  • 1. Data: 2009-11-18 10:17:08
    Temat: Sinus na baterii w UPS
    Od: ikov <i...@t...pl>

    Jakie znaczenie dla komputera ma sinus podczas pracy na baterii?
    Przeglądam właśnie UPSy i tylko jeden model ma taką funkcję. Czy
    zasilaczowi robi to różnicę w działaniu? A jak na razie zdecydowałem się
    na Fideltronika Lupus 700 (dla maszyny z E8400 i RAID1 pracującego 24/7
    z bazą danych, więc raczej z niedużym obciążeniem) - ale czy możecie
    polecić jakiś lepszy UPS w podobnej cenie (chodzi o jak najdłuższy czas
    podtrzymania w przypadku zaniku prądu w sieci).

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-18 10:51:59
    Temat: Re: Sinus na baterii w UPS
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Przeglądam właśnie UPSy i tylko jeden model ma taką funkcję. Czy
    > zasilaczowi robi to różnicę w działaniu?

    Zależy od zasilacza. Te z aktywnym PFC potrzebują sinusa, inaczej się
    wyłączą natychmiast po przejściu na zasilanie awaryjne.

  • 3. Data: 2009-11-18 11:26:57
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "ikov" <i...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakiś lepszy UPS w podobnej cenie (chodzi o jak najdłuższy czas
    > podtrzymania w przypadku zaniku prądu w sieci).

    UPS nie jest do podtrzymywania pracy komputera przez dłuższy czas. Raczej
    powinien doprowadzić do zapamiętania danych i zamknięcia czy hibernacji
    systemu. Czas pracy na bateriach bardzo dużo zależy od ich stanu. Nie
    opierałbym na tym czynniku strategii na przetrwanie.

  • 4. Data: 2009-11-18 11:34:42
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Michał pisze:

    > Zależy od zasilacza. Te z aktywnym PFC potrzebują sinusa, inaczej się
    > wyłączą natychmiast po przejściu na zasilanie awaryjne.

    Ale masz jakieś wsparcie? :) Czy gdzieś "na forach" pisali?

    Pozdr,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-11-18 11:48:17
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Tomek Głowacki jest autorem poniższej notatki:

    > Ale masz jakieś wsparcie? :) Czy gdzieś "na forach" pisali?

    a udowodnisz jakoś, że tak nie jest? bo ja się niestety przekonałem
    doświadczalnie...

    --
    Szarlih

  • 6. Data: 2009-11-18 11:50:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Szarlih napisał(a):

    > a udowodnisz jakoś, że tak nie jest? bo ja się niestety przekonałem
    > doświadczalnie...

    Zwiększ moc razy 3 i nie będzie Ci potrzebny żaden sinus ;)

    j.

  • 7. Data: 2009-11-18 11:52:36
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    januszek jest autorem poniższej notatki:

    > Zwiększ moc razy 3 i nie będzie Ci potrzebny żaden sinus ;)

    wiesz, to taniej wychodzi kupić upsa z sinusem niż 3x mocniejszego ;)

    --
    Szarlih

  • 8. Data: 2009-11-18 11:53:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Szarlih napisał(a):

    > wiesz, to taniej wychodzi kupić upsa z sinusem niż 3x mocniejszego ;)

    Kup, i napisz jak było ;PPP

    j.

  • 9. Data: 2009-11-18 11:59:12
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Szarlih pisze:

    > a udowodnisz jakoś, że tak nie jest? bo ja się niestety przekonałem
    > doświadczalnie...

    No cóż, jedynie tak, ze u mnie na nie sinusowym zasilaczu z aktywnym PFC
    po prostu chodzi i chodził zawsze. Fakt, że inaczej jak na gniazdku
    sieciowym (burczy delikatnie) ale działa.

    UPS to APC BackUPS 800RS, czyli nie pełna sinusoida. Nie spotkałem się
    jeszcze z kompami które miały by nie robić z tego typu UPSami z powodu
    posiadania bądź nie posiadania aktywnego PFC, choć faktycznie testowałem
    jedynie APC....

    Pozdr,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-11-18 13:37:07
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]
    > jakiś lepszy UPS w podobnej cenie (chodzi o jak najdłuższy czas
    > podtrzymania w przypadku zaniku prądu w sieci).

    APC seria SMART: wersje 700 lub 1400, 1500

    http://www.youtube.com/watch?v=MbwfcQJuH20

    --
    doom3