  • 81. Data: 2022-11-27 14:05:29
    Temat: Re: Akumulatory z aliexpress
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2022 11:59, t-1 wrote:
    > Kilka rzeczy kupowałem na ali i przesyłka była darmowa.

    Myślę, że to świetny miernik scamu.

    Przy dowolnym produkcie z ali, ważącym > ~0.5kg, przesyłka *raczej* nie
    jest darmowa. Przesłanie akumulatorów z Chin będzie bardzo kosztowne,
    jesli są przesyłane indywidualną paczką, wymaga to spełnienia masy
    warunków, prawidłowego pakowania, certyfikacji itd itp a często zakazane
    w ogóle, lotniczo.

    np. https://www.apaczka.pl/app/uploads/2022/08/Wysylka-b
    aterii-litowych.pdf

    Małe liion w rozmiarze "do telefonów" przemykają przez ochornę celną
    bardzo często, ale 20kg raczej zostanie zauważone.

    Przypuszczalnie ta darmowośc jest właśnie wyznacznikiem scamu, w tym
    wypadku.

    > Po niewczasie zobaczyłem, że ktoś już ocenił negatywnie sprzedawcę
    > Battery0515 Store, że nie wysyła towaru.

    Kilka razy miałem taką sytuację (acz kupuje głównie małe przedmiowy, w
    porównaiu do akumulatorów). Ali czasami samoczynnie zwraca pieniądze,
    jeśli ustalą, że sprzedawca oszukał wszystkich. Jednak nie zależy im
    chyba na usuwaniu takich przypadków, bo tego typu sytuacji jest ciągle
    sporo i sam wdepnę ze 2/rok w coś takiego, nawet wiedząc jak je wstępnie
    rozpoznać.

    PS. Większosć wpadek tego typu dotyczyło "sklepów" posiadajacych na
    stanie kilka przedmiotów z różnych parafii. Warto zerknąc, czy sklep z
    ali sprzedaje coś wiecej niż to jedno hiper-tanie coś i kilka pluszaków.

  • 82. Data: 2022-11-27 19:16:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 27 listopada 2022 o 13:35:32 UTC+1 sirapacz napisał(a):
> [...]
    Roche drożej jest tam niż w sklepie.

    > Z matematyką na bakier jesteś widze.
    > Napisałem, że ja za swojego jenoxa 100ah/12V zapłaciłem ok 500pln
    >
    > Ty potem napisałeś, że twoje 3 razy tańsze. No to wychodzi ci 166pln za
    > 1,2kWh. Podałeś, że 2
    >
    > No to pytam się gdzie takie znalazłeś?
    > Prościej nie umiem.
    Dawałem linka gdzie można kupić te co kupiłem. Zapłaciłeś 500 za 100Ah i możliwość
    skorzystania z ~60-80Ah z trzysta razy. Ja za 90Ah płaciłem 1600 z możliwością
    skorzystania z 90Ah 2000 razy a z 50Ah 10000 razy. A przy pracy buforowej po 15
    latach ma zostać według producenta jeszcze 80% pojemności. To teraz możesz policzyć
    ile razy moje są tańsze. One mają kilka razy lepszy stosunek jakości do ceny.

  • 83. Data: 2022-11-28 10:57:03
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    ile razy moje są tańsze. One mają kilka razy lepszy stosunek jakości do ceny.

    Piękny skrót myślowy zrobiłeś przez Podlasie. No to nie pitol że dałeś
    1/3 tego co ja, tylko mów o TCO gdy podajesz takie bzdury.

  • 84. Data: 2022-11-28 14:51:01
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Marek napisał(a):
    > Ba niektórzy sami swoim autem jadą do Chin po akumulatory...:
    >
    > https://vm.tiktok.com/ZMFxpBQhM/

    Ofkors reklama taka, ale gościu widać wie co nieco o akumulatorach
    i nie jest byle handlarzyną.
    https://www.youtube.com/@mrAkumulator/videos

  • 85. Data: 2022-11-28 18:36:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 28 listopada 2022 o 10:56:33 UTC+1 sirapacz napisał(a):

> [...]
    > Piękny skrót myślowy zrobiłeś przez Podlasie. No to nie pitol że dałeś
    > 1/3 tego co ja, tylko mów o TCO gdy podajesz takie bzdury.
    Foto jest TCO?
    Napisałem 1/3 żeby ci przykrości nie robić ze gówno kupiłeś. W przeliczeniu na kWh
    jakie można przepuścić przez twój i mój akumulator to moje tańsze minimum 15 razy.

  • 86. Data: 2022-12-01 15:41:49
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 26/11/2022 23:54, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    niektórych ofertach od 45 złotych za sztukę. Kupował ktoś takie akumulatory albo
    trochę droższe po stówie za 300Ah? Mam magazyn prądu 2,5kWh i chętnie bym go
    powiększył.
    > I to jest dobra informacja. Oddają pieniądze. Reszta mnie nie interesuje. W takim
    razie co z filmami na YT w których ludzie pokazują akumulatory kupione w Chinach w
    bardzo promocyjnych cenach? To może w takim przypadku czy może wiesz jak jest z
    droższymi akumulatorami. Takimi po trzysta czy pięćset złotych za 300aAh. Tam jest
    kilka grup cenowych.

    Anulowałem te tanie - Aliexpres oddało kasę od razu.

    Kilka tygodni wcześniej zamówiłem 16x 280Ah od sprawdzonego sprzedawcy
    na Alibabie (tak - bezpośrednio na Alibabie) w cenie ok $100/szt + $380
    za przesyłkę.
    Baterie przyszły ładnie zapakowane, każda indywidualnie przetestowana.
    dV dla wszystkich 16 to 0.02V po miesiącu od wysyłki.

    Teraz tylko czekam na obudowę z BMSem do nich bo też płynie z Chin...

    c.

  • 87. Data: 2022-12-01 15:44:28
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Cezar napisał(a):

    > Teraz tylko czekam na obudowę z BMSem do nich bo też płynie z Chin...

    Nie turla się czasem pociągiem?

  • 88. Data: 2022-12-01 15:56:34
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 01/12/2022 14:44, alojzy nieborak wrote:

    > Nie turla się czasem pociągiem?

    Chinczyk mówi że płynie ale kto ich tam wie.

    c.

  • 89. Data: 2022-12-01 15:56:44
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Total_Cost_of_Ownershi

    > Napisałem 1/3 żeby ci przykrości nie robić ze gówno kupiłeś. W przeliczeniu na kWh
    jakie można przepuścić przez twój i mój akumulator to moje tańsze minimum 15 razy.

    "bez kozery powiem pincet"

  • 90. Data: 2022-12-01 17:53:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 15:41 Cezar <c...@t...pl.invalid> pisze:

    > Kilka tygodni wcześniej zamówiłem 16x 280Ah od sprawdzonego sprzedawcy
    > na Alibabie (tak - bezpośrednio na Alibabie) w cenie ok $100/szt + $380
    > za przesyłkę.

    Podzielisz się linkiem?

    TG