  • 1. Data: 2012-10-23 22:26:49
    Temat: Przenoszenie numeru - jak rozplątać?
    Od: Grzexs <g...@g...u-su-nto.pl>

    Próbowałem "wynieść" nr na kartę z Playa do T-Mobile. Podczas
    przenoszenia pracownik T-Mobile coś pomylił czy też SYSTEM źle
    zadziałał, w każdym razie stwierdził, że coś się zawiesiło i nie da się.
    Śpieszyło mi się, więc odpuściłem, ale po pewnym czasie przyszedł SMS,
    że termin przeniesienia wyznaczono na dzień X.

    W dniu X nic się nie wydarzyło i numer dalej działał w Play.

    Kolejno napatoczył się salon Orange. Myślałem, że tu będę mieć więcej
    szczęścia. Tu przynajmniej dostałem SIMa, ale za to przyszedł SMS, że
    operator nie wyraża zgody, bo numer w trakcie przenoszenia.

    Numer ciągle działa w Play.

    I pytania: Do kogo składać reklamacje? Czy status "w trakcie
    przenoszenia" jakoś sam znika bez działania z mojej strony? Czy SIM z
    Orange, który ma nr tymczasowy, będzie pewnie działał, tzn. nie wyłączy
    się znienacka? Czy ten nr tymczasowy z Orange jest już zarejestrowany na
    mnie i da się go przenieść?
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2012-10-23 23:33:03
    Temat: Re: Przenoszenie numeru - jak rozplątać?
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    W dniu 2012-10-23 22:26, Grzexs pisze:
> [...]
    > Śpieszyło mi się, więc odpuściłem, ale po pewnym czasie przyszedł SMS,
    > że termin przeniesienia wyznaczono na dzień X.

    Od kogo ten SMS?

    > W dniu X nic się nie wydarzyło i numer dalej działał w Play.

    IMO na 99% Play nie dowiedział się, że ma uwolnić numer.

> [...]
    > szczęścia. Tu przynajmniej dostałem SIMa, ale za to przyszedł SMS, że
    > operator nie wyraża zgody, bo numer w trakcie przenoszenia.

    Ja bym zaczął od Play ale w trybie "zróbmy to na spokojnie" a nie jako
    reklamacja. Bo jakoś z doświadczenia wiem, że Play nie zawala w tych
    kwestiach a takie rzeczy to tylko w Erze ;P

    > Czy ten nr tymczasowy z Orange jest już zarejestrowany na
    > mnie i da się go przenieść?

    Ej, no to spytaj Orange. Dziwi mnie też co to za nr tymczasowy jeśli
    przenosisz nr prepaidowy?

  • 3. Data: 2012-10-24 00:27:15
    Od: Grzexs <g...@g...u-su-nto.pl>

    > Od kogo ten SMS?

    Z numeru +48602900, a więc chyba od T-Mobile.

> [...]
    > kwestiach a takie rzeczy to tylko w Erze ;P

    > Ej, no to spytaj Orange. Dziwi mnie też co to za nr tymczasowy jeśli

    Normalny jakiś tam dziewięciocyfrowy nr. Kobieta w BOKu mówiła, że można
    z niego normalnie korzystać do czasu, gdy mój stary nr zostanie
    przeniesiony, czyli karta sim straci nr tymczasowy, a uzyska docelowy.
    Stwierdziła, ze już można go nawet doładować. Jakoś jeszcze nie miałem
    motywacji, by go wsadzić do telefonu i sprawdzić.

    A przy okazji jeszcze jedna kwestia. Kiedyś przez krótki czas miałem nr
    w Orange. Okazało się, że moje dane dalej są u nich. Na jakiej, u licha,
    podstawie? Nie byłem przez ponad rok czy dwa ich klientem!

    --
    Grzexs

  • 4. Data: 2012-10-24 02:20:55
    Od: Animka <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > I pytania: Do kogo składać reklamacje? Czy status "w trakcie
    > przenoszenia" jakoś sam znika bez działania z mojej strony?

    Jak się skończy Twój okres rozliczeniowy.

    --
    animka

  • 5. Data: 2012-10-24 12:53:44
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    W dniu 2012-10-24 00:27, Grzexs pisze:

> [...]
    > Stwierdziła, ze już można go nawet doładować. Jakoś jeszcze nie miałem
    > motywacji, by go wsadzić do telefonu i sprawdzić.

    Hehe. No to zbierz się w sobie i spróbuj. Może być ciekawie, jeśli
    Orange "przeniósł" Cię do abonamentu. Powtórzę - pierwsze słyszę, aby
    operator dawał nr tymczasowy przy przenoszeniu nr na kartę.

    > A przy okazji jeszcze jedna kwestia. Kiedyś przez krótki czas miałem nr
    > w Orange. Okazało się, że moje dane dalej są u nich. Na jakiej, u licha,
    > podstawie? Nie byłem przez ponad rok czy dwa ich klientem!

    Rok, czy dwa? To norma. Już się pogubiłem w tych terminach ustawowych
    ale 5 lat to obecnie pewnie też jest norma.
    Plus nie chciał podpisać ze mną umowy abo przez jakieś 7 czy 8 lat, po
    tym jak narozrabiałem w roku bodajże 1999.

    Zacznij od Play i uzyskaj status swojego nr u nich. Gdy znajdzie się
    winny, wtedy przypucujesz go do UKE ale może jednak wszystko wyjaśni.

    Powodzenia i cierpliwości :)

  • 6. Data: 2012-10-27 21:49:21
    Od: Grzexs <g...@g...u-su-nto.pl>

    > Hehe. No to zbierz się w sobie i spróbuj. Może być ciekawie, jeśli
    > Orange "przeniósł" Cię do abonamentu. Powtórzę - pierwsze słyszę, aby
    > operator dawał nr tymczasowy przy przenoszeniu nr na kartę.

    Heh, numer zadziałał w taryfie POP i... przeniosłem go w celach
    eksperymentalnych do Playa. Dało się bez problemów. Chyba go sobie
    zostawię, jest dość fajny 502XYXZXZ, choć nie wiem po co. Wygadam
    bonusa, a potem do przechowalni T-Mobile. A tak przy okazji - dali nie
    "Fresha", ale "Play na Kartę".

    > Zacznij od Play i uzyskaj status swojego nr u nich. Gdy znajdzie się
    > winny, wtedy przypucujesz go do UKE ale może jednak wszystko wyjaśni.

    Byłem. Popatrzyli, podziwili się (nie widzieli nigdy tak długo
    przenoszonego numeru) i za moją dyspozycją odwołali przeniesienie. Nawet
    mi dali papier z jakimś tam numerem, na który miałbym się powołać, gdyby
    coś nie zadziałało. Zobaczymy co będzie się działo, jak przyjdzie mi
    ochota na jego przeniesienie.
    --
    Grzexs