  • 21. Data: 2014-12-14 16:28:36
    Temat: Re: Akumulatory AA Kodak 2100 mAh w Biedro
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-13 o 22:58, astro pisze:

    > Mam bardzo ograniczone srodki, a potrzeby na zakup sprzetu - duze ;-)

    W tej branży najgorsze jest to, że każde środki są niewystarczające :-D

    > Wbrew
    > pozorom raczej nie kupuje marketowego badziewia - nawet drobny zakup dosc
    > dlugo rozwazam.

    Jeszcze jedno odnośnie akumulatorów. Mi chodzi również o to, ze 400mAh
    względem Eneloopów robi różnicę eksploatacyjną ale i cenową też. Moim
    priorytetem jest jak najdłuższe działanie sprzętu na komplecie
    akumulatorów. Zabraknie prądu na ostatnie zdjęcie, które miało być
    najlepszym - pozostaje rzucać tylko fuckami :-) No i wspomniane
    leżakowanie bez utraty energii też jest dla mnie bardzo ważne. Mam lampy
    zapasowe używane od czasu do czasu. Po 3 miesiącach leżakowania działają
    jak na świeżych ogniwach na Eneloopach serii XX. Jeśli 50zł za 4szt to
    dużo dla Ciebie, to raczej zejdź z pojemności niż z jakości a już w
    szczególności - nie eksperymentuj bo 2x zapłacisz.

    > Zakupy w Biedro sa w miare bezpieczne. Latwo o zwrot (choc raczej
    > nierozpakowanego artykulu) i bez problemu rozpatruja gwarancje.

    Tak, ale jak chcesz reklamować samorozładowanie po 2 miesiącach, albo
    utratę pojemności? Wątpię aby to uznali. Prawdopodobnie na pudełku nie
    masz gwarancji jeden czy drugi parametr.

    > Od ponad 7. lat mam BC-700.

    Też miałem - bardzo dobra.

    > Rozwazam NC-1000, bo mieszkam w dwoch
    > lokalizacjach. Kupilbym o 20zl tansza BC-800, gdyby nie to, ze w NC-1000
    > poprawiono rozpoznawanie zuzytych akumulatorow.

    Z tego co wyczytałem, to poprawiono (zliberaryzowano) względem modelu
    BC-900 kryteria osądzania czy dany akumulatorek jest padnięty czy nie.
    Szczerze mówiąc mi to się średnio podoba. Używanie półtrupa może się
    zemścić w terenie. Kiedyś oszukiwałem ładowarki w epoce przed
    Eneloopowej - rozpoczynałem ładowanie trefnego ogniwa w badziewnej a
    kończyłem w lepszej. Wyrosłem z takich zabaw. Zawsze są tego
    konsekwencje. Eneloopy z serii XX ani razu nie odmówiły mi posłuszeństwa.

    > Poza tym USB 5V/1A w
    > NC-1000 tez moze sie przydac.

    Gdzie? :-) Jako ładowarka telefonów w aucie? :-) Wolę mniejsze.

    > Zakup taniej ladowarki jest nieoplacalny. Skracaja zycie akumulatorow.

    Prawie zawsze - racja. A już w szczególności gdy jeden kanał na 2 ogniwa.

    > Tez mam (I generacji serii UTG). Niestety za malo...
    > Pewnie skonczy sie na Panasonic Eneloop BK-3MCCE za 29,98zl ;-)

    http://www.ceneo.pl/9698731#mh=d3U3PvHv13005sanyoHIV
    xJ0CRa798YAT8EiaM7iV6PUnMGe7Pt-1yKqFugiymkpU7KqoI7k2
    r2pow6o3eGUFdXxnStk2xfXH2Un4Es1zBAfKkjUvh5fJgAW9UaJG
    IEjx2rhp5CMz3qux7ZvNpcze3tTbIbMlJnq4bPfxoLA2

    Te polecam jako sprawdzone.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 22. Data: 2014-12-14 17:41:37
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    666 wrote in <news:m6kdnr$q66$4@news.supermedia.pl>
    > Czteropak?

    Tak.
    http://allegro.pl/4-szt-akumulatorki-panasonic-enelo
    op-r6-aa-gratis-i4869225652.html
    Crann na ogol tani jest :)

    Szukalem tylko i wylacznie ofert z odbiorem osobistym w Krakowie.
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =panasonic+eneloop&bmatch=seng-v6-p-3-e-1209&city=kr
    ak%C3%B3w&postcode_enabled=2
    www.ceneo.pl/;0112-0;szukaj-panasonic+eneloop;02313.
    htm
    Podmien miasto na swoje ;-)
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 23. Data: 2014-12-14 20:04:02
    Od: " 666" <...@...6>

    Ceny jak w Ameryce ;-)

    -----

  • 24. Data: 2014-12-14 20:46:47
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-14 o 10:22, 666 pisze:
    > Obkupiłem się w eneloopy korzystając z wyprzedaży starej serii, ale nie
    > modlę się przed nimi.

    Byłoby to dość osobliwym zachowaniem :-D

    > Sam wiem, że z eneloopami (staram się stosować czarne pro z uwagi na
    > wysoką pojemność) działa mi urządzenie (ręczny skaner), który z innymi
    > aku odmawia współpracy (za niskie dla urządzenia napięcie 1,2 V ogniw
    > NiMH) i faktycznie w instrukcji ma "alkaline only".

    To nie tylko o to chodzi bo Eneloopy jak i każde inne mają to samo
    napięcie na wyjściu. Zapewne dzieje się tak dla tego, że jak sam
    napisałeś - napięcie jest na granicy zadziałania urządzenia. Jeśli
    używasz zwykłego akumulatorka, to podczas uruchamiania się urządzenia
    następuje zwiększony pobór mocy, napięcie dodatkowo lekko spada i
    "papa". Seria PRO ma skrajnie niską rezystancję wewnętrzną więc spadek
    napięcia w chwili uruchamiania jest praktycznie zerowy.

    > Dla lampy błyskowej nie ma znaczenia, czy rozładują się w rok czy w
    > miesiąc.
    > Myślę, że dla fotografa efekt samorozładowania jest ostatnią istotną
    > cechą dla akumulatorków (no chyba, ze ktoś na safari jedzie).

    A to źle myślisz :-) Np. dwie lampy błyskowe trzymam w torbie czasem po
    3 miesiące nie używane. Gdy mam jakąś robotę wymagającą większej ilości
    lamp, to je zabieram. Gdyby się w tym czasie rozładowywały - byłoby
    fatalnie. Tymczasem w ogóle tego nie kontroluję. Mają działać i już.
    Obojętne jak długo wcześniej leżakowały.
    Natomiast dużo częściej używam lampy systemowej i tam mniej jest istotny
    efekt samorozładowania bo i tak często ładuję. Jednakże tu i tu stosuję
    te same Eneloopy serii XX bo po co inaczej?

    > Duracell i Energizer jak poczytają Marka, to od razu wystrzelaja kilku
    > studentów na kampusie ;-)

    eee tam :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2014-12-14 21:20:16
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    666 wrote in <news:m6i8hi$b13$1@news.supermedia.pl>
    > bardzo mi się sprawdzają paluszki Kodaka (w sensie dobre i realtywnie
    > niedrogie w sklepach sieci Kodak Express) w wymagajacych zastosowaniach, do
    > których aku się nie nadają (1,2 V NiMH zamiast wymaganego 1,5V
    > alkalicznych).

    Wydawalo mi sie, ze Hahnel produkowal akumulatory AA o podwyzszonym
    napieciu.
    Znalazlem
    www.amazon.co.uk/Hahnel-Capacity-Rechargeable-2350mA
    h-Batteries/dp/B0001A7GBU
    i przy okazji taka strone (nie wiem, czy to ten sam model, ale
    charakterystyka nie wyglada zachecajaco):
    www.batteryreview.co.uk/battery_reviews/hahnel_2350_
    aa.htm

    Sam widzialem mikrofon pojemnosciowy (BODAJZE YOGA EM-2800), ktory bez
    problemu dzialal na bateriach 1.5V, a nie dawal znaku zycia na NALADOWANYCH
    akumulatorach 1.25V.

    Swoja droga Kodak produkuje matryce CCD stosowane w profesjonalnych
    kamerach astronomicznych. Np KAF-8300
    www.kodak.com/ek/uploadedFiles/Content/Small_Busines
    s/Images_Sensor_Solutions/Datasheets%28pdfs%29/KAF-8
    300LongSpec.pdf
    www.atik-cameras.com/products/info/atik-383l-plus
    www.sbig.com/products/cameras/stf-series/stf
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 26. Data: 2014-12-14 21:42:57
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-14 21:20, astro wrote:
> [...]
    > kamerach astronomicznych. Np KAF-8300
    > www.kodak.com/ek/uploadedFiles/Content/Small_Busines
    s/Images_Sensor_Solutions/Datasheets%28pdfs%29/KAF-8

    Nie.
    Ostatnio CCD produkowała spółka wyłączona z Kodaka: Truesense Imaging.
    W tym roku spółkę przejął ON Semiconductor, czyli ta sama firma,
    która kupiła Aptinę (producenta m.in. CMOS do Nikon 1).

    Warto zapamiętać tę nazwę, bo być może to ta firma zrobi
    matrycę w Waszym przyszłym aparacie. Po tych przejęciach
    prawdopodobnie wyprzedzą Sony na liście największych producentów
    układów scalonych :).

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 27. Data: 2014-12-15 11:57:16
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> zwrócił
    błąd:

> [...]
    >
    > Tez mam (I generacji serii UTG). Niestety za malo...
    > Pewnie skonczy sie na Panasonic Eneloop BK-3MCCE za 29,98zl ;-)

    Tak się podczepię. Kiedyś (parę lat temu) pokazały się akumulatorki
    niklowo-cynkowe (NiZn), o napięciu powyżej 1,5 V. Widzę że można toto
    jeszcze kupić, ale praktycznie z jednego źródła. Wymagają też osobnej
    ładowarki, i nie przerażają liczbą cykli czy pojemnością (oba niebyt
    duże). Ale te około 1,6 V jest kuszące - właśnie do sprzętu dodatkowego,
    takiego przystosowanego do zwykłych alkalicznych. Czy ktoś może używa
    tego albo używał kiedyś tam i może powiedzieć czy warto? Zwłaszcza
    sprawa żywotności mnie interesuje.

    --
    Saiko Kila
    Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę.

  • 28. Data: 2014-12-15 13:25:31
    Od: " 666" <...@...6>

    Z takimi wynalazkami to można utopić.
    Dostałem kiedyś (z 10-12 lat temu) z kalkulatorem TI akumulatorki alkaliczne firmy
    Rayovac.
    Nie dałem rady tego naładować posiadanymi wówczas ładowarkami.

    -----

  • 29. Data: 2014-12-16 02:34:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Dec 2014, 666 wrote:

    > BTW do lampy używam NiCd (też Sanyo ;))

    Też mam, ale coś stały się "niezdobywalne".
    A były kiedyś po 3,50 na allegro, AFAIR.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2014-12-16 18:22:21
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    astro wrote:

    > Biedronka od dzis za 20zl sprzedawac bedzie 4 akumulatory AA Kodak 2100
    > mAh. Podobno ze zmniejszonym efektem samorozladowania.
    >
    > www.biedronka.pl/pl/product,id,4480,name,akumulatork
    i-kodak-4x2100-mah
    > www.produkty-z-bdr.blogspot.com/2014/12/akumulatorki
    -kodak-4x2100-mah-
    z.html

    > Ktos moze porownywal z Eneloopami? Najnowsze Panasonic Eneloop "na
    > papierze" pozwalaja na 2100 cykli ladowania (nie znam nominalnej wartosci
    > dla Kodaka), co warto uwzglednic przy rozwazaniu oplacalnosci zakupu.

    Mam te kodaki i mam eneloopy, Co by nie mówić kodaki to jednak nie jest to.
    Kodaki mało używane są, a eneloopy były ostro zarzynane, ładowane co drugi
    trzeci dzień i rozładowywane prądem ok 1,5A(myślę że coś około 300 - 400
    razy ogólnie), mają coś około 1.9-2Ah według
    BC-900, Kodaki po drugim ładowaniu już coś niedomagały. Ja bym tych
    kilkunastu złotych nie żałował.

    Bo(o)t manager