  • 1. Data: 2011-11-29 18:56:01
    Temat: Androidy bez klasycznych wideorozmów?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    Tak patrze i aż uwierzyć nie mogę. Większość telefonów (a przynajmniej
    te które mnie interesują) z androidem "nie wspiera" zwykłych wideorozmów
    przez G3. Dlaczego tak jest?

    ToMasz

    Ps wiem ze mogę sobie skype zainstalować, ale ta druga osoba do której
    dzwonię - niekoniecznie.

  • 2. Data: 2011-11-29 20:16:41
    Temat: Re: Androidy bez klasycznych wideorozmów?
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Tak patrze i aż uwierzyć nie mogę. Większość telefonów (a przynajmniej
    > te które mnie interesują) z androidem "nie wspiera" zwykłych wideorozmów

    AOSP nie wspiera, malo komu na tym zalezy. Sam uzylem raz w 2004r, tylko
    po to zeby sprawdzic jak dziala. Afaik Samsungi z Androidem obsluguja wideo.

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2011-11-29 20:34:50
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 29.11.2011 19:56, ToMasz pisze:

    > Tak patrze i aż uwierzyć nie mogę. Większość telefonów (a przynajmniej
    > te które mnie interesują) z androidem "nie wspiera" zwykłych wideorozmów
    > przez G3. Dlaczego tak jest?

    Przyczyną jest najprawdopodobniej amerykańskie spojrzenie na świat: że
    to oni są pępkiem świata i zawsze technologicznym liderem. W Google
    prawdopodobnie zakładają, że skoro w Junajted Stejts nikt nie
    oferuje/korzysta z wideorozmów, to po co to komu potrzebne... Na
    szczęście Koreańczycy się starają i duża część telefonów LG oraz Samsung
    oferuje tę usługę, i to nawet we Froyo.

    Ostatnio coraz więcej telefonów z Androidem posiada przednią kamerę, ale
    wynika to z "innowacyjnego odkrycia" usługi Facetime, czyli wideorozmowy
    tylko dla Kościoła Apple. Google nie mogło zostać w tyle, więc
    Gingerbread wspiera wideochat przez klienta Google Talk. Oczywiście nie
    ma to związku z usługą sieci 3G i wymaga dwóch kompatybilnych urządzeń.

    Rozwiązaniem jest zakup Samsunga lub LG. Na Motorolę, HTC, Huawei i
    SonyEricssona nie ma co chyba w tej kwestii liczyć. Swego czasu prawie
    się nabrałem przeglądając specyfikację telefonów: sądziłem, że obecność
    przedniej kamery automatycznie oznacza możliwość wideorozmowy, skoro to
    telefony 3G. A tu - niemiła niespodzianka. Wybrałem więc Samsunga.

    Nawiasem mówiąc, niedawno zrezygnowałem z wideorozmów w sieci 3G na
    rzecz Skype'a właśnie. Jedyny numer, na który wykonywałem takie
    połączenia, od niedawna też jest używany w telefonie z Androidem i mimo
    iż jest to LG i technicznie wszystko działa OK, to nie będę dawał
    zarobić Orange. W nowych abonamentach indywidualnych wideorozmowy
    (oraz... MMSy) są zawsze płatne dodatkowo. Zapewne chodziło o dodatkowe
    przychody z usług multimedialnych, ale strzelili sobie tym w stopę, bo
    dzięki takiej polityce odsetek osób korzystających z tych usług znacznie
    zmalał - zakładam, że stanowiłem spory odsetek klientów tej usługi ;-).

    Marek

  • 4. Data: 2011-12-04 22:04:22
    Od: Jadryś <I...@y...com>

    W dniu 2011-11-29 21:16, G Nowak pisze:
    > Afaik Samsungi z Androidem obsluguja wideo.

    I bez Androida też.