  • 1. Data: 2017-04-17 17:55:29
    Temat: Audi A5 2.0 TFSI 2010
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Szwagier sprzedaję swoje Audi A5 liftback 2.0 TFSI (211KM) Quattro Stronic
    z 2010 z przelotem 120tkm. Zastanawiam się nad wymianą swojego klekota
    (Mazda6 2.0 CiTD) -- bo blacha się zaczyna sypać i nie chce mi się z tym
    walczyć. Jeżdżę ogólnie ostatnio mało i bardzo krótkie odcinki (2-5km), i
    choć z DPF w Mazdzie nie ma kłopotu nawet przy takich niekorzystnych
    warunkach, to dla klekota mimo wszystko zbyt sensowne nie jest takie
    użytkowanie (poza tym po 9 latach od wyjazdu z salonu trochę mi się już
    auto przejadło, drażni mnie manual i hałas w kabinie).

    Wiem że przedliftowe TFSI żarły olej, ten konkretny model nawet 2L/1000km.
    Ale silnik jest 2 lata po remoncie i przy butowaniu nie zjada teraz więcej
    jak 0,5L. Warto się w to pakować czy to jeszcze mnie może czymś zaskoczyć w
    niedalekiej przyszłości (pewnie bym kupił na 3-5 lat)? Stronic?
    Zawieszenie?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2017-04-17 19:38:10
    Temat: Re: Audi A5 2.0 TFSI 2010
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > zjada teraz więcej jak 0,5L. Warto się w to pakować czy to jeszcze
    > mnie może czymś zaskoczyć w niedalekiej przyszłości (pewnie bym kupił

    0,5 na 1000km?
    120kkm i juz wymagał remontu?
    Ja bym się trzymał z daleka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 3. Data: 2017-04-17 20:25:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 17 Apr 2017 17:38:10 +0000 (UTC), Budzik

    > 0,5 na 1000km?

    Ano, taka jest dopuszczalna wartość grupy VW.
    Fabka też mi wciągała podobnie, a tam było
    raptem 1.4 bez turbawki.

    > 120kkm i juz wymagał remontu?

    Nie wymagał, ale właściciel bogaty i drażniło
    go pożeranie oleju, to se zreperował...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2017-04-17 20:32:05
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 19:38, Budzik pisze:
    > 0,5 na 1000km?
    > 120kkm i juz wymagał remontu?

    Prestiż kosztuje.

    > Ja bym się trzymał z daleka.

    Nie stać Cię i dorabiasz ideololo.

    :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2017-04-17 21:13:40
    Od: "nom" <n...@g...com>

    Ano, taka jest dopuszczalna wartość grupy VW.
    Fabka też mi wciągała podobnie, a tam było
    raptem 1.4 bez turbawki.
    Fabka miała 2 silniki 1.4, od VW i od Skody.
    Ja mam 1.4 od Skody (AZE 60KM) i od wymiany do wymiany oleju (30 tys. km)
    pobiera mi ok. 1l (jeżdżę na LPG).
    A 1 l oleju na 1000km to jakieś "kuzorium". ;-)

  • 6. Data: 2017-04-17 21:19:00
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Ano, taka jest dopuszczalna wartość grupy VW.
    > Fabka też mi wciągała podobnie, a tam było
    > raptem 1.4 bez turbawki.

    Wg mnie te szwaby specjalnie robią z tymi nowymi autami żeby się sypały i żeby Polak
    jak sobie kupi takie auto z niemieckiego demobilu to od razu musi zrobić remont.. Np
    w moim pasku b5 ALT (130 koni - oczywiście też bierze trochę oleju) norma oleju który
    leją fabrycznie to 10W30 ... :

    http://www.elf.com.pl/dobierz-olej.html
    https://images83.fotosik.pl/512/22dd93555cf12767.png

    .... co ja do swojego golfiacza o silniku 100 konnym lałem od zawsze 10w40. Sie
    dziwić, że po 100 tysiącach km pierścienie się ścierają, jak olej z niskie ma
    parametry, i najlepiej gdyby lać od początku pełny syntetyk do niego 5w50. Rynce
    opadają u tych szkopów.

    Endriu

  • 7. Data: 2017-04-17 21:21:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 17 Apr 2017 21:13:40 +0200, nom

    > Fabka miała 2 silniki 1.4, od VW i od Skody.
    > Ja mam 1.4 od Skody (AZE 60KM) i od wymiany do wymiany oleju (30 tys. km)
    > pobiera mi ok. 1l (jeżdżę na LPG).

    Ja miałem od VW 75KM :P I jak ją pałowałem, to potrafiła olej wciągać nosem
    aż mi miska wyschła (pisałem o tym nawet na pms te 13 lat temu)...

    > A 1 l oleju na 1000km to jakieś "kuzorium". ;-)

    Zgadzam się, ale tak instrukcja pisze... :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2017-04-17 22:06:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Myjk pisze tak:

    > Ale silnik jest 2 lata po remoncie

    Boh

    Chyba po poprawianiu fabryki w temacie pierścieni a nie zużyciowym.

    Jest tyle innych samochodów na świecie ;)

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 9. Data: 2017-04-17 22:13:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > 0,5 na 1000km?

    nom, to nie słyszałeś, że tyle VW biorą? i to jeszcze ludzie
    się ciesza że tak mało.

    Mój passat żarł 1L/1000km do czasu wymiany termostatu i naprawy
    sprzęgła wisko. Temperatura wzrosła z 78st do 89st i przestał.

  • 11. Data: 2017-04-18 00:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak m...@o...pl ...

    > Prestiż kosztuje.

    > Nie stać Cię i dorabiasz ideololo.
    >
    >:P

    Dokładnie tak, przeciez powrzechnie wiadomo, ze czym wiecej i czym czesciej
    trzeba dolewac oleju, tym lepiej ;-)
    Zwłaszcza dla prestizu! ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę