  • Data: 2013-10-13 21:44:48
    Temat: Re: Audio po różnicówce a PWM (i kilka innych kwestii)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-10-13 21:17, Paweł Hadam pisze:

    > Ja bym łączył do AGND. Jakoś nie znajduję powodu dla którego miało by to
    > być wyłącznie GND jak podano w dokumentacji.

    O jakich połączeniach mówimy? W poprzedniej wiadomości pytałem o
    kondensatory z filtrów RC, na linii zasilania wtórników w torze audio.
    W dokumentacji modułu do GND podłączone były kondensatory odsprzęgające
    w.cz. na różnicówce. One też powinny jednak iść do AGND, inaczej niż na
    schemcacie?

    > PWM z procka da radę, w końcu portem można LEDy palić.

    Niby racja. Maksymalny prąd na pin w Atmedze8 to 40mA.
    Nawet gdyby podpiąć słuchawkę 150 omów bezpośrednio do wyjścia, to i tak
    wartość prądu będzie mniejsza. A tutaj mówimy o sygnale sinusoidalnym za
    FDP.
    Wtórnik dawałem jednak jeszcze z jednego powodu - żeby nie drenować
    prądu z kondensatora w filtrze FDP i nie powodować na nim spadku napięcia.

    > Co do kluczy to trzeba szukać takich, które mają małą rezystancję
    > szeregową gdy są otwarte. Z tego co pamiętam to popularne 4066 maja
    > chyba coś koło 100ohm, będzie trochę za dużo. Najlepszy byłby mały
    > przekaźnik, a jak stukanie będzie przeszkadzać to kontaktrony.

    No i właśnie - kolejny argument za wtórnikiem. Gdy jego impedancja
    wejściowa liczy jakieś 2k, to spadek na kluczu jest stosunkowo niewielki.

    Trudno byłoby dostać klucze o małej impedancji, najlepiej w obudowie
    SO8? Za przekaźnikami w takich zastosowaniach nie przepadam szczególnie.
    Chodzi nie tylko o klikanie, ale także zużycie energii i zajmowane miejsce.