  • Data: 2013-10-06 23:30:26
    Temat: Audio po różnicówce a PWM (i kilka innych kwestii)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Niedawno męczyłem się z zakłóceniami od modułu GSM w torze audio. Ktoś
    wtedy zaproponował mi zastosowanie modułu z różnicowym wejściem i
    wyjściem audio. Ponieważ w znacznej mierze udało mi się załagodzić
    problem, odpuściłem sobie aż tak daleko idącą ingerencję w układ.

    Teraz jednak z czystej ciekawości chciałbym zapytać o kilka kwestii:
    1) W chwili obecnej mam jedną słuchawkę, przed którą znajduje się
    wtórnik emiterowy. Na wejście wtórnika przez klucze analogowe podawane
    są dwa sygnały: audio z modułu i PWM z MCU.
    Jak układ wyglądałby w przypadku zastosowania modułu z wyjściem
    różnicowym? Innymi słowy: jak prawidłowo podpiąć linię PWM do słuchawki
    i jak zapewnić sobie możliwość przełączania źródeł sygnału?
    2) W manualach niektórych modułów GSM widzę, że pomimo różnicowych
    interfejsów audio ciągle obecna jest masa analogowa.Kiedy, do czego i w
    jakim celu należy ją podpiąć?
    3) Niektóre moduły mają po dwa wejścia i wyjścia. Jedno podstawowe i
    drugie dodatkowe, do zestawu słuchawkowego. Jeśli w rozpatrywanym
    układzie korzysta się tylko z jednego zestawu mikrofon+słuchawka, ale
    znajdującego się po drugiej stronie kabla, jak w przypadku telefonu
    retro, o którym pisałem tu jakiś czas temu (swoją drogą, projekt
    niedawno został doprowadzony do końca) to korzystam z głównego wyjścia
    czy tego dodatkowego? Ma to jakieś znaczenie?