  • 31. Data: 2009-08-02 10:22:02
    Temat: Re: Apple: odblokowane iPhone'y zagrażajš sieciom GPS
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Flo wrote:

    > Bo amatorów miał za przeciwników.
    > Gwarantuję Tobie, że przy zachowaniu pewnych schematów nie ma szans na
    > ustalenie użytkownika numeru.

    Oczywiście. Zresztą sam Ziobro okazał się (wbrew pozorom) być
    profesjonalistą, bo połamał SIMy i zniszczył dyski w laptopie :-)

    M.

  • 32. Data: 2009-08-02 20:50:15
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Flo pisze:

    > Bo amatorów miał za przeciwników.
    > Gwarantuję Tobie, że przy zachowaniu pewnych schematów nie ma szans na
    > ustalenie użytkownika numeru.

    Załóżmy ze masz 100% racji. NApisz jeszcze czy Imei telefonu (często
    zmieniony) lub fakt ze użyto iPhona czy innego modelu, zwieksza
    /zmniejsza szanse na złapanie "przeciwnika"?
    ToMasz

  • 33. Data: 2009-08-03 09:17:41
    Temat: Re: Apple: odblokowane iPhone'y zagrażają sieciom GPS
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 2 Aug 2009 08:54:36 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >Dla ciebie to jest trudne, służbom zajmie to kilkadziesiąt minut - dwóch
    >smutnych panów pokaże blachy i nakaz wydania taśm z monitoringu. Jak
    >delikwent przyjechał samochodem, to już go mają, jak przyszedł pieszo,
    >zajmie to parę minut więcej.

    Z mojego doświadczenia we współpracy z polską policją powiem Ci że
    jest duże prawdopodobieństwo że po taśmy przyjdą za 2-3 miesiące po
    zdarzeniu i będą sie dziwić że zostały zapisane nowymi nagraniami. I
    to co opisuję to norma. Mam u siebie - w centrum W-wy - system
    monitoringu i czasami policja przychodzi z prośba by coś
    przejrzeć/udostępnić. I tak to dokładnei wygląda. W tej chwili ochrona
    ma nakazane że jeśli zaobserwowali jakieś nietypowe typu zjawisko,
    bójkę, wypadek etc. to ma to archwiziować na wszelki wypadke poza
    systemem. Ostatni przypadke to zeszły tydzień. Panowie z policji
    przyszli w czwartek z prośbą by im pokazac materiał z nocy 4 dioby
    wcześniej. Bo ich kamera zarejestrowała wtedy ze koleś który
    najprawdopodobniej zgwałcił kobietę przechodził przez naszymi
    kamerami. A ich sprzęt nei miał podświtlania IR więc nei byli pewni
    czy to ten kolo. Kazałem przygotowac płytkę z nagraniami - czekała na
    nich do soboty choć powiedziałem że zgranie interesujących ich nagrań
    potrwa ~2h.

    Poza tym nei przychodza smutni panowie a raczej ktioś w typie
    dresiarza albo taksówkarza. Raz przyszły 2 takie paskuden pasztety że
    myślałem że to Angielki ;-)

    Zdrówko

  • 34. Data: 2009-08-03 09:18:59
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 02 Aug 2009 12:06:02 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A ogladales filmy w rezyserii Ziobry ?

    Ale nie każde śledztwo to pokazówka na kolegów z rządu ;-)

    Zdrówko

  • 35. Data: 2009-08-03 11:58:03
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    ToMasz pisze:

    > Załóżmy ze masz 100% racji. NApisz jeszcze czy Imei telefonu (często
    > zmieniony) lub fakt ze użyto iPhona czy innego modelu, zwieksza
    > /zmniejsza szanse na złapanie "przeciwnika"?

    Umówmy się, że aż tak daleko nie będę się zagłębiał w tym delikatnym
    temacie.
    Wystarczyło, że napisałem to co powyżej.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 36. Data: 2009-08-03 12:00:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 02 Aug 2009 12:15:41 +0200, Flo napisał(a):

    > Bo amatorów miał za przeciwników.
    > Gwarantuję Tobie, że przy zachowaniu pewnych schematów nie ma szans na
    > ustalenie użytkownika numeru.

    Wliczając w to omijanie wszelkich publicznych miejsc z monitoringiem?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 37. Data: 2009-08-03 14:43:14
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Wliczając w to omijanie wszelkich publicznych miejsc z monitoringiem?

    Wydaje mi się, że jasno sie wyraziłem ale powtórzę:

  • 38. Data: 2009-08-03 14:50:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 03 Aug 2009 16:43:14 +0200, Flo napisał(a):

    > Wydaje mi się, że jasno sie wyraziłem ale powtórzę:
    > "przy zachowaniu pewnych schematów"

    Bo trzeba było napisać prościej - "siedząc jak trusia w w dziurze w
    stumilowym lesie" - pod warunkiem, że tam jest zasięg

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 39. Data: 2009-08-03 15:37:43
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Bo trzeba było napisać prościej - "siedząc jak trusia w w dziurze w
    > stumilowym lesie" - pod warunkiem, że tam jest zasięg

    Miało być o używaniu, a las to akurat złe miejsce do schowania się z
    działającym telefonem.

  • 40. Data: 2009-08-04 22:20:04
    Temat: Re: Apple: odblokowane iPhone'y zagrażaj… sieciom GPS
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale tak mowiac szczerze .. czy problem nie dotyczy tez innych
    > urzadzen z co bardziej otwartym systemem ?
    > Maja osobny procesor na obsluge czesci radiowej ?

    Android tak.

    p.