  • Data: 2013-10-14 18:25:27
    Temat: Re: Audio po różnicówce a PWM (i kilka innych kwestii)
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-10-13 21:44, Atlantis pisze:

    > O jakich połączeniach mówimy? W poprzedniej wiadomości pytałem o
    > kondensatory z filtrów RC, na linii zasilania wtórników w torze audio.
    > W dokumentacji modułu do GND podłączone były kondensatory odsprzęgające
    > w.cz. na różnicówce. One też powinny jednak iść do AGND, inaczej niż na
    > schemcacie?

    Póki łącze jest różnicowe to nie znajduję powodu dlaczego odsprzęgać
    linie wyłącznie do GND czy AGND. Wydaje mi się, że to bez różnicy. Ale
    mogę czegoś nie wiedzieć...

    > Niby racja. Maksymalny prąd na pin w Atmedze8 to 40mA.
    > Nawet gdyby podpiąć słuchawkę 150 omów bezpośrednio do wyjścia, to i tak
    > wartość prądu będzie mniejsza. A tutaj mówimy o sygnale sinusoidalnym za
    > FDP.
    > Wtórnik dawałem jednak jeszcze z jednego powodu - żeby nie drenować
    > prądu z kondensatora w filtrze FDP i nie powodować na nim spadku napięcia.

    A przyszło mi do głowy, że skoro słuchawka ma 150 ohm czy więcej, to
    dlaczego nie zrobić sumatora różnicowego na rezystorach? Sygnał z modułu
    przez rezystory, np. 22 ohm do słuchawki i z symetrycznego PWM z procka
    również (mogą to być rezystory filtru PWM). Zakładam, że kiedy PWM
    będzie generował sygnał to z modułu będzie cisza (chociaż nie ma to
    znaczenia, spadnie jedynie głośność). Kiedy nie potrzebujemy sygnału z
    PWM to można porty ustawić w hi-z, żeby nie obciążać modułu i podnieść
    amplitudę. Owszem, szeregowe rezystory z modułu tak czy siak zmniejszą
    głośność, ale może wystarczy? Dodatkowo można z PWM procka generować
    amplitudę sinusa niemal 2xVdd (symetrycznie) co pozwoli zwiększyć
    rezystory na sygnale z PWM a zmniejszyć na sygnale z modułu. Trzeba by
    dobrać eksperymentalnie albo policzyć dokładnie.

    Pozdrawiam,
    Paweł