  • 351. Data: 2016-04-10 09:39:05
    Temat: Re: wyrabianie dobrego nawyku.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Apr 2016 08:50:14 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Ja osobiście już widziałem taki wypadek, gdy pedalara wjeżdża na
    > przejściu dla pieszych z chodnika wprost pod koła zjeżdżającego z ronda
    > samochodu.

    A mnie, jadącego rowerem, potrącił bezmózgi kierowca który mnie nie
    widział na zupełnie pustym rondzie i przyległych ulicach, w środku
    jasnego dnia. I co, mam wszystkich kierowców nazywać np. kapelusznikami?
    Tak to jest, kolego, jak się dowodzi tezy pojedynczym przykładem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 352. Data: 2016-04-10 11:39:05
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > W biednej części Europy może tak... w USA gdzie mieszkam już dawno nie.
    [...]

    > No ale na razie nie ma innego wyjścia.

    W biednej części USA może tak... w Europie (i w Azji) już nie.

    > Nie każdy ma pod domem przystanek autobusowy albo stacje metra.

    Miejski korek w porywach osiąga prędkośc piechura. Lepiej dojść do
    czegoś, co dalej pojedzie szybciej.

    > Czym to się różni od podróży w wagodnie kolejowym z kuszetkami?

    W pociągu mogę wstać, przejść się, wypić kawę przy stoliku, potem
    zdobić siku, umyć ręce itp. Nie, zdecydowanie barłóg na furmance
    nie jest tym samym. Ale to już przeszłość, raz mi się zdarzyło dwa
    dni jechać. Na krótszych dystansach i tak nie usnę.

    > Ludzie tak podróżują nad morze, że wieczór wsiadają do pociągu gdzieś
    > w Przemyślu a rano budzą się w Gdańsku i rozpoczynają urlop/wczasy.
    > Co w tym widzisz złego? Przecież nie o to chodzi abyś swoje domowe
    > łóżko wymienił na samochód z kuszetką i spał codziennie w aucie :-))

    Czy mieszkańcy Przemyśla nie zasługują na to, co już dawno mają ludzie
    u was w Ameryce? Z Przemyśla nad morze jest niecałe tysiąc kilometrów.
    Nad jedno, drugie i trzecie -- wszystkie one w podobnej odległości.

    > Ale czy akceptujesz (oczywistą dla mnie) tezę, że metra się wszędzie
    > nie wybuduje czy z tym poglądem wciąż się zmagasz? :-)
    > No chyba że zaproponujesz metro dla Piły, Malborka i Jasła? :-))))

    Jasne, że akceptuję. Po Jaśle bez problemu da się jeździć samochodem.
    Po co tam metro?

    Jarek

    --
    Potem przez dłuższy czas wyrzucał sobie swoje grzeszne postępki, których nie
    zdołał naprawić tym, że tejże samej nocy, wracając od generała, ukląkł przez

  • 353. Data: 2016-04-10 11:43:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Ewolucja po pierwsze działa za wolno a po drugie czasem nie da się
    > małymi kroczkami osiągnąć lepszego celu bo status quo robi dwa
    > kroczki w tył w czasie gdy ewolucja zrobi jeden w przód...
    > A więc postęp dzieje się dzięki ewolucji "wspomaganej" pewnymi
    > tąpnięciami w postaci rewolucji.

    Ewolucyjne przejście od telefonii stacjonarnej do mobilnej trwało
    krócej, niż rewolucyjne wprowadzene światowego komunizmu. Więc to
    nie tak, że rewolucje są szybkie i sprawne, a ewolucje się ślimaczą.

    Wyparcie żarówek przez nowsze źródła światła też by poszło lepiej,
    gdyby nie rewolucyjne zapędy zakazywaczy. Postęp hamowały postawy
    w rodzaju "i tak muszą kupić, więc co się będziemy starać, najpierw
    sprzedajmy co mamy, doskonalic będziemy wtedy, jak już nie będzie
    można inaczej".

    > I jedno i drugie jest nam potrzebne.

    Jak wam rewolucje są naprawdę potrzebne, to starajcie się je robić
    tak, by ich skutki dotykały tylko was. My byśmy chcieli normalnie
    iść do przodu bez zakłóceń i tąpnięć.

    Jarek

    --
    Zmienię ci obudowę
    I włożę części nowe i

  • 354. Data: 2016-04-10 11:45:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Konserwatywne poglądy polityczne niewiele mają wspólnego
    > z przestrzeganiem prawa...

    Poglądy polityczne w ogóle mało mają wspólnego z praktycznymi
    działaniami ich wyraziciela. Dość charakterustyczne, że u
    wywijających rewolucyjnym sztandarem "Liberté, Égalité, Fraternité"
    co i rusz ktoś wynajduje konta bankowe, do których ktoś inny musiał
    pisać specjalny soft, żeby nie następował "overflow error".

    Jarek

    --
    Byłem chydy jako tyka
    Lecz partyjna polityka

  • 355. Data: 2016-04-10 11:55:25
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Obawiam się że powstanie oprogramowanie w wersji premium (płatne x100) z
    > dodatkiem mającym za priorytet chronić swoich pasażerów, jak mu ktoś np
    > wjedzie na czołówkę to zjedzie na chodnik ignorując obecność pieszych.

    1. Krawężnik
    2. Szybkość
    3=1+2 - wybije w górę i może koziołkować. Więc dla samochodu nie będzie to
    takie nico.
    Załatwi i pieszych, i pasażerów.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego

  • 356. Data: 2016-04-10 11:57:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Nie słyszałem o takim który to umożliwia. A poza tym, z czytania
    > fajnych sygnaturek ma się obecnie wiecej frajdy niż z czytania
    > przeciętnych postów. I miałbym się pozbawić tej przyjemności?

    Mój umożliwia opisanie tego w pliku konfiguracyjnym. Ponadto w każdej
    chwili da się w trakcie czytania jednym klawiczem wyłączyć pokazywanie
    sygnaturki. To samo jest z cytatmi -- długie fragmenty można w trakcie
    czytania zwinąc do jednej linijki. Długie linie też można kazać połamać.

    A poza tym, wszystko to racja. Ponadto korelacja między jakością formy
    i wartością treści jest ogromna -- w Usenecie widac to znakomicie.
    Ci, co nie potrafia (lub nie chcą) zadbać o wygląd tego, co wysyłają,
    nigdy nie mają też niczego ciekawego do powiedzenia.

    Jarek

    --
    Gdyby jajko miało inną formę, życie kury byłoby potworne.

  • 357. Data: 2016-04-10 12:28:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > Mało mnie obchodzi feudalizm.

    A powinien. Jeśli chce się mieć zdanie na temat różnic między systemami.

    > http://demotywatory.pl/4634558/Jesli-Twoja-pensja-wy
    starcza-tylko-na-mieszkanie-dojazd-do

    Nie wiem jak nazywa się stanowisko pracy tego pana, ale teraz w modzie
    są "analitycy", więc może coś z tym słowem. Analityk powinien umieć
    znajdować różnice, a on też ma z tym kłopot. Powinien być wdzięczny
    losowi, że urodził się w czasach, gdy ludzie bez umiejętności i talentów
    mają na mieszkanie, dojazd do pracy i wyżywienie. Przez tysiąclecia nie
    było to regułą. Przeważnie szczytem szczęścia była dla takiego jakaś
    najgorsza ciężka fizyczna praca. A ten tu chodzi w krawacie i narzeka.

    Przepraszam, może zbytnio ironizuję i przedstawiam sprawę karykaturalnie.
    Jednak nie bardziej, niż ten idiota, który spłodził linkowany "mem".
    Mnóstwo ludzi w dzisiejszym społeczeństwie jest całkiem bezproduktywnych.
    Jednak dostają od społeczeństwa wikt i opierunek -- czy to w postaci
    zasiłku, czy etaciku w korporacyjce. Godzimy się na to, bo nas na to stać.
    A już na pewno lepsze to, niż rabacja jakiegoś nowego Szeli.

    --
    Jarek

  • 358. Data: 2016-04-10 12:31:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    starcza-tylko-na-mieszkanie-dojazd-do

    > Nie wiem na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski, ale może mi
    > powiesz jak znaleźć pracę z uczciwą płacą? Bo na podstawie swojego
    > przeszło 25-letniego doświadczenia zawodowego widzę, że są 2 podstawowe
    > opcje, masz znajomości albo masz gadane. Nie mam tego ani tego.

    "Gadane" bardzo się przydaje przy pozyskiwaniu inwestorów dla własnych
    twórczych pomysłów. Poszukującym pracy etatowej może przeszkadzać.
    Po znajomości można dostać etat stajennego od wyrzucania gnoju. Jeśli
    chodzi o stanowisko osoby odpowiedzialnej za hodowlę koni, to liczą
    się tylko najwyższe kwalifikacje. Oczywiście mam na myśli prywatny
    biznes nastawiony na efekty i pomnażanie kapitału. Na uczciwą płacę
    jest tylko jedna opcja. Uczciwa praca -- ale w takim zawodzie, który
    jest ceniony. Żądanie dużych pieniędzy za robotę lub rzeczy, których
    nikt nie chce, jest nieuczciwe.

    --
    Jarek

  • 359. Data: 2016-04-10 14:12:37
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

> [...]
    > zasiłku, czy etaciku w korporacyjce. Godzimy się na to, bo nas na to stać.
    > A już na pewno lepsze to, niż rabacja jakiegoś nowego Szeli.

    1. teoretyzujesz
    2. nikt nic nie dostaje od społeczeństwa (z wyjątkiem pasożytów
    czerpiących socjal i więźniów), chyba masz problem ze zrozumieniem zasad
    działania obecnego rynku, może zatrzymałeś się na etapie feudalizmu?
    3. godzimy się bo nie mamy wpływu a nie ma dość silnej grupy by coś z
    tym zrobić.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 360. Data: 2016-04-10 14:18:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ACMM-033 pisze:

> [...]
    >
    > 1. Krawężnik
    > 2. Szybkość
    > 3=1+2 - wybije w górę i może koziołkować. Więc dla samochodu nie będzie

    Aha.. znowu może... nie bój żaby, już komputer wyliczy która opcja
    będzie stanowiła mniejsze zagrożenie dla pasażerów. Czołówka z tirem czy
    wjazd na krawężnik.