-
Data: 2010-02-20 11:51:36
Temat: Awaria, wstepna diagnoza
Od: Brzezi <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Czesc.
Wczoraj zdazyla mi sie awaria, tak wiem, zamierzam w poniedzialek zawiezc
samochod do warsztatu, ale narazie moze chociaz uda sie ustalic jakas
wstepna mozliwa diagnoze.
Samochod to BMW 530d 03' (automat)
Ok jak to bylo:
Wczoraj wracajac do domu, ok 3-4k przed domem, ruszylem i przyspieszalem z
"pedalem w podlodze" do predkosci ok 100-120 (nie robie tego nagminnie w
taki sposob, po prostu czasami sie zdarza w taki sposob, robilem to juz
wiele razy, przeciez samochod jest do tego przystosowany), zaraz troche
zwolnilem, potem poczulem ze samochod ma bardzo malo mocy, po redukcji
wolno wchodzi na obroty, no ok, jade dalej, potem zwolnilem bo byly swiatla
i im bardziej zwolnilem i prawie sie zatrzymalem, to zorientowalem sie ze
"telepie mi samochodem", uslyszalem tez jeszcze takie lekkie popiskiwanie,
pomyslalem, hmm moze kapec..., zjechalem w boczna uliczke, zatrzymalem sie,
ale samochodem dalej telepieo, opony cale, patrze pod maske, silnik telepie
sie na boki. wydaje mi sie ze to objawy jakby nie pracowal na wszystkich
cylindrach, lekko cos terkocze cichutko..., im wiecej sie przegazuje, tym
glosniej i donosniej cos terkocze, teraz tylko takie terkotanie/stukanie
Nie wazne czy na P/R/N/D telepie tak samo, przy wyzszych obrotak powyzej
1500rpm telepanie mniej odczuwalne, tylko lekkie wibracje...
No ok, 2k do domu, postanowilem dojechac powoli, poza telepaniem i
wibracjami, okazalo sie ze jeszcze cos piszczy wczasie jazdym, taki
metaliczny glos, jakby metal tarl o metal, moze jakby wytarte klocki o
tarcze hamulcowe, tylko ze nie samo tarcie, tylko jeszcze oscylujacy pisk,
moze jakies lozysko(tylko to nie bylo huczenie jak w przypadku jak
zazwyczaj pada lozysko, tak tylko gdybam), czestotliwosc tego piszczenia
tak na oko mniej wiecej podobna do czestotliwosci krecenia sie kola, czyli
sporo nizsza niz predkosc obrotowa silnika, hmm ale nie pomyslalem i nie
sprawdzilem, czy czestotliwosc piszczenia zalezy od obrotow silnika...
A to terkotanie o ktorym wspomnialem na poczatku, jak najbardziej zalezy od
obrotow silnika...
I co moglo sie stac? przestal pracowac na wszystkich cylindrach? ok to
tlumaczy telepanie i utrate mocy, ale skad ten pisk i taracie?
Pozdrawiam
Brzezi
Następne wpisy z tego wątku
- 20.02.10 12:08 DoQ
- 20.02.10 12:26 Brzezi
- 20.02.10 12:31 DoQ
- 20.02.10 13:04 daxus
- 20.02.10 13:31 Adam
- 20.02.10 13:33 Brzezi
- 20.02.10 13:37 news-gazeta
- 20.02.10 14:26 DoQ
- 20.02.10 14:32 AL
- 20.02.10 15:35 DoQ
- 20.02.10 19:58 Brzezi
- 20.02.10 20:27 DoQ
- 21.02.10 00:55 Bugatti
- 21.02.10 17:40 JanuSz
- 21.02.10 17:41 JanuSz
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=