  • 1. Data: 2012-10-24 20:53:41
    Temat: Android - hotspot i klient wifi w jednym
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Czy jest jakaś androidowa aplikacja, zapewniająca tethering jeśli
    "źródłowy" net nie pochodzi z sieci GSM, tylko z innego accesspointa?

    Chodzi o to, by np. w hotelu czy na lotnisku podłączyć się do lokalnego
    hotspota, zalogować, a następnie udostępnić sieć do innych urządzeń.
    Hotel myśli, że jest jeden klient, a naprawdę dowolnie dużo.

    I nie piszcie, że się nie da, bo *dokładnie* to potrafi zrobić MyFi na
    Iphonie. Kruczek polega na tym, że stworzony przez telefon hotspot
    pracuje na tym samym kanale, co hotspot hotelowy. Dzięki temu wystarczy
    jeden fizyczny interfejs w telefonie, aby obsłużyć dwie różne funkcje.
    Jak na Iosie się da, to i na Androidzie powinno się dać... :-)

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2012-10-25 02:14:56
    Temat: Re: Android - hotspot i klient wifi w jednym
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message
    > Kruczek polega na tym, że stworzony przez telefon hotspot
    > pracuje na tym samym kanale, co hotspot hotelowy.
    > Dzięki temu wystarczy jeden fizyczny interfejs w telefonie,
    > aby obsłużyć dwie różne funkcje.

    Sprawdzałeś to jakoś ? Czy to taka Twoja robocza hipoteza?

    Jak to się dzieje że słabiej słyszalne z oddali, hotelowe wifi
    nie jest zagłuszane w telefonie przez własne wifi lokalne
    skoro oba pracują w tym samym kanale, na tym samym MHz?

  • 3. Data: 2012-10-25 10:50:24
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Pszemol pisze:

    > Sprawdzałeś to jakoś ? Czy to taka Twoja robocza hipoteza?

    Oczywiście, że sprawdziłem. Nie plotę bzdur, jak nie mam o czymś
    pojęcia... :-)

    Zresztą dokładnie w taki sam sposób działają dedykowane sprzętowe
    accesspointy, które służą do dzielenia jednego konta na kilka urządzeń.
    Np. Asus WL-330N3G też ma fizycznie jeden interfejs i działa jako klient
    i hotspot na jednym kanale. Jest to wprost napisane w instrukcji.

    A poza tym to jest dość oczywiste... Skoro urządzenie ma jeden "zwykły"
    interfejs wifi i robi na raz dwie różne rzeczy, to muszą one się dziać
    na jednym kanale.

    > Jak to się dzieje że słabiej słyszalne z oddali, hotelowe wifi
    > nie jest zagłuszane w telefonie przez własne wifi lokalne
    > skoro oba pracują w tym samym kanale, na tym samym MHz?

    A jak to się dzieje, że klient w laptopie nie zagłusza hotspota trzy
    ściany dalej, z którym sam się komunikuje? A jak to się dzieje, że pięć
    laptopów nie zagłusza się nawzajem? Dla mnie jakoś nie ma w tym nic
    nadzwyczajnego... Zwłaszcza, że nawet "normalny" interfejs
    skonfigurowany w trybie ad-hoc potrafi komunikować się "na raz" z
    wieloma urządzeniami, i to w różnych odległościach i z różnym poziomem
    sygnału.

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2012-10-25 10:52:36
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > I nie piszcie, że się nie da, bo *dokładnie* to potrafi zrobić MyFi na
    ^^^^
    To się nazywa "MyWi". :-)

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2012-10-25 14:21:12

    W dniu 25-10-2012 02:14, Pszemol pisze:
> [...]
    > nie jest zagłuszane w telefonie przez własne wifi lokalne
    > skoro oba pracują w tym samym kanale, na tym samym MHz?

    to sie dzieje ze specyfikacji i tez z fizyki.