-
1. Data: 2010-02-20 11:51:36
Temat: Awaria, wstepna diagnoza
Od: Brzezi <b...@g...com>
Czesc.
Wczoraj zdazyla mi sie awaria, tak wiem, zamierzam w poniedzialek zawiezc
samochod do warsztatu, ale narazie moze chociaz uda sie ustalic jakas
wstepna mozliwa diagnoze.
Samochod to BMW 530d 03' (automat)
Ok jak to bylo:
Wczoraj wracajac do domu, ok 3-4k przed domem, ruszylem i przyspieszalem z
"pedalem w podlodze" do predkosci ok 100-120 (nie robie tego nagminnie w
taki sposob, po prostu czasami sie zdarza w taki sposob, robilem to juz
wiele razy, przeciez samochod jest do tego przystosowany), zaraz troche
zwolnilem, potem poczulem ze samochod ma bardzo malo mocy, po redukcji
wolno wchodzi na obroty, no ok, jade dalej, potem zwolnilem bo byly swiatla
i im bardziej zwolnilem i prawie sie zatrzymalem, to zorientowalem sie ze
"telepie mi samochodem", uslyszalem tez jeszcze takie lekkie popiskiwanie,
pomyslalem, hmm moze kapec..., zjechalem w boczna uliczke, zatrzymalem sie,
ale samochodem dalej telepieo, opony cale, patrze pod maske, silnik telepie
sie na boki. wydaje mi sie ze to objawy jakby nie pracowal na wszystkich
cylindrach, lekko cos terkocze cichutko..., im wiecej sie przegazuje, tym
glosniej i donosniej cos terkocze, teraz tylko takie terkotanie/stukanie
Nie wazne czy na P/R/N/D telepie tak samo, przy wyzszych obrotak powyzej
1500rpm telepanie mniej odczuwalne, tylko lekkie wibracje...
No ok, 2k do domu, postanowilem dojechac powoli, poza telepaniem i
wibracjami, okazalo sie ze jeszcze cos piszczy wczasie jazdym, taki
metaliczny glos, jakby metal tarl o metal, moze jakby wytarte klocki o
tarcze hamulcowe, tylko ze nie samo tarcie, tylko jeszcze oscylujacy pisk,
moze jakies lozysko(tylko to nie bylo huczenie jak w przypadku jak
zazwyczaj pada lozysko, tak tylko gdybam), czestotliwosc tego piszczenia
tak na oko mniej wiecej podobna do czestotliwosci krecenia sie kola, czyli
sporo nizsza niz predkosc obrotowa silnika, hmm ale nie pomyslalem i nie
sprawdzilem, czy czestotliwosc piszczenia zalezy od obrotow silnika...
A to terkotanie o ktorym wspomnialem na poczatku, jak najbardziej zalezy od
obrotow silnika...
I co moglo sie stac? przestal pracowac na wszystkich cylindrach? ok to
tlumaczy telepanie i utrate mocy, ale skad ten pisk i taracie?
Pozdrawiam
Brzezi
-
2. Data: 2010-02-20 12:08:43
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: DoQ <p...@g...com>
Brzezi pisze:
> I co moglo sie stac? przestal pracowac na wszystkich cylindrach? ok to
> tlumaczy telepanie i utrate mocy, ale skad ten pisk i taracie?
LOL naprawde liczysz na diagnoze takiego przypadku przez medium jakim
jest grupa dyskusyjna ? ;-)
Moze rozsypal ci sie kompresor klimatyzacji? ;-)
Pozdrawiam
Pawel
-
3. Data: 2010-02-20 12:26:24
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: Brzezi <b...@g...com>
sob, 20 lut 2010 o 12:08 GMT, DoQ napisał(a):
> Brzezi pisze:
>
>> I co moglo sie stac? przestal pracowac na wszystkich cylindrach? ok to
>> tlumaczy telepanie i utrate mocy, ale skad ten pisk i taracie?
>
> LOL naprawde liczysz na diagnoze takiego przypadku przez medium jakim
> jest grupa dyskusyjna ? ;-)
> Moze rozsypal ci sie kompresor klimatyzacji? ;-)
Napisalem przeciez ze w poniedzialek zamierzam zawiesc do warszatu, tutaj
pisze tak troche dla zabicia czasu, a moze trafi sie ktos kto rzuci ciekawy
pomysl.
Pozdrawiam
Brzezi
-
4. Data: 2010-02-20 12:31:21
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: DoQ <p...@g...com>
Brzezi pisze:
> Napisalem przeciez ze w poniedzialek zamierzam zawiesc do warszatu, tutaj
> pisze tak troche dla zabicia czasu, a moze trafi sie ktos kto rzuci ciekawy
> pomysl.
BMW sie popsulo ;-)
Pozdrawiam
Pawel
-
5. Data: 2010-02-20 13:04:07
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: daxus <d...@p...onet.pl>
W dniu 20-02-2010 12:31, DoQ pisze:
> Brzezi pisze:
>
>> Napisalem przeciez ze w poniedzialek zamierzam zawiesc do warszatu, tutaj
>> pisze tak troche dla zabicia czasu, a moze trafi sie ktos kto rzuci
>> ciekawy
>> pomysl.
>
> BMW sie popsulo ;-)
>
>
> Pozdrawiam
> Pawel
nie masz racji, moim zdaniem to awaria
-
6. Data: 2010-02-20 13:31:01
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: "Adam" <a...@w...pl>
Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości
news:slrn.pl.hnvfln.3d9.brzezi@brzezi.chello.pl...
> Czesc.
>
> Wczoraj zdazyla mi sie awaria, tak wiem, zamierzam w poniedzialek zawiezc
> samochod do warsztatu, ale narazie moze chociaz uda sie ustalic jakas
> wstepna mozliwa diagnoze.
>
> Samochod to BMW 530d 03' (automat)
>
> Ok jak to bylo:
>
> Wczoraj wracajac do domu, ok 3-4k przed domem, ruszylem i przyspieszalem z
> "pedalem w podlodze" do predkosci ok 100-120 (nie robie tego nagminnie w
> taki sposob, po prostu czasami sie zdarza w taki sposob, robilem to juz
> wiele razy, przeciez samochod jest do tego przystosowany), zaraz troche
> zwolnilem, potem poczulem ze samochod ma bardzo malo mocy, po redukcji
> wolno wchodzi na obroty, no ok, jade dalej, potem zwolnilem bo byly
> swiatla
> i im bardziej zwolnilem i prawie sie zatrzymalem, to zorientowalem sie ze
> "telepie mi samochodem", uslyszalem tez jeszcze takie lekkie popiskiwanie,
> pomyslalem, hmm moze kapec..., zjechalem w boczna uliczke, zatrzymalem
> sie,
> ale samochodem dalej telepieo, opony cale, patrze pod maske, silnik
> telepie
> sie na boki. wydaje mi sie ze to objawy jakby nie pracowal na wszystkich
> cylindrach, lekko cos terkocze cichutko..., im wiecej sie przegazuje, tym
> glosniej i donosniej cos terkocze, teraz tylko takie terkotanie/stukanie
> Nie wazne czy na P/R/N/D telepie tak samo, przy wyzszych obrotak powyzej
> 1500rpm telepanie mniej odczuwalne, tylko lekkie wibracje...
> No ok, 2k do domu, postanowilem dojechac powoli, poza telepaniem i
> wibracjami, okazalo sie ze jeszcze cos piszczy wczasie jazdym, taki
> metaliczny glos, jakby metal tarl o metal, moze jakby wytarte klocki o
> tarcze hamulcowe, tylko ze nie samo tarcie, tylko jeszcze oscylujacy pisk,
> moze jakies lozysko(tylko to nie bylo huczenie jak w przypadku jak
> zazwyczaj pada lozysko, tak tylko gdybam), czestotliwosc tego piszczenia
> tak na oko mniej wiecej podobna do czestotliwosci krecenia sie kola, czyli
> sporo nizsza niz predkosc obrotowa silnika, hmm ale nie pomyslalem i nie
> sprawdzilem, czy czestotliwosc piszczenia zalezy od obrotow silnika...
> A to terkotanie o ktorym wspomnialem na poczatku, jak najbardziej zalezy
> od
> obrotow silnika...
>
> I co moglo sie stac? przestal pracowac na wszystkich cylindrach? ok to
> tlumaczy telepanie i utrate mocy, ale skad ten pisk i taracie?
>
> Pozdrawiam
> Brzezi
Przyczyn moze byc wiele. Najlepiej podpiac kompa. Mozliwe ze jeden z
wtryskow wyzionął ducha :)
pozdr
-
7. Data: 2010-02-20 13:33:34
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: Brzezi <b...@g...com>
sob, 20 lut 2010 o 13:31 GMT, Adam napisał(a):
> Przyczyn moze byc wiele. Najlepiej podpiac kompa. Mozliwe ze jeden z
> wtryskow wyzionął ducha :)
> pozdr
Nie swieci sie kontrolka od silnika, i skad piski i tarcie? :)
Pozdrawiam
Brzezi
-
8. Data: 2010-02-20 13:37:42
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: news-gazeta <n...@n...pl>
Brzezi pisze:
> Czesc.
>
> Wczoraj zdazyla mi sie awaria
> I co moglo sie stac?
BMW - Będziesz Miał Wydatki...
Pozdrawiam - Darek.
-
9. Data: 2010-02-20 14:26:55
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: DoQ <p...@g...com>
daxus pisze:
>> BMW sie popsulo ;-)
> nie masz racji, moim zdaniem to awaria
Polemizowalbym, moim zdaniem będzie to jednak usterka.
Pozdrawiam
Paweł
-
10. Data: 2010-02-20 14:32:07
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: AL <a...@s...tam>
DoQ pisze:
> daxus pisze:
>
>>> BMW sie popsulo ;-)
>> nie masz racji, moim zdaniem to awaria
>
> Polemizowalbym, moim zdaniem będzie to jednak usterka.
>
a ktory samochod nie ma usterek?
--
pozdr
Adam (AL)
TG