    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Wed, 27 Nov 2013 09:56:57 -0800 (PST)
    Subject: Aparat do fotografowania szalejącego dziecka
    From: Tomasz Worek <t...@g...com>

    Cześć Wszystkim,
    potrzebuje Waszej pomocy w wyborze aparatu dla Małżonki na prezent (obecnie używa
    Fuji F30). Tylko cicho, żeby mi się żaden nie wygadał ;)

    Po przeprowadzeniu delikatnego śledztwa zebrałem takie oto założenia:
    1. Używane będą tylko jpgi.
    2. Nie musi był maleńki, ale myślę, że aparat wielkości Olympusa OM-D E-M5 to max.
    3. A teraz niespodzianka: powinien mieć wizjer (jak Żona używa mojego OM-D to zawsze
    kadruje używając wizjera, nigdy LCD).
    4. Fotografowane będzie głównie (95%) "dziecko bardzo szybko uciekające z kadru" (3
    latka obecnie) :)

    Mój budżet do 1500PLN.

    Na podstawie tych założeń wytypowałem dwa aparaty, ale nie jestem pewien czy ten
    wybór ma sens, a poza tym nie wiem który ewentualnie lepiej się sprawdzi.

    Oto moje typy:
    1. Nikon V1 + Nikkor 10-30.
    2. Olympus E-PL3 + mZuiko 14-42 II.
    Niestety nie mam mozliwości pomacania żadnego z nich w mojej okolicy :/

    Według DXO matryca - wiadomo - lepsza w Oly, ale wydaje mi się, że różnica na co
    dzień będzie pomijalna.

    Na korzyść Nikona przemawiają:
    1. Wizjer.
    2. Podobno ogólna szybkość działania jest imponująca.
    3. Większa głębia ostrości może być zaletą przy szybko uciekającym dziecku.
    4. Podobno AF w trybie śledzenia naprawdę działa.
    5. Szybkie zdjęcia seryjne.

    A na korzyść Olympusa:
    1. Większe możliwości uzyskania małej głębi ostrości (moze się przydać w przyszłości,
    kto wie czy Małżonka nie odkryje w sobie angle artystki).
    2. AF tej generacji PENów chyba już jest całkiem niezły (ale czy jest tak dobr jak w
    Nikonie...?)
    3. Wizjer mogę zawsze dokupić, miałbym od razu pomysł na kolejny prezent ;)
    4. Sam mam OM-D E-M5 i kilka szkieł, byłaby możliwość wymieniania się nimi (np. 45mm
    f/1.8 mogłoby sie przydać).
    5. Ten aparat sprawia wrażenie na mnie bardziej dojrzałego (w Nikonie nie ma nawet
    trybów PASM na kółku) i wiecej jest mozliwości dostosowania go do swoich potrzeb. Ale
    czy to właściwie potrzebne?

    Doradźcie coś bo mam mętlik w głowie. Może w ogóle wziąć coś innego? Dzięki z góry za
    rady!

    Pozdrawiam, Tomasz

    PS. Jak patrzę teraz na to zestawienie zalet, to bardziej skłaniam się do Nikona, ale
    wątpliwości mam dalej.