  • Data: 2013-12-27 10:14:26
    Temat: Atmega i głośniczek piezo
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam szybkie pytanie. Potrzebuję w jednym projekcie prostych notyfikacji
    dźwiękowych. Z tego co widzę ludzie często podpinają przetwornik piezo
    bezpośrednio do pinów MCU/Arduino, a dźwięk generują po prostu machając
    stanem pinu z określoną częstotliwością. Mam w związku z tym dwa pytania:

    1) Czy zastosowanie filtra dolnoprzepustowego w zauważalny sposób
    poprawi czystość tonu?
    2) Czy generowanie sinusoidy za pomocą PWM da jakiś efekt, możliwy do
    zarejestrowania przez ludzkie ucho?

    A może po prostu najsłabszym ogniwem jest tutaj przetwornik akustyczny i
    nie ma sensu gimnastykowanie się?

    Niestety nie mam w tej chwili pod ręką płytki prototypowej i garści
    elementów, więc nie sprawdzę...