-
41. Data: 2019-02-21 01:20:14
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"PiteR" X...@l...net
>> 28 marca ubr. spaliła się część uzwojenia stojana,
>> przez co jedna z faz szwankowała, ale alternator
>> nadal potrafił (z niespalonej części) dawać 14.4 V
>> przy sporym obciążeniu
> Kiedy wypadnie z gry jedna z faz napięcie spada do 13v
Skąd wiesz, że spada do 13?
W każdym alternatorze tak spada?
> zmniejsza to też prąd wzbudzenia.
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
42. Data: 2019-02-21 01:28:11
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"WS" c...@g...co
m
> Daj mniejszy opór a będziesz miał podobną krzywą,
> ale położoną nieco nad tą. Ta krzywa być może
> przecina prostą ;) spalenia.
: Nie, to jest zaleznosc MAKSYMALNEGO mozliwego do
: uzyskania pradu w funkcji obrotow. Dasz mniejszy
: opor, to zacznie spadac nap[iecie, bo alternator
: "nie wydoli" ;)
Taka konstrukcja byłaby bezpieczna, ale czy naprawdę taka jest?
> : nie ma zadnego extra regulatora/ograniczenia...
> Szkoda.
: Bo nie jest potrzebne, alternator "sam" ogranicza maks. prad
Jednak niejeden elektryk samochodowy twierdzi, że słaby
akumulator może być przyczyna uszkodzenia alternatora.
-=-
Najchętniej bym zainstalował sobie dwa amperomierze, które
mierzyłyby prąd płynący przez akumulator i prąd płynący przez
alternator. Albo taką parkę -- amperomierz i voltomierz.
[być może zaraz odezwie się Animka z uwagą, że parkę można kupić tutaj:
https://www.gearbest.com/car-charger/pp_009414214791
.html?wid=1433363
i będzie śmiesznie...]
https://pl.aliexpress.com/item/YB28VA-DC-0-100V-LED-
Dual-Voltmeter-Ammeter-Digital-Display-Voltage-Curre
nt-Meters-Tester-Current-Transformer/1000004514413.h
tml?spm=a2g17.10010108.100008.3.1c7ee3016daqlq&pvid=
ace34d86-b7e3-4f34-9010-99087cf83643&gps-id=pcDetail
LeftTrendProduct&scm=1007.13438.125069.0&scm-url=100
7.13438.125069.0&scm_id=1007.13438.125069.0
Z hołlem Halla. ;) Ze 300 A i 100 V.
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
43. Data: 2019-02-21 01:29:58
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Zenek Kapelinder" a...@g...co
m
: Slowo kluczowe to zbyt mocno naciagniety pasek
: a nie luzny pasek. Stary jak swiat numer mechanikow.
: Za mocno naciagnac pasek i za jakis niezbyt dlugi ale
: na tyle dlugi czas ze klient tego nie powiaze wymiana
: pompy wody i lozysk alternatora. Po to sa barany zeby
: je strzyc.
Jak sprawdzić, czy nie za mocno?
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
44. Data: 2019-02-21 01:50:14
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 20-02-2019 o 00:05, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>
> "yabba" q4gn2g$cpn$...@n...news.atman.pl
>
>> Najpierw się dowiedz co było zepsute w tym alternatorze,
>
> Ponoć wszystko -- nie było nic do odzysku.
> (zapewne poza obudową) Stojan, prostownik,
> wirnik, co najmniej jedno łożysko...
Ja miałem podobne zniszczenia w alternatorze. Ale nie był on spalony (w
znaczeniu przegrzane i stopione uzwojenia od zbyt dużego prądu), tylko
łożysko się rozpadło i wirnik tarł o stojan.
>
>> a potem można kombinować jaka była geneza uszkodzenia.
>
> Geneza? 28 marca ubr. pojawił się znienacka szum
> tuż po ruszeniu z miejsca. Ruszałem powoli, do tyłu...
No tak. Genezą wszystkich usterek w samochodzie jest używanie samochodu.
>
>> Teraz cały czas mówisz spaleniu alternatora,
>
> 12 lutego br. alternator był zupełnie zniszczony.
>
To już wiemy. Opisujesz sprawę w tak zagmatwany sposób, że nie wiadomo
jaki element alternatora uszkodził się pierwszy i pociągnął dalszą
lawinę uszkodzeń.
>> a zapach spalenizny mógł wynikać nie ze zbyt dużego prądu, a z
>> mechanicznego tarcia elementów alternatora. Zwłaszcza, że słyszałeś
>> wcześniej jakieś szumy z alternatora.
>
>> Jaki to samochód i silnik?
>
> Nowe Volvo S40 z 2009 roku.
> Diesel, 2 litry, doładowanie, 100 kW.
>
>> Jaki przebieg?
>
> ~Tyle przejechałem w 2000 roku panną Mercedes.
>
> BTW -- PM też miała problem elektryczny. Prostownik
> dawał co jakiś czas (chyba raz na parę lat) zwarcie,
> rozładowując akumulator do ,,zera''. W roku 2004
> usterka została namierzona i usunięta.
>
> Nieco ponad 45 tysięcy km z garażowaniem. Dwa zimowe
> miesiące samochód nie był garażowany.
>
To niedużo. Chociaż są przykłady błędów konstrukcyjnych, że mechanizm
jest bardzo wrażliwy na wpływ środowiska. Jakiś Fiat miał problem z
alternatorami. Słabe aluminium użyte na obudowę pękało pod wpływem
warunków atmosferycznych.
yabba
-
45. Data: 2019-02-21 01:57:17
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"PiteR" X...@l...net
> Kurcze jak Ci wytłumaczyć że nie można przeciążyć alternatora.
Skutecznie.
> Fabryka robi alternator i napisze na nim 90A. Maksymalna wydajność.
Ja mam 150 A. 90 A to chyba czasy opon z dętkami. ;)
> Nie ważne co i ile nawłączasz to wypłynie nie wiecej niz 90A.
Nieważne? Skąd mam wiedzieć, że nie popłynie?!
Ty tak twierdzisz, ale czy tak jest?
> Teraz twoim tokiem rozumowania kupujesz 10 mat grzewczych i podlaczasz
> i co sie dzieje? Pobierasz prad z akumulatora, napiecie siada i zarazem
Co wówczas, gdy odbiornikiem jest właśnie akumulator?
> wzbudzenie siada. Bo wzudzenie jest z tego samego zródła czyli stojana.
Energii dostarcza silnik -- może ją dostarczać bez
względu na napięcie (tym samym i natężenie) wzbudzania.
> Nawet jak maty pociągną 500A to 410A popłynie z akumulatora a 90A z
> alernatora.
Wiele razy pisałem -- co wówczas, gdy odbiornikiem jest właśnie akumulator?
>> Od prądu wzbudzenia zależy napięcie wyjściowe?
>> Im wyższy prąd wzbudzenia, tym wyższe napięcie wyjściowe?
> tak
Wg Ciebie jest sprzężenie zwrotne dodatnie?
Spada napięcie wyjściowe (bo jest zbyt wysoki pobór mocy)
alternatora, więc spada natężenie wzbudzania, więc spada
napięcie wyjściowe?...
Obawiam się, że jest odwrotnie -- sprzężenie zwrotne ujemne!
Spada napięcie wyjściowe (bo jest zbyt wysoki pobór mocy)
alternatora, więc ROŚNIE natężenie wzbudzania, więc rośnie
(stabilizuje się na pożądanym poziomie) napięcie wyjściowe...
A dlaczego rośnie? Bo jest regulator napięcia.
>>> Nic wówczas. Nie da więcej niż daje przy max obrotach silnika.
>>> Jest sytuacją niezwykła gdy auto nie jedzie, nie chłodzi się i
>>> kierowca trzyma gaz do deski.
>> OK. Ale prąd wyjściowy (stojana, nie wirnika) alternatora
>> zależy także od oporu obciążników, nie tylko od szybkości
>> obrotowej wirnika.
> Ty ciagle rozpatrujesz alternator oddzielnie jakby akumulator stal obok
Nie. Ty ciągle widzisz akumulator jako pojemne źródło energii.
Tymczasem napięcie głęboko rozładowanego akumulatora może być
tak niskie, że nie tylko ów akumulator nie da niczego do
instalacji, ale jeszcze zechce zabierać.
> i się przyglądał. Do tego myslisz ze wzbudzenie jest zasilane z innego
> idealnego zrodla a jest z tego samego.
I co z tego, skoro są regulatory?
Nie trzeba wielkiej mocy wzbudzającej -- energię dostarcza silnik,
nie prąd płynący wirnikiem. Mijałoby się z celem dostarczanie energii
porównywalnej z odbieraną. ;) Bez regulacji napięcia wyjściowego
wzbudzanie może obyć się bez jakiegokolwiek (pomijam elektryczność
na poziomie atomu) zasilania elektrycznego -- wystarczą zwykłe
magnesy trwałe.
Jeśli pomerdasz sztabkowym magnesem wewnątrz uzwojenia -- przez
to uzwojenie popłynie prąd. Możesz inaczej pomerdać.
https://www.youtube.com/watch?v=2SF54HDpop4
http://www.auto-wiedza.pl/pradnice-samochodowe/
> Jak dowalisz obciazenie to raz
> bedziesz mial do czynienia z akumulatorem który wyturla set amperów a
O ile akumulator ma stosowne napięcie -- wyższe niż instalacja.
> jak mu napiecie spadnie na 6v to wzbudzenie tez bedzie nie wieksze niz
> te 6v bo nie ma skad.
Z alternatora. Nie trzeba 12 V zasilania wirnika, by otrzymać 15 V na wyjściu.
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
46. Data: 2019-02-21 02:05:57
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"PiteR" X...@l...net
>>>> A gorki beda obciete z innych przyczyn.
>>> Przecież tam są trzy małe diody to gdzie są sinusoidy?
>> Przed diodami.
> Co cie obchodzi co jest przed diodami?
Stojan alternatora daje napięcie przemienne, zwykle trójfazowe.
> W samochodzie jest instalacja pradu stałego.
Bo za stojanem jest prostownik.
Stosowne odcinanie zasilania wirnika obcina górki
sinusoid -- tak pracuje masa regulatorów skutecznego
napięcia przemienego. (nie twierdzę, że tak działa
regulator napięcia alternatora)
Żaden elektryk w warsztacie nie podejmie się oceny
stanu alternatora bez oscyloskopu -- powaga. ;)
(pomijam alternatory zniszczone tak, iż nie ma co oceniać)
>> BTW -- te diody są raczej duże, skoro muszą przenieść ponad 2 kW!
> Mówię o diodach wzbudzenia nie o głownych.
>> Obcinając górki -- zmniejszysz napięcie skuteczne.
>> Obetniesz, gdy nie dasz wzbudzenia.
> Tam nie ma zadnych górek bo przegiegi się najkładają.
Są przesunięte o 2/3Pi.
http://kwalifikacjewzawodzie.pl/wp-content/uploads/2
016/04/m12_wykres2.png
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
47. Data: 2019-02-21 02:28:56
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"J.F." 5c6de7c8$0$504$6...@n...neostrada.pl
>>Elektrycy nie o tej porze niekoniecznie pracują
+>Elektrycy o tej porze niekoniecznie pracują
> To sobie przyjedziesz drugi raz w godzinach pracy, ale autobusem lub tramwajem :-)
Nie mieszkam we Wrocławiu. ;)
> Przetestuj sobie jak juz naladujesz akumulator, tylko nie trzymaj w rekach :-)
Przetestowałem miernikiem -- spaliłem sobie skórę na palcu.
(miernik przetrwał; akumulator też -- to ten, który zostawiłem
u elektryka; przewody miernika też przetrwały)
Aby rozjaśnić sytuację -- dobrze ustawiłem miernik,
ale zapomniałem o poprawnym wpięciu przewodów. ;)
Jeden z przewodów ma uszkodzoną izolację -- drut
dotykał do palca. [tylko trochę bolało -- jak zawsze ;)
w podobnych sytuacjach; nie pamiętam, jaki dałem
bezpiecznik miernikowi -- zazwyczaj daję swoje własne,
zazwyczaj mniejsze niż trzeba; prostownik dostał
tak cienki drut z PRAWDZIWEJ miedzi, że 5 A nie puszczał;
przelutowywałem ten bezpiecznik (wiszący drucik cienki
jak włos) kilkanaście razy, zanim naładowałem akumulator
15 lutego; za każdym razem rozkręcałem obudowę prostownika;
mam kilka ;) wkrętaków akumulatorowych, ale kręciłem ręcznie;
nie przepadam za wkrętakami elektrycznymi]
>>Czyli alternator nie mógł dać niszczącego prądu?
> W zasadzie nie.
A w kwasie? [ponoć tam jest kwas... jedną celę
sprawdziłem -- na oko nie brakowało elektrolitu]
>>> Odcina/zmniejsza zasilanie wirnika, ale to raczej cale sinusoidy zmniejsza, nie
tylko gorki.
>>Dlaczego nie same górki?
> Bo nie jest taki szybki, a i nie tak latwo gorki wykryc z przylaczonym
akumulatorem.
Przecież to górki sprzed prostownika!
Za prostownikiem byłoby tylko tętnienie, o ile
nie byłoby akumulatora i pojemności instalacji.
> ale on nie wywala faz, tylko zmniejsza.
Zmniejsza napięcie wyjściowe poprzez skalowanie całej sinusoidy?
>>> A gorki beda obciete z innych przyczyn.
>>Z jakićh?
> Wlasnie ten akumulator - jak napiecie na uzwojeniach jest mniejsze niz na aku - to
prad nie plynie.
Nie bajeruj!! Napięcie szczytowe przemiennego
prądu zawsze jest wyższe niż skuteczne.
Aż taką ciemnotę możesz wciskać tylko Animce.
W ścianie też szczytowe jest wyższe od 230 V.
> A jak wieksze, to plynie, i obcina ..
Co płynie i co obcina? Wg Ciebie regulator napięcia
jest na wyjściu? Regulator napięcia o mocy 2 kW?!?!??!
>>> Trzeba sie podlaczyc do obu koncow przewodu
>>Wolę cęgi.
> Ale cegi sa drogie.
Ale nie kaleczą instalacji. Stówka (lub mniej) i jest:
https://pl.aliexpress.com/item/YB28VA-DC-0-100V-LED-
Dual-Voltmeter-Ammeter-Digital-Display-Voltage-Curre
nt-Meters-Tester-Current-Transformer/1000004514413.h
tml?spm=a2g17.10010108.100008.3.1c7ee3016daqlq&pvid=
ace34d86-b7e3-4f34-9010-99087cf83643&gps-id=pcDetail
LeftTrendProduct&scm=1007.13438.125069.0&scm-url=100
7.13438.125069.0&scm_id=1007.13438.125069.0
Od 8 do 15 dolarów USA.
>>>>Jaki wpływ na alternator mogą mieć obluzowane klemy?
>>> Teoretycznie to chyba moze grozic spaleniem diod.
>>Więc może diody spaliły się?
>>Ale obluzowane klemy były pod koniec 2016 r...
>>> W praktyce to raczej zadnego ... ale moze miec duzy wplyw na reszte auta :-)
>>Tzn.?
> Jak akumulatora zabraknie i na chwile napiecie skoczy do np 20V ... roznie moze
byc.
Teraz wiesz, że akumulator obniża napięcie instalacji.
W innych postach tego wątku -- niekoniecznie? ;)
>>12 lutego br. głęboko rozładowany akumulator brał
>>początkowo z nowego alternatora 30 A. Po kilku czy
>>kilkunastu minutach prąd ładowania spadł do 15 A...
>>Nigdy nie ładowałem akumulatora takimi prądami.
Nigdy świadomie -- przyznaję Ci tutaj rację.
> Wydaje ci sie. Tzn ladowales, tylko o tym nie wiedziales.
>>Nie wiem, czy to dużo, czy mało.
> W sam raz.
Znów bajerujesz! 30 A stałego/częstego ładowanie
zabiłoby taki (80 Ah 700 A) akumulator bardzo szybko.
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
48. Data: 2019-02-21 02:40:11
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Lewis" q4j10n$t6m$...@n...news.atman.pl
> Ale to Ci się dzieje co roku czy jak?
Spaliłem w swym życiu tylko jeden alternator.
Dla mnie to dużo!
> Spierdolił się alternator a Ty badasz sprawę jakby to było niewiadomo co...
> Obstawiam że zatarły się łożyska, wyjechało obudowę lub oskę wirnika,
> ten zaczął trzeć o stojan i tyle z rewelacji.
Może tak było.
> Było kupic używany alternator za 50-100zł, rozebrać zmienić łożyska
Nie stać mnie na takie coś.
> i ewentualnie szczotki + komutator i byłoby po sprawie koszt ze 150-200zł.
Na tydzień czy na rok?
> Aż strach pomyśleć jaki śledztwo byś prowadził jakby Ci
> się panew w silniku obróciła ;)
Rzadko wymieniam olej silnikowy. [raczej -- bardzo rzadko]
A i tym razem wlałem nie syntetyczny, lecz ,,w technologii
syntetycznej'', czy jak się to zowie w bełkocie marketingowym.
Któryś z Totalnych.
Za mało jeżdżę, by zmieniać często.
Aby było jasne -- ważna jest baza olejowa, nie napis
zawierający magiczne słowo pochodzące od słowa 'syntetyk'.
-=-
Miliona mil (jak pewna Amerykanka Hyundaiem) raczej ;) nie przejadę.
Spalinówki są już martwe -- żywe trupy. ;)
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
49. Data: 2019-02-21 03:36:49
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Eneuel Leszek Ciszewski" q4kvie$p31$...@n...news.atman.pl
>> Jak akumulatora zabraknie i na chwile napiecie
>> skoczy do np 20V ... roznie moze byc.
O to:
http://www.cummins.pl/sites/default/files/pdf/t-030_
p34-48.pdf
Rysunek 4-4
Ci chadza?
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
-
50. Data: 2019-02-21 03:37:24
Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"yabba" q4kskd$e1k$...@n...news.atman.pl
>> Geneza? 28 marca ubr. pojawił się znienacka szum
>> tuż po ruszeniu z miejsca. Ruszałem powoli, do tyłu...
> No tak. Genezą wszystkich usterek
> w samochodzie jest używanie samochodu.
Mało jeżdżę.
>>> Teraz cały czas mówisz spaleniu alternatora,
>> 12 lutego br. alternator był zupełnie zniszczony.
> To już wiemy. Opisujesz sprawę w tak
> zagmatwany sposób, że nie wiadomo
Zagmatwany?
28 marca ubr. usłyszałem szum.
12 lutego odjechałem na lince.
Widzisz coś zagmatwanego? Jak
ma ocenić dziś stan alternatora
sprzed roku?
> jaki element alternatora uszkodził się pierwszy
> i pociągnął dalszą lawinę uszkodzeń.
Z zasady ;) -- nie cofam czasu.
>> Nieco ponad 45 tysięcy km z garażowaniem. Dwa zimowe
>> miesiące samochód nie był garażowany.
> To niedużo.
Niedużo? IMO niemal nic.
> Chociaż są przykłady błędów konstrukcyjnych, że
> mechanizm jest bardzo wrażliwy na wpływ środowiska.
Garaż nieogrzewany, ale pod blokiem mieszkalnym -- zimą
kilka stopni więcej niż na zewnątrz. Dokładnie pod moim
mieszkaniem -- w mieszkaniu mam informację o wilgotności
i temperaturze w garażu.
> Jakiś Fiat miał problem z alternatorami. Słabe
> aluminium użyte na obudowę pękało pod wpływem
> warunków atmosferycznych.
Jakaś kpina...
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl