  • 11. Data: 2013-04-01 12:36:30
    Temat: Re: Android z czasem zabije moj telefon?
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Bo pomimo tego, że chcę mieć jakąś aplikację w pamięci cały czas to system
    > postanawia ją zabić bo w międzyczasie postanowiłęm otworzyć o kilka
    > aplikacji za dużo. Do tego przełączając się między aplikacjami dosyć
    > często
    > tracę ich stan (a przeglądarki na przykład od nowa wczytują wszystkie
    > strony, bo karty pamiętają)...

    Nalezy sobie odpowiednio skonfigurowac system, jak i sama przegladarke, w
    ktorej mozna poprzez historie papmietac wszystkie otwierane strony.

  • 12. Data: 2013-04-01 12:43:23
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > wersji będzie on prał po buźkach użytkowników a oni będą sobie to chwalić.
    > Tak jak dzisiaj to przyjmują gdy on ich okrada czy tego chcą czy nie.
    > "Taka idea smartfona", ratunkiem żeby to okradanie było możliwie mało
    > dokuczliwe jest rada - "wkup sobie pakiet danych".. To co w normalnym
    > telefonie jest proste przejrzyste i jasne ten system z piekła rodem
    > komplikuje i utrudnia jak tylko może. Tak więc w podsumowaniu - mój
    > telefon już Android zabił. Jeszcze z tydzień prób, gdy nadal będzie
    > sprawiał problemy to wracam do starego dobrego telefonu bez systemu.

    Problem nie lezy w systemie a u polskich operatorow i to do nich miej
    pretensje, ze tkwia 10 lat za europa i swiatem, bo polaka ladwo jest doic.
    Systemy sie rozwijaja, internet stal sie (na zachodzie) czyms normalnym, tak
    powszednim jak sama siec telefoni komorkowej. Kazdy abonament czy nawet
    payasyou go zawiera ilosc danych na tyle by bez problemu wystarczylo na
    miesieczna obsluge systemu smartfona, czyli pogoda, update aplikacji
    (systemowych) inne mozna zdefiniowac, by byly updatowane tylko przez wifi.
    Inaczej mowiac 150kb spokojnie wystarczy smartfonowi do funkcjinowania.
    Kazdy payasyougo w UK np. ma najmniej wlasnie 150kb.
    Dlatego nie win sytemu w telefonie tylko swojego operatora, ze za cos co
    jest standardem w europie kaze sobie placic jak za dodatkowe uslugi.
    Nikt nie bedzie "cofac" rozwiju systemow tylko dlatego, ze w polsce operator
    za to kasuje dodatkowe pieniadze.
    W Uk juz dwie sieci (three i t-mobile) oferuja internet bez ograniczej w
    cenie abonamentu zaczynajacego sie od 13 funtow na miesiac (ok. 60 zl). Z
    zapowiedzi poostalych wynika, ze zrobia to samo w tym roku. Co znow
    dodatkowo da systemowi android powodyu, by wiecej korzystal z internetu i w
    polsce znow beda narzekac, ze android zabija telefon...

  • 13. Data: 2013-04-01 12:53:47
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > W takim razie rozmawiamy o dwóch zupełnie różnych sprawach.
    > Mnie też czasami wkurza brak dostępu do bardziej zaawansowanej
    > konfiguracji, ale to niestety coraz bardziej powszechny trend, a nie
    > wina konkretnego systemu operacyjnego. Obawiam się, że już niedługo
    > przyjdą czasy, kiedy kupując nowego peceta będziesz musiał się liczyć z
    > zablokowanym bootloaderem i brakiem uprawnień administratora - te będą
    > przysługiwały producentowi. Nie podoba Ci się? Możesz "zrootować",
    > "zrobić jailbrake'a" czy jak to się będzie nazywało. Tyle tylko, że
    > tracisz gwarancję.

    Windows7 i 8 Juz ma "ukryty" dostep do administratora i by uruchomic konto
    administratora nalezy troche wiedziec o systemie. Jest to zaleta nie wada!
    Ciekawe ilu z was korzystalo by z konta administratora? Jak wiekszosc z was
    nawet pojecia nie ma jak go uruchomic!
    By system byl w miare stabilny, musi posiadac zabezpieczenia, przed
    nieodpowiedzialnym uzytkownikiem ktory moze namieszc w systemie ze swojej
    niewiedzy - zwlaszcza... Potem taki user przychodzil by po gwarancje, ze mu
    to czy tamto przestalo dzialc lub caly system sie posypal.
    Przy okazji, nie traci sie gwarancji jak sie root-uje urzadzenia z
    androidem!!!
    Traci sie gwarancje na system, czyli jak bedziesz chcial by producent wgral
    system po raz drugi bo sam namieszales, to zaplacisz, ale jak na rootowanym
    urzadzeniu cos sie posypie i nie bedzie to wina systemu to gwarancja jest
    jak najbardziej.

    > Faktycznie, przydałaby się w Androidzie jakaś opcja "tego nie ruszaj!".
    > Przy czym na moim Desire Z jeszcze nie dostrzegam jakichś większych
    > problemów w związku z działaniem automatycznego systemu zarządzania
    > pamięcią. Natomiast wszystkie narzekania, jakie słyszę pochodzą od ludzi
    > wyposażonych dość już stare smartfony...

    Z androidami jestem od 3 lat i zaczynalem od 2.1.2 - do dzis mam ten "zlom"
    i nie narzekam na dzialnie.
    W porownaniu do Windows Mobile 5.x jest rewelacyjny. Bardzo zautomatyzowany
    i wrecz intuicyjny.
    Problem w tym, ze android ze swojej natury jest systemem do personalizacji,
    a wiec to ty masz decydowac co i jak ma byc ustawione. Z jednej strony
    placzecie, ze nie macie dostepu (root) z automatu do calego systemu a z
    drugiej macie problemy by sobie telefon odpowiednio skonfigurowac pod wlasne
    potrzeby...

  • 14. Data: 2013-04-01 14:50:50
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > i9250, ma toto sporo ramu a i tak opisane przypadłości się zdarzają i to
    > dosyć często - najbardziej wkurza odświeżanie stron w przeglądarce. Nie
    > potrzebuję, żeby w pamięci stale siedziało gazylion aplikacji (zwłaszcza jak
    > jakaś radośnie zainstaluje swój 'serwis' którego nijak nie można wyłaczyć)
    > ale potrzebuję, żeby kilka na których mi zależy działało cały czas i
    > zachowywało swój stan - zupełnie jak w komputerze biurkowym (przy czym tutaj
    > zarządzanie pamięcią też nie jest aż tak trywialne i wprost, ale
    > przynajmniej jak sobie tydzień wcześniej uruchomię aplikację to ona ten

    Byc moze to jest rozwiazanie problemu?
    http://www.droidforums.net/forum/project-elite/12884
    9-locking-apps-memory-advice-opinions.html
    Sporo jest roznych koncepcji w sieci, mysle ze gdy sie dobrze poszuka
    cos sie znajdzie.

  • 15. Data: 2013-04-01 21:13:14
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > zarządzanie pamięcią też nie jest aż tak trywialne i wprost, ale
    > przynajmniej jak sobie tydzień wcześniej uruchomię aplikację to ona ten

    tu tez troche ciekawych informacji:
    http://www.ipmart-forum.pl/archive/index.php/t-88786
    .html

  • 16. Data: 2013-04-02 00:10:16
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik AL napisał:

    > Jeśli miałeś na myśli swoje stare nokie e52 to jak najbardziej
    > mają roota (tzn root również jest potrzebny do wykonania
    > niektórych czynności)

    Nie mialem potrzeby.

    > A co to znaczy ten TRIM?

    To taki ezbyt nowoczesne, Android moze nie wiedziec ;)

  • 17. Data: 2013-04-02 00:30:41
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Mr. Misio" <m...@g...pl> wrote in message
    > http://www.trochetechniki.pl/,t,5729.html
    > LAgFIX robi TRIM. Niby nic zaskakujacego, ale trza miec roota.
    > Domyslnie telefony nie maja roota.
    > Oznacza to wiec, ze... ANDROID NIE ROBI TRIM?! Sam z siebie?!

    zajebiste wnioskowanie...
    to ze user nie ma roota nie znaczy ze system nie moze wykonac wszystkich
    niezbednych operacji to raz

    dwa - program placebo i brandzlowanie sie slupkami... autor jakims dziwnym
    trafem nie tlumaczy do czego niby mu te zwiekszone iopsy zapisu potrzebne
    bo debilizm w stylu najeb se na telefon do pelna pliko iso z linuksem
    zeby wolniej dzialal pozostawie bez komentarza

  • 18. Data: 2013-04-02 00:47:09
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik m4rkiz napisał:

    > to ze user nie ma roota nie znaczy ze system nie moze wykonac wszystkich
    > niezbednych operacji

    a co jesli system nie wykonuje tych wszystkich niezbednych operacji?

    Android to OS, jak Windows, Linux, MacOS i inne. KAzdy zaawansowany
    system, w ktorym istnieje furtka, tzn. jest systemem otwartym - ze kazdy
    moze napisac do niego oprogramowanie, a kazdy (niemal) moze to
    oprogramowanie sciagnac - wymaga serwisowanie. W przypadku Windowsa
    (zwyklego) jednym z takich lekarstw bylo Format C: :] W Przypadku Linuxa
    - zestaw narzedzi, know-how i spolecznosci do rozwiazywania wszelakich
    problemow. Tu i tu user dostawał roota systemu (a jak nie dostawal, bo
    byl pracownikiem, to dostawal Pana Stasia Informatyka lub wsparcie
    firmowego zespołu IT).

    W przypadku Androida jest inaczej. Dostajesz system bez roota. Zebys nie
    popsul. Co oczywiste. Niestety nie dostajesz wsparcia zespołu IT
    (bezplatnego! bo dzial IT w firmie obslugujacy userow jest bezplatny).

    No i wracamy - a co jesli system nie wykonuje tych wszystkich
    niezbednych operacji?

  • 19. Data: 2013-04-02 12:22:10
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-04-02 00:47, Mr. Misio pisze:

> [...]
    > (bezplatnego! bo dzial IT w firmie obslugujacy userow jest bezplatny).
    >
    > No i wracamy - a co jesli system nie wykonuje tych wszystkich

    to sobie zrób tego roota.
    Jak masz szczescie, to roota uzyskasz nawet automatycznie, za pomoca
    programow.
    Na GalaxyTab wykorzystalem do tego programik Z4root.

    Jesli Twoj telefon jest dziwnie zabezpieczony przez producenta, no to do
    producenta swego telefonu miej pretensje i poniekad troszke do siebie,
    ze przed zakupem nie rozeznales rynku.