  • 31. Data: 2014-09-11 11:00:52
    Temat: Re: Aparat Nokii nie jest juz takim debesciakiem
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-09-11 09:01, Trybun pisze:
    > Akurat GAD kupił go za niewielką kasę, pewnie nawet by się nie odezwał,
    > nie pochwalił gdyby za telefon zapłacił z 1000 zł, albo i więcej.

    Z powodu, o którym właśnie piszesz, swoje zdanie napisałem i kto chce,
    ten skorzysta.
    A w jałowej dyskusji o tym, czym powinno robić się zdjęcia, nie biorę
    udziału, bo szkoda mi na to czasu.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 32. Data: 2014-09-11 11:16:14
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-09-11 09:47, masti pisze:

    > niezłe? matryca wielkości główki od szpilki?

    W pewnym sensie Animka ma rację. W niektórych telefonach są _niezłe_
    aparaty. Nie są one świetne, rewelacyjne, ani doskonałe. Ale biorąc pod
    uwagę potrzeby większości ludzi korzystających z tego, to są niezłe. Na
    zdjęciu ostro widać to, co miało na nim być, kolory są dobre, a nawet
    można pobawić się z głębią. Czego chcieć więcej, gdy najczęściej używane
    są do robienia selfie, zdjęć psa, kota, czy koleżanek na imprezie. Na
    cholerę komu w takich warunkach i do takich zdjęć armata za 5KPLN, albo
    10? Większość tych ludzi nawet nie umiałoby wykorzystać ponad 5%
    możliwości takich aparatów.
    A zdjęcia potrafią być zaskakująco dobre. Osobiście drukowałem kiedyś
    zdjęcia u fotografa, które robiłem swoim telefonem. Matryca 3,2 MPix. Po
    wydrukowaniu wyglądały tak dobrze, że nikt nie wierzył, że robione
    telefonem.
    Czy taki efekt można nazwać już _niezłym_?

  • 33. Data: 2014-09-11 13:28:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-09-09 18:03, J.F. pisze:
    > Biorac pod uwage ze ten "dobry" tez jest byle jaki, to sie
    > zastanawiam czy lepiej :-)
    >
    >No, mój błąd myślowy. Ale potocznie mianem "byle jaki" zwykło się
    >określać rzeczy gorsze od innych. Jednak jak trafnie zauważyłeś nie
    >odnisi sie to do czegoś ściśle i "byle jaki" może spokojnie
    >przeczytać jako najlepszy ze wszystkich.

    No wlasnie - jak sie okaze ze ten "najlepszy ze wszystkich" jest
    gorszy od 70% kompaktow, to chyba lepiej za telefon nie przeplacac, za
    to prawdziwy aparat kupic ... i nosic :-)

    J.

  • 34. Data: 2014-09-11 13:35:48
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-09-11 13:28, J.F. pisze:

    > No wlasnie - jak sie okaze ze ten "najlepszy ze wszystkich" jest gorszy
    > od 70% kompaktow, to chyba lepiej za telefon nie przeplacac, za to
    > prawdziwy aparat kupic ... i nosic :-)

    Nie ma sensu przepłacać za telefon, jeśli chce się robić zdjęcia bardzo
    dobrej jakości. Ale jeśli ktoś chce sobie po prostu czasem 'pstryknąć
    fotkę', to telefon pewnie mu wystarczy i nie musi to być telefon za
    2KPLN (co podałem w swoim przykładzie wcześniej).
    A z aparatem problem jest taki, że jest większy od telefonu i nie każdy
    ma go zawsze pod ręką w przeciwieństwie do telefonu, który większość
    ludzi nosi ciągle przy sobie.

  • 35. Data: 2014-09-11 16:01:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Napisalbym "dobrej". Albo nawet "przyzwoitej" :-)

    >Ale jeśli ktoś chce sobie po prostu czasem 'pstryknąć fotkę', to
    >telefon pewnie mu wystarczy i nie musi to być telefon za 2KPLN (co
    >podałem w swoim przykładzie wcześniej).

    A to tez zalezy, bo co z tego ze pstryknie fotke, skoro ona sie tylko
    do skasowania nada :-)

    No dobra, aparaty w telefonach sie poprawiaja i to nawet potrafi
    czasem przyzwoita fotke strzelic.

    J.

  • 36. Data: 2014-09-13 15:35:59
    Od: GAD Zombie <g...@g...BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE>

    W dniu 2014-09-11 16:01, J.F. pisze:

    > A to tez zalezy, bo co z tego ze pstryknie fotke, skoro ona sie tylko do
    > skasowania nada :-)
    >
    > No dobra, aparaty w telefonach sie poprawiaja i to nawet potrafi czasem
    > przyzwoita fotke strzelic.

    Wszystko zależy, czy mówimy o telefonie z ostatnich, powiedzmy, 2 lat,
    czy sprzed 5-10. Jakość tych aparatów jest zupełnie inna. Dzis widać, że
    w niektórych telefonach aparaty są już zupełnie niezłe, choć oczywiście
    daleko im do prawdziwych aparatów. Ale pamiętajmy, że taki sam postęp
    dotyczy aparatów cyfrowych. Pierwsze cyfrówki, dobre ponad 10 lat temu,
    robiły też marne zdjęcia. Wiadomo, że były lepsze i gorsze, ale pomijam
    sprzęty za ciężkie tysiące. Miałem takiego kompakta ze 12 lat temu,
    który miał matrycę chyba 2MPix, a zdjęcia wyglądały tak słabo, że obecny
    telefon robi naprawdę lepsze.