    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [Ankieta] Czemu jeździsz tak wolno?
    Date: Wed, 5 Oct 2022 22:02:26 +0200

    On 05/10/2022 20:21, ii wrote:
    > Więc się daje tabliczkę jak ostry.

    On staje się ostry tylko w deszczu...

    > Ograniczenia nie są na złą pogodę tylko dobrą.

    Myślę, że są raczej wybrane pośrednio. Mimo, że z wielu zakrętów nie
    wypadniesz przy 110km/h na suchym asfalcie, to jednak ludzie zwalniają
    samoczynnie, bo mają doświadczenie i wyobraźnię.

    > Weź nie wymyślaj. Ograniczenia są ograniczeniami. Do podawania prędkości
    > zalecanej jest znak prędkości zalecanej.

    Myślę, że nie rozumiesz. Mowa była o Sebixach w Passatach. Dla nich taki
    zakręt i ograniczenie powinno dać do myślenia, jeśli maja czym.

    Normalnemu człowiekowi, z wyobraźnią, jest to mało przydatne, choć
    niewątpliwie wzmaga u mnie czujność, jeśli widzę takie combo.

    Dawno, dawno temu, A1 jadąc od południa kończyła się po kilku
    kilometrach dobrego asfaltu na rozjeździe Łódź/Warszawa. Był tam zakręt
    na Łódź. Jesli miałbym wskazać jeden zakręt, gdzie ograniczenie było
    niezbędne - to właśnie tam. Wcale nie wyglądał specjalnie dziwacznie.
    Ale z jakiejś przyczyny był trudny o czym się osobiście przekonałem,
    choć bezstratnie.

    Kiedyś pytałem o to kolegę, który pracował w drogówce. Ograniczenia
    stawiane są z dwóch powodów: bo w tym miejscu można policzyć i
    przewidzieć, że będzie jakiś problem, albo, ktoś nie policzył dobrze i
    samo się policzyło statystyką wypadków. Tam, gdzie ludzi odklejali z
    drzew, na zakrętach, dali ograniczenie, bo najwidoczniej zakręt
    normalny, ale jakoś pechowy. Takie pechowe zakręty wcale na pierwszy
    rzut oka nie róznią się od normalnych. Zerknij na "czarne punkty".
    Niektóre są na zakrętach o promieniu kilometra. A jednak coś jest tam
    nie tak.

    Mam taki pechowy zakręt niedaleko mnie. Ani troche ostry. Mimo to krzak
    rosnący na skarpie w osi jezdni na wlocie w zakręt był już koszony setkę
    razy, głównie przez pustaków z passerati. Rośnie po skarpie, bo w pionie
    nie da rady, co tydzień kogoś tam ściągają prasującego owy krzaczek,
    głównie po deszczu, ale nie tylko. Krzaczek uparcie wegetuje.

    Jest też słynny zakręt idiotów koło Bielska, nie bez powodu tak nazwany.

    Zakręt jak zakręt. Absolutnie normalny.

    > A wodorowe oddają tylko wodę. :-)

    Tak. W sensie jako spaliny. Oddają też inne rzeczy, ale nie
    przypuszczam, aby "śmierdzi" oznaczało dla Ciebie również starte
    klocki, czy pył z opon. Ogólnie, w wodorowych, to co wylatuje z rury, to
    woda + duperele bez znaczenia, szczególnie w porównaniu z Passatem B5 w
    dieslu na frytki.

    Jeśli wodorowy miał by generować coś innego niż głównie wode, to widzę
    Nobla z chemii.