  • 41. Data: 2009-07-22 08:19:55
    Temat: Re: Awaria neostrady
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 18:31:58 +0200, Sławek Lipowski napisał(a):
    //./

    > Dziwne, bo inni sprawdzali i działało. Zakładając oczywiście, ze masz
    > skrosowaną linię. I działa z taką przepustowością, jak masz
    > skonfigurowaną linię, a nie z taką, do jakiej jest przypisany login.

    Inaczej: działą z maksymalną prędkością ustawioną na porcie.
    2. Jeśli masz 2 Mbit a login z 1 Mbit to będzie 1 Mbit.

    > Aczkolwiek ostrożnie z tymi testami, bo na to jest punkt w cenniku
    > neostrady.

    Nooo

  • 42. Data: 2009-07-22 08:44:12
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Ciekawe jak chcesz zarzdzac tyloma BRASami z rozproszona baza userow.

    przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś.

    BRASów jest w całym kraju max kilkadziesiąt. Tym jest znacznie łatwiej
    zarządzać niż DSLAMami.

    Dobry BRAS potrafi obsłużyć do 256k subsrciberów (RedBack SE-1200, ale
    TP używa Junipera, troche mniejszy kaliber).

    na BRASach masz wpisane adresy serwerów RADIUS do
    autoryzacji/przypisywania profili oraz accountingu.

    Banalnie proste.

    Jedyna kwestia jest taka, ze fizyczny port w DSLAMie musi być ustawiony
    na odpowiednią prędkość, to jest taką na jaką pozwala linia..
    I chyba już trzeba ręcznie wklepywać, chociaż niekoniecznie do DSLAMa,
    bo on może z automatu pobierać dane z bazy.

    Marcin

  • 43. Data: 2009-07-22 08:50:35
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Marcin Kuczera pisze:

    > dobra, ciach.
    >
    > Nie wiem jaką uczelnie skończyłeś, ale nie wygląda to na kierunek
    > stricte telekomunikacyjny..
    >
    > Ale co do STM-1 i modemów - masz racje, nie te warstwy.

    A tak swoja droga dlaczego piszesz z 23 lipca ?
    Jestem ekonomista :)

  • 44. Data: 2009-07-22 08:57:08
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Zaraz sugerowales autoryzacje na BRASie a nie na RADIUSIE.
    > Przciez dokladnie TAK DZISIAJ JEST jak piszesz

    yhm, sorry że tak to zrozumiałeś, ale nie ma takiej opcji żeby się taki
    konfig zmieścił w pamięci dla dużego brasa z subscriberami wykreowanymi
    lokalnie.

    Pozatem autoryzuje i tak BRAS, a z radiusa dostaje odpowiedź czy
    autoryzować czy nie ;-)

    W RedBacku można np ustawić że ma to robić w takiej koleności:

    local
    radius
    none

    czyli najpierw lokalnie sprawdza, potem pyta radiusa, a jak nawet radius
    powie że nie zna kolesia, to może go zaakceptować (np z profilem z
    przekierowaniem).
    Osobiście mam local, radius.

    > port w DSLAM nie moze byc ustawionyna predkosc od strony klienta z
    > wielu powodow. Port DSLAM to wartswa 1. Ograniczenie jest na warstwie
    > ATM w strone BRASA.

    musi być ograniczony na sztywno, w przeciwnym wypadku na kablu 5km 0,5mm
    będzie się synchronizował baaaardzo długo, a możesz się nie doczekać.
    A jak będzie przycięte do 1Mbit to będzie szybki szpil.

    Marcin

  • 45. Data: 2009-07-22 09:46:25
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Tue, 21 Jul 2009 18:31:58 +0200, Sławek Lipowski napisał(a):
    > //./

    Potwierdzałeś to jakimiś testami?

    --
    Sławek Lipowski

  • 46. Data: 2009-07-22 10:56:11
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 11:46:25 +0200, Sławek Lipowski napisał(a):

    > Potwierdzałeś to jakimiś testami?

    Po co?
    Masz 2 ograniczenia: ustawienie synchro na porcie i prędkość na loginie.
    TV po kablu tu trochę miesza.

  • 47. Data: 2009-07-22 12:27:19
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Smok Eustachy pisze:

    > Po co?
    > Masz 2 ograniczenia: ustawienie synchro na porcie i prędkość na loginie.
    > TV po kablu tu trochę miesza.

    Skąd taka wiedza? Zakładasz, że tak jest, czy możesz to stwierdzić na
    jakiejś konkretnej podstawie?

    Ręki sobie nie dam uciąć, ale pamiętam testy, w których z tego co
    pamiętam jedyne ograniczenie było, jak to piszesz, per port, nie per
    login. Dlatego też tak dokładnie wypytuje.

    Gdzie i jak fizycznie jest zaimplementowane ograniczenie per login?

    --
    Sławek Lipowski

  • 48. Data: 2009-07-22 12:40:47
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    > Gdzie i jak fizycznie jest zaimplementowane ograniczenie per login?

    w BRASie, w profilu abonenta.
    Co więcej, można tam ustawić odpowiedni QOS, tak że Neostrady będą miały
    mały priorytet, a iDSL wysoki.
    I efekty tego było widać jakiś czas temu...

    Marcin

  • 49. Data: 2009-07-22 13:10:59
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Marcin Kocur wrote:

    > Czyli że jak zakoszę login od neo od kolegi to mogę za niego się
    > logować? Bo jak próbowałem to nie działało ;]

    DSLAM przekazuje swoje ID z ID portu do BRASa, a to już siedzi w radiusie.

    Marcin

  • 50. Data: 2009-07-22 14:26:34
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 14:27:19 +0200, Sławek Lipowski napisał(a):
    /..../

    > Skąd taka wiedza? Zakładasz, że tak jest, czy możesz to stwierdzić na
    > jakiejś konkretnej podstawie?

    Stąd, że jak migrujsz to Ci synchro podkręcą w 3 dni, a na prędkość na
    loginie czekasz do momentu wejścia w życie anexu.

    > Ręki sobie nie dam uciąć, ale pamiętam testy, w których z tego co
    > pamiętam jedyne ograniczenie było, jak to piszesz, per port, nie per
    > login. Dlatego też tak dokładnie wypytuje.

    A ja dam.

    > Gdzie i jak fizycznie jest zaimplementowane ograniczenie per login?

    A nie wiem.