik "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com> napisał
w wiadomości
news:fd0e6aa2-f8a4-4632-945a-2068d43e4b2f@k13g2000yq
e.googlegroups.com...
Witam!
Czujnik temperatury, który steruje wentylatorem to ten sam czujnik
rezystancyjny, z którego korzysta układ wtryskowy. W BMW K jest on
umieszczony pod chłodnicą, w krućcu płynu chłodzącego, z lewej strony
silnika -
http://k-technik.pytalhost.com/index.php?option=com_
ponygallery&Itemid=66&func=detail&id=13.
Winien być połączony z ECU i układem sterującym wentylatorem i
kontrolką.
Więc może coś jeszcze dziać się w tym ustrojstwie.
Tu masz schematy:
http://k-technik.pytalhost.com/index.php?option=com_
content&task=section&id=6&Itemid=52
. Czujnik jest podłączony kablem fioletowo zielonym z układem
sterującym wentylatorem (białe duże pudełko w skrzynce z
przekaźnikami). Do ECU z czujnika temperatur prowadzi przewód zielono-
szary do styku nr 10. Weź woltomierz i porównaj napięcia na ECU - styk
10 i na sterowaniu wentylatorem - styk E.
Tak jak koledzy mówili dokładnie sprawdź jeszcze raz masy. Zwłaszcza
przewody i punkty połączeń do kierownicy i przełącznikach kierunków.
Jeśli to nic nie da, to zerknij na szczotki rozrusznika - zużyte są
często przyczyną "dyskoteki" w cegłach.
Pozdrawiam,
Rafik aka DeLeTe + BMW K1100 RS (było K75S).
Dzieki, dzis bede sprawdzal.
Jedno pytanie, czy na pewno chodzi o szczotki rozrusznika?
Rozrusznik dziala bez problemow.
Szczotki alternatora wystaja z korpusu na okolo 6mm. - wymieniac?
Edi