  • 51. Data: 2017-10-15 15:07:35
    Temat: Re: Akumulator... w styropianie.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/14/2017 11:26 AM, zhbick wrote:
    > Weźmy np takie spaliny z silnika - zbędny odpad, niepalny, truje. Ale
    > gdyby tak część wykorzystać do napędzania wirnika

    To dalej dostaniesz odpad niepalny, trujący. Tyle że z mniejszą energią.

    Co to ma wspolnego z homeomatią? Nie mam pojęcia.

  • 52. Data: 2017-10-15 15:24:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Wystaw wrzącą herbatę na -20' na balkon i sprawdź kiedy zamarznie.
    > Na pewno szybciej niż 8 godzin, które mija między zostaweniem
    > wieczorem a odpaleniem rano.

    To nie jest dobry test :)
    http://wyborcza.pl/piatekekstra/1,129155,13139927,Dl
    aczego_wrzatek_zamarz
    a_szybciej_niz_chlodna_woda_.html

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 53. Data: 2017-10-15 16:13:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-15 o 10:47, RadoslawF pisze:

    > Pod warunkiem że na drugą starczy pojemności pomniejszonej przez
    > temperaturę. Pamięta ktoś zalecenia aby przy dużych mrozach najpierw
    > "obudzić" akumulator zapaleniem światła na kilkanaście sekund?

    Po co budzić światłami, jak można rozrusznikiem. Od razu obudzą się też
    inne elementy silnika.

    --
    MN

  • 54. Data: 2017-10-15 16:20:27
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 października 2017 14:53:27 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > Tylko zapewne nie słyszałes *jak* małej dawki homeopatia wymaga. Idź i
    > poczytaj a potem możesz policzyć ilosc atomów we wszechświecie aby mieć
    > pogląda na stopień rozcieńczenia postulowany w tej metodzie.

    Heh a niemce takie cwane ze badaja czemu homeopatia dziala u zwierząt, np. u psów.
    To jest dopiero ciekawostka :)

    Wiesz niedawno mielismy ogólnie uznawana prawde ze masło jest złe, margaryna dobra,
    jajka złe bo maja cholesterol a od tłuszczy sie grubnie.
    Nie minęło 30 lat i zaczyna sie odkrywanie odwrotnej prawdy :)

    Pozyjemy zobaczymy co jeszcze nam naukowcy wszelkiego sortu przyniosa.

  • 55. Data: 2017-10-15 16:26:43
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 października 2017 15:00:45 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:

    > Zrób doświadczenie. Przykryj termometr kołdą a drugi połóż obok,
    > pomieszczenie zamknij. Wróć za 4 godziny. Sprawdź temperatury. Obserwuj
    > jak twoja wiedza dotycząca działania puchatych przedmiotów legła w gruzach.
    >
    > To pudełko styropianu ma sens jedynie wtedy gdu jest duże albo jedynie
    > wtedy gdy akku nie zdąży się wychłodzić miedzy cyklami. 8 godzin snu to
    > bardzo dużo przy -30.

    Pamietam ze w ciągu około 20 minut temperatura w kabinie samochodu spadła z 25 do 12
    stopni przy -1 stopniach.

    Aku moze mialby wieksza pojemnosc cieplna albo by sie zagrzał do tych 15 stojąc 14h w
    garażu, dzieki temu jak aku padniety to po wyjechaniu do sklepu, zostawieniu auta na
    2h i próbie uruchomienia ten aku ma szanse nie byc zmarzniety i mieć te 2-4-8 stopni
    więcej niż bez styro.

    Ale tak czy siak jak aku padniety to styro wiele nie pomoze a jak dobry to i tak
    sobei da rade. Wazne aby kupic dobry. Ostatnio wymienialem oryginal fordowski po 10
    latach. A jakas centre po 6.

  • 56. Data: 2017-10-15 16:32:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > To nie jest dobry test :)
    > http://wyborcza.pl/piatekekstra/1,129155,13139927,Dl
    aczego_wrzatek_
    > zamarz a_szybciej_niz_chlodna_woda_.html

    no tak, bo chłodna woda wytrzyma 8 godzin :)

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 57. Data: 2017-10-15 16:49:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Heh a niemce takie cwane ze badaja czemu homeopatia dziala u
    > zwierząt, np. u psów. To jest dopiero ciekawostka :)

    Badaja czy działają czy dlaczego działają?
    Bo jeżeli to drugie to byłoby pytanie z teza...
    Szukam szukam i jedyne co znajduje to to ze badania ktore wykazywały to
    działanie były mało wiarygodne.

> [...]
    > margaryna dobra, jajka złe bo maja cholesterol a od tłuszczy sie
    > grubnie. Nie minęło 30 lat i zaczyna sie odkrywanie odwrotnej prawdy

    Myslac w ten sposób, mozna przyjac dwa sposoby działania:
    - zaczac negowac wszystko to co obecnie podaje nauka (bo przeciez za 30
    lat...)
    - poczekac az naukowcy odkryja cos i udowodnia.
    Rozumiem, ze prezentujesz podejscie a?

    > Pozyjemy zobaczymy co jeszcze nam naukowcy wszelkiego sortu
    > przyniosa.

    A to bezsporna prawda, truizm wrecz :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 58. Data: 2017-10-15 17:01:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-15 o 16:26, s...@g...com pisze:
    > Wazne aby kupic dobry. Ostatnio wymienialem oryginal fordowski po 10 latach. A
    jakas centre po 6.

    To jest ciekawy temat.
    Jak to się dzieje, że oryginalne akumulatory wytrzymują dłużej niż
    markowe ze sklepu?

    Trochę mnie to wkurza, że trudno dziś o dobry akumulator.

    --
    MN

  • 59. Data: 2017-10-15 17:16:37
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 października 2017 16:49:59 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > Badaja czy działają czy dlaczego działają?

    Badaja czy dziala. Bo wychodzi im ze nie wiedzą dlaczego statystyki są jakie są a
    pokazują ze piesy sie leczą a nie powinny. I nie wiadomo czy to piesowi pomaga czy
    właścicielowi pomaga ze piesa je jakies tam atomy :)

    > Myslac w ten sposób, mozna przyjac dwa sposoby działania:
    > - zaczac negowac wszystko to co obecnie podaje nauka (bo przeciez za 30
    > lat...)
    > - poczekac az naukowcy odkryja cos i udowodnia.
    -Nie wierzyć byle komu w byle prawdy a tylko w takie które brzmią sensownie i maja
    jakies tam przełożenie na nasze życie.

    > Rozumiem, ze prezentujesz podejscie a?

    Ależ czemuż to od razu do takich konluzji dążyć? Podyskutować nie warto?

    Jak naukowiec wywnioskuje ze mozna zyc dluzej o 5% jak sie codziennie robi czynnosc A
    i 5% dłużej czyniąc codzień B to fajnie. Ale nikt nie wybadał czy czyniąc i A i B
    zyskamy 10%.
    Czy warto czynić A i B (oraz pewnie cala reszte alfabetu) dla dodatkowych 10 lat
    zycia?
    To jest pytanie. :)

    Zawsze chcialem zliczyc co bym musial codziennie spozywać aby dłużej zyć. A nastepnie
    porównać to do zasad żywienia i mozliwych kombinacji aby sie przekonać czy my mamy
    szanse tego króliczka dogonić czy jednak wyjdzie jak w tej piosence Piersi:
    A mówili mi przyjaciele
    Nie mieszaj ogórków z dżemem
    Musztardy z kisielem i śliwek z likierem
    Żołądek to nie San Francisco

  • 60. Data: 2017-10-15 17:24:40
    Temat: Re: [OT] Akumulator... w styropianie.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 4:20 PM, s...@g...com wrote:
    > Heh a niemce takie cwane ze badaja czemu homeopatia dziala u zwierząt, np. u psów.
    > To jest dopiero ciekawostka :)

    Tak to ciekawstka. Ale możesz zmienić ją w *fakt* pod warunkiem
    udostepnienia linka do źrodła tych badań. Ale badań *naukowych*. Nie jakiś.

    Zapewniam Cię, że homeopatia nie rózni się niczym od religii. Na pytanie
    o jakikolwiek *fakt* albo *badanie naukowe* zwolennicy obu chowają sie
    po norach i popiskują coś po cichu ze słyszeli albo gdzieś czytali ale
    już nie pamiętają gdzie.

    > Wiesz niedawno mielismy ogólnie uznawana prawde ze masło jest złe, margaryna dobra,
    jajka złe bo maja cholesterol a od tłuszczy sie grubnie.
    > Nie minęło 30 lat i zaczyna sie odkrywanie odwrotnej prawdy :)

    Nie rozumiesz czym się rózni wiedza za zakresu dietetyki od wiedzy z
    zakresu chemii i fizyki. Podpowiem: tym że te dwie ostatnie dziedziny są
    scisłe, mierzalne i przewidywalne w sposób matematyczny. Wierząc w
    homeopatię nie masz żadnych dowodów z ani jednej scislej dziedziny,
    mozesz natomaist liczyc na takie same dowody jak "religia" - czyli w
    gazecie napisali, albo szwarga dziadek to miał taki przypadek że albo
    ktoś w śmieszym ubraniu tak powiedział.

    > Pozyjemy zobaczymy co jeszcze nam naukowcy wszelkiego sortu przyniosa.

    Pogarda dla nauk ścisłych jest znakomitym parametrem pomiaru debilności
    społeczeństwa. Obserwuje wzrost skorelowany z popularnościa internetu.