  • Data: 2009-09-04 11:04:32
    Temat: Agresywne skalowanie częstotliwoci CPU - czy to ma sens?
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Zrobiłem sobie skalowanie częstotliwości na Athlonie 5600+ (AM2+). Gdy
    nic się nie dzieje na komputerze, częstotliwość stoi na 1GHz, przy
    dosyć drobnej aktywności natychmiast wraca do 2,9GHz (lub czegoś
    pośredniego), po czym tak samo szybko wraca na 1GHz.

    Chciałem osiągnąć oszczędność prądu i mniejsze wydzielanie ciepła,
    jednocześnie nie wpływając negatywnie na wydajność komputera
    (stacjonarny). Rzeczywiście, nie zauważyłem wolniejszej pracy.

    Zastanawiam się jednak, czy tak częste przełączenia nie mają negatywnego
    wpływu na sprzęt i pobór mocy, co mogło by spowodować bezsensowność
    takiego ustawienia.

    Marcin Kocur