  • Data: 2013-10-20 15:22:50
    Temat: Re: Audio po różnicówce a PWM (i kilka innych kwestii)
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-10-20 09:58, Atlantis pisze:

    > Jeszcze jeśli chodzi o umiejscawianie elementów i prowadzenie ścieżek,
    > to jeszcze jedna kwestia mnie zastanawia.
    >
    > Mamy moduł taki jak SIM300CZ, Nokia 12i albo Sony Ericsson GR47, gdzie
    > na małej płytce znajduje się złącze, a większość elementów jest
    > umieszczona pod ekranem.
    >
    > Przy projektowaniu własnej płytki dopuszczalne jest jest takie
    > rozmieszczenie elementów, by niektóre z nich po zmontowaniu całości
    > znalazły się pod modułem? Czy bliskość gniazda anteny i układów RF (co
    > prawda zaekranowanych) może w jakiś sposób wpłynąć na pracę części audio
> [...]

    Z tym to pewnie będzie różnie, w zależności od modułu i innych
    okoliczności (dopasowanie anteny, itp). Zapewne da się moduł zrobić tak,
    żeby minimalnie lub wcale nie wpływał na otoczenie (patrz telefony
    komórkowe zminiaturyzowane do granic możliwości). Pytanie, czy w to
    wierzyć (moduły mają CE). Droga strona medalu to własna konstrukcja
    nieodporna na cokolwiek i zwalanie winy na moduł :). Ja osobiście
    popełniłem kilka urządzeń gdzie pod modułem były układy uC i cyfrowe -
    nic się złego nie działo. Część analogowa była zawsze kilka cm od
    modułu. Pozostaje próbować.

    Pozdrawiam,
    Paweł