eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator poszedł z dymym... › Re: Alternator poszedł z dymym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Date: Thu, 21 Feb 2019 01:57:17 +0100
    Organization: Aleuania-Pueruania
    Lines: 97
    Message-ID: <q4kvie$p31$4@node2.news.atman.pl>
    References: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
    <5c6a9c75$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <q4f55s$u5d$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    <q4fd5q$63k$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    <q4i4pm$pds$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: c39-026.client.duna.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1550713230 25697 83.151.39.26 (21 Feb 2019 01:40:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Feb 2019 01:40:30 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650702
    [ ukryj nagłówki ]


    "PiteR" X...@l...net

    > Kurcze jak Ci wytłumaczyć że nie można przeciążyć alternatora.

    Skutecznie.

    > Fabryka robi alternator i napisze na nim 90A. Maksymalna wydajność.

    Ja mam 150 A. 90 A to chyba czasy opon z dętkami. ;)

    > Nie ważne co i ile nawłączasz to wypłynie nie wiecej niz 90A.

    Nieważne? Skąd mam wiedzieć, że nie popłynie?!
    Ty tak twierdzisz, ale czy tak jest?

    > Teraz twoim tokiem rozumowania kupujesz 10 mat grzewczych i podlaczasz
    > i co sie dzieje? Pobierasz prad z akumulatora, napiecie siada i zarazem

    Co wówczas, gdy odbiornikiem jest właśnie akumulator?

    > wzbudzenie siada. Bo wzudzenie jest z tego samego zródła czyli stojana.

    Energii dostarcza silnik -- może ją dostarczać bez
    względu na napięcie (tym samym i natężenie) wzbudzania.

    > Nawet jak maty pociągną 500A to 410A popłynie z akumulatora a 90A z
    > alernatora.

    Wiele razy pisałem -- co wówczas, gdy odbiornikiem jest właśnie akumulator?

    >> Od prądu wzbudzenia zależy napięcie wyjściowe?
    >> Im wyższy prąd wzbudzenia, tym wyższe napięcie wyjściowe?

    > tak

    Wg Ciebie jest sprzężenie zwrotne dodatnie?
    Spada napięcie wyjściowe (bo jest zbyt wysoki pobór mocy)
    alternatora, więc spada natężenie wzbudzania, więc spada
    napięcie wyjściowe?...

    Obawiam się, że jest odwrotnie -- sprzężenie zwrotne ujemne!

    Spada napięcie wyjściowe (bo jest zbyt wysoki pobór mocy)
    alternatora, więc ROŚNIE natężenie wzbudzania, więc rośnie
    (stabilizuje się na pożądanym poziomie) napięcie wyjściowe...

    A dlaczego rośnie? Bo jest regulator napięcia.

    >>> Nic wówczas. Nie da więcej niż daje przy max obrotach silnika.
    >>> Jest sytuacją niezwykła gdy auto nie jedzie, nie chłodzi się i
    >>> kierowca trzyma gaz do deski.

    >> OK. Ale prąd wyjściowy (stojana, nie wirnika) alternatora
    >> zależy także od oporu obciążników, nie tylko od szybkości
    >> obrotowej wirnika.

    > Ty ciagle rozpatrujesz alternator oddzielnie jakby akumulator stal obok

    Nie. Ty ciągle widzisz akumulator jako pojemne źródło energii.
    Tymczasem napięcie głęboko rozładowanego akumulatora może być
    tak niskie, że nie tylko ów akumulator nie da niczego do
    instalacji, ale jeszcze zechce zabierać.

    > i się przyglądał. Do tego myslisz ze wzbudzenie jest zasilane z innego
    > idealnego zrodla a jest z tego samego.

    I co z tego, skoro są regulatory?
    Nie trzeba wielkiej mocy wzbudzającej -- energię dostarcza silnik,
    nie prąd płynący wirnikiem. Mijałoby się z celem dostarczanie energii
    porównywalnej z odbieraną. ;) Bez regulacji napięcia wyjściowego
    wzbudzanie może obyć się bez jakiegokolwiek (pomijam elektryczność
    na poziomie atomu) zasilania elektrycznego -- wystarczą zwykłe
    magnesy trwałe.

    Jeśli pomerdasz sztabkowym magnesem wewnątrz uzwojenia -- przez
    to uzwojenie popłynie prąd. Możesz inaczej pomerdać.

    https://www.youtube.com/watch?v=2SF54HDpop4
    http://www.auto-wiedza.pl/pradnice-samochodowe/

    > Jak dowalisz obciazenie to raz
    > bedziesz mial do czynienia z akumulatorem który wyturla set amperów a

    O ile akumulator ma stosowne napięcie -- wyższe niż instalacja.

    > jak mu napiecie spadnie na 6v to wzbudzenie tez bedzie nie wieksze niz
    > te 6v bo nie ma skad.

    Z alternatora. Nie trzeba 12 V zasilania wirnika, by otrzymać 15 V na wyjściu.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: