eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaArduino i monitoring akumulatora.Arduino i monitoring akumulatora.
  • X-Received: by 2002:a81:7555:0:b0:52f:2abb:3323 with SMTP id
    q82-20020a817555000000b0052f2abb3323mr593710ywc.572.1676919723720; Mon,
    20 Feb 2023 11:02:03 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a81:7555:0:b0:52f:2abb:3323 with SMTP id
    q82-20020a817555000000b0052f2abb3323mr593710ywc.572.1676919723720; Mon,
    20 Feb 2023 11:02:03 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer03.iad!fee
    d-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.goog
    le.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 20 Feb 2023 11:02:03 -0800 (PST)
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=24.77.110.106;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 24.77.110.106
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <8...@g...com>
    Subject: Arduino i monitoring akumulatora.
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 20 Feb 2023 19:02:04 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 2887
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:778469
    [ ukryj nagłówki ]

    Tradycyjnie, jak to co trzy dni pytanie o akumulator :)

    Sytuacja:
    Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc (naladowany w
    domu odpala 2-3 razy i potem widac ze idzie mu coraz gorzej) a czasem jakby nie byl
    doladowywany przez samochod (auto jezdzone wczoraj i odpalone raz na 50km dzis nie
    odpala) albo jakby gdzies jakas uplywnosc byla (podobnie jak wyzej)

    I zanim ktos zacznie drazyc, mam do ogarniecia wiecej niz 5 aut uzywanych przez rozne
    osoby i chcialbym nieco widziec co sie dzieje z tymi akumulatorami zanim problem sie
    pojawi a nie chce mi sie dlubac co miesiac i badac kazde auto osobno.

    Zadanie:
    Dowiedziec sie czy akumulator zdrowy i czy auto nie ma jakiegos nerwowego odbiornika
    ciagnacego sobie powoli prad.

    Warunki:
    Szpej na wifi (esp siakies), wlasne zasilanie, mierzacy napiecie na akumulatorze oraz
    te male prady uplywu jesli wystepuja.
    Samochod ma byc nie modyfikowany. Znaczy sie dopuszczam jakas cewke nawinieta na
    ujemny/dodatni kabel z akumulatora albo podlaczenie sie pod ten kabel aby mierzyc
    napiecie ale nie chce za bardzo kombinowac z dzielnikami napiecia ktore by mi
    akumulator wyladowywaly.

    Problem:
    O ile wiekszosc spraw jest do ogarniecia za doslownie pisiont zloty to te male prady
    sa dla mnie malym problemem.

    Nie wiem jak je zmierzyc wiarygodnie i ze znosna rozdzielczoscia (dajmy na to 10-20mA
    ) tak aby moc calosc zmontowac w domowym zaciszu i za psi pinionc.

    Czujnik halla mi chyba nie pomoze znalezc uplywnosci. Cewka na kablu nie powie mi
    jaki jest uplyw. Spadek napiecia na kablu przy akumulatorze nie bedzie miec
    rozdzielczosci odpowiedniej zeby zmierzyc te 10-20-50mA i moze byc problemem w czasie
    rozruchu.

    Jakies inne podejscia poza wymienionymi i ewentualnym monitorowaniem napiecia
    dlugofalowym?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: