  • 11. Data: 2009-11-21 14:57:59
    Temat: Re: Awaryjność laptopów - Asus, Toshiba, Sony najlepsze
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:he8ab5$2s1$...@n...onet.pl...
    > do HP myslalem ze mam poprostu pecha, a tu widac ze jednak nie tylko ja, mimo
    > ze mam pare
    > za to Toshibe mam pare lat i zero problemu, nawet system smiga XP, pieknie sie
    > zgralo i nigdy nie mialem problemu
    > Toshiba satellite Pro

    U mnie 2 Satelitki pro 42xx padły. Miały kilkanaście lat, więc koszt naprawy był
    niewspółmiernie wielki do wartości.

  • 12. Data: 2009-11-21 15:27:32
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    To było jakieś 486 ?
    JaC

    -----

  • 13. Data: 2009-11-23 12:53:00
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    No to mnie martwisz, bo właśnie patrzę łakomym okiem na HP nc6320 z drugiej ręki z
    uwagi na gniazdo szeregowe (mam parę urządzeń na
    serial - gps. kalkulator, coś jeszcze) wolałbym HP od ThinkPada.

    Polski serwis HP niegdyś mnie bardzo pozytywnie ujął przysłaniem płyt recovery (o ile
    pamiętam za darmo, coś roczek z hakiem - może
    opcja darmo lub nie darmo jest zaszyta w numerze fabrycznym?).
    Do drukarek też przysyłali za niewielkie pieniądze (za kuriera).
    I instrukcje serwisowe mają fajne.
    JaC

    -----

    > To sie zgadza co do HP - moj "pawulon" byl 2 razy w serwisie .
    > (moje zdanie nt. serwisu HP - zostalo po tej wymianie juz wyrobione, brak
    jakiejkolwiek kontroli przed odeslaniem naprawianego
    sprzetu)

  • 14. Data: 2009-11-23 18:10:21
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    .

    IMHO stare HP to troche inna para kaloszy, teraz jak to sie zwyklo mawiac
    sprzet projektuja ksiegowi ;)

    --
    pozdr

  • 15. Data: 2009-11-24 20:28:53
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Zbylut pisze:
    > Chciałbym zobaczyć metodykę tych wskaźników. Ponadto laptopy danego
    > producenta z różnych "półek" mogą mieć różny wpływ: np jeden sprzedaje
    > 80% produktów w najtańszym przedziale i ma tu wysoką awaryjność, ale
    > z kolei pozostałe 20% jest w czołówce bezawaryjności.

    Ale jakie to ma znaczenie?

    Oczywiście, można sobie rozbijać to dalej na podgrupy wedle
    realnego producenta sprzętu (czasem różne serie mogą być od
    różnych dostawców), brzydko nazywającego się "targetu" (serie
    biznesowe mogą być bardziej niezawodne od domowych) i tak da-
    lej.

    Ale *marka* producenta jest definiowana przez *średnią* awa-
    ryjności jego komputerów. Szef firmy, którego domowy Acer
    rozleciał się w miesiąc po gwarancji może nigdy nie kupić
    super-wypaśnego i być może bardzo niezawodnego Acera przezna-
    czonego dla biznesu. Z kolei zadowolony użytkownik firmowego
    notebooka HP po porażce z tanim modelem domowym również być
    może przeklnie firmę i w biurze również namówi szefostwo do
    zmiany dostawcy w przyszłości.

    *Wszystkie* modele danego producenta mają być podobne jakoś-
    ci. Cena ma rozróżniać wyposażenie i funkcje specjalne, a nie
    kwestię czy ma być traktowany jak jajko i ma 10% zwrotów, czy
    też wytrzyma codzienne noszenie w torbie i w pudełku dostaje
    się zawsze sprawny komputer.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 16. Data: 2009-11-25 15:48:50
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Radosław Sokół zapodal(a):

    > Ale *marka* producenta jest definiowana przez *średnią* awa-
    > ryjności jego komputerów. Szef firmy, którego domowy Acer
    > rozleciał się w miesiąc po gwarancji może nigdy nie kupić

    pytanie jak mierzysz tę awaryjność. Poczytaj:
    http://osnews.pl/lenovo-kwestionuje-wyniki-testu-lap
    topow/

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 17. Data: 2009-11-26 12:14:43
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl> napisał w
    wiadomości news:he8ab5$2s1$1@news.onet.pl...
> [...]
    > mimo ze mam pare
    > za to Toshibe mam pare lat i zero problemu, nawet system smiga XP, pieknie

    Z kolei ja mam HP prywatnego i Toshibę słuzbowego w tej samej cenie i
    użyteczności
    (ok 3.000pln)
    (sam wybierałem)

    i takie zauważone +/-

    HP po trzech latach
    - poszedł wtyk od zasilacza (nie gniazdo), czyli awaria jest.

    +dobry wyświetlacz (kąty i barwy)
    +po prawie trzech latach aku trzyma 2 godziny
    +po dwóch miesiącach wyłączenia, można pracować (małe samorozładowanie).
    wyjazd zagraniczny;).
    + zatrzask zamykający.
    + do tej pory działa jak nalezy

    Toshiba

    + przez rok użytkowania nie poszedł wtyk ani gniazdo
    +do tej pory działa jak należy

    - fatalny wyświetlacz (kąty!!!)
    -po roku trzyma 1,5 godziny
    - katastrofalne samorozładowanie po miesiącu nie da się włączyć!!!
    -brak zatrasku zamykającego
    dla mnie by się przydał bo dokumenty znajduję w lapsie:), a powinno ich tam
    nie być.

    Artur(m)

    Nie dodam ze HP z XP rusza żwawo, a Toshiba z Vistą wlecze się jak mół
    (oczywiście chodzi mi o start) bo to inna sprawa.

  • 18. Data: 2009-11-26 21:31:27
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    W starym miałem zatrzask urwany, w nowym mam sprawny i klnę na ten sprawny zatrzask
    co niemiara, kwestia przyzwyczajenia ;-)
    JaC

    -----

  • 19. Data: 2009-12-09 12:31:23
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    No cóż, postanowiłem więc wypróbować HP nc6320 z matrycą 15'' 1400×1050.

    Cena jednak niższa niż T60, zresztą T60 z przekątną 15'' (nie wide!) nie można
    trafić.

    Alternatywą mógłby być R51 z SXGA+ FlexWiev i Core Duo.

    Design Ajbiemki z touch-padem, łech-touch-ką i czterema przyciskami to miodzik :-)

    Ale IBM/Lenovo nie ma gniazda szeregowego, na którym mi zależy gdyby były kłopoty z
    przejściówką, no i nc6320 ma w standardzie
    czytnik kart pamięci, idealne np. dla zrzucania zdjęć.

    Zobaczymy, to nie samochód ;-))
    JaC

    -----

    sprawa.

  • 20. Data: 2009-12-09 16:09:40
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Oczywiście przejęzyczenie: miało być R60/61, bo R51 to chyba tylko z PM / Centrino M
    występował.

    -----