  • 1. Data: 2009-11-19 08:48:42
    Temat: Aconcagua (Andy) - panoramy 360 stopni
    Od: DB <t...@t...com>

    Zapraszam do obejrzenia pełnych panoram cylindrycznych z okolic góry
    Aconcagua:
    http://dabo.110mb.com/gallery/index.php?twg_top10=se
    arch&twg_search_term=anorama+360&twg_search_filename
    =1&twg_album=200901_Aconcagua

    Pozdrawiam,
    DB

  • 2. Data: 2009-11-19 11:27:43
    Temat: Re: Aconcagua (Andy) - panoramy 360 stopni
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 19 Lis, 09:48, DB <t...@t...com> wrote:
    > Zapraszam do obejrzenia pełnych panoram cylindrycznych z okolic góry
> [...]

    Bardzo fajne, szczególnie: 06309-12 Plaza Canada 5058m

    Pytanie mam, co do techniki wykonania -- sam przymierzam się do takie
    360 st. Obracałeś się dookoła własnej osi (w pionie oczywiście)?

    Pozdrawiam,
    Jacek.

    --
    http://gusioo.blogspot.com/

  • 3. Data: 2009-11-19 23:25:01
    Od: DB <t...@t...com>

> [...]
    >
    > Pytanie mam, co do techniki wykonania -- sam przymierzam się do takie
    > 360 st. Obracałeś się dookoła własnej osi (w pionie oczywiście)?

    Tak. Lepiej jest obracać aparat dookoła osi optycznej, ale software
    potrafi sobie poradzić z niewielkimi zniekształceniami.
    Pozdrawiam,
    DB

  • 4. Data: 2009-11-20 00:14:59
    Od: "user" <a...@g...pl>

    Użytkownik "DB" <t...@t...com> napisał w wiadomości

    > Tak. Lepiej jest obracać aparat dookoła osi optycznej, ale software
    > potrafi sobie poradzić z niewielkimi zniekształceniami.
    > Pozdrawiam,
    > DB

    Używałeś jakiś filtrów ? fociłem w górach i na pewnych wysokościach lub w
    pobliżu wilgotnych miejsc mam zdjęcia jak za mgłą

  • 5. Data: 2009-11-20 07:20:41
    Od: Gusioo <f...@g...com>

    On 20 Lis, 00:25, DB <t...@t...com> wrote:

    > Tak. Lepiej jest obracać aparat dookoła osi optycznej, ale software
    > potrafi sobie poradzić z niewielkimi zniekształceniami.
    > Pozdrawiam,
    >    DB

    Dzięki serdeczne -- tego właśnie byłem ciekaw :)

    Pozdrawiam,
    Jacek.

    --
    http://gusioo.blogspot.com/

  • 6. Data: 2009-11-20 10:41:43
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Pytanie mam, co do techniki wykonania -- sam przymierzam się do takie
    > 360 st. Obracałeś się dookoła własnej osi (w pionie oczywiście)?

    Przy zdjęciach bez pierwszego planu odległość między realną osią obrotu
    i przednim punktem nodalnym obiektywu czy jak on tam się zwie w praktyce
    nie odgrywa roli. Znacznie ważniejsze jest utrzymanie osi obrotu w
    pionie, żeby panorama nie falowała.

    Pozdrawiam,

    Piotr
    --
    Uncle Pete
    piotr (at) kozarzewski (dot) org

  • 7. Data: 2009-11-20 10:48:12
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    DB wrote:
> [...]
    > Aconcagua:
    > http://dabo.110mb.com/gallery/index.php?twg_top10=se
    arch&twg_search_term=anorama+360&twg_search_filename

    Bardzo fajne, przy okazji jestem pod wrażeniem od appleta Panorado -
    czegoś takiego właśnie szukałem. Tylko powiedz mi - jakie największe
    wymiarowo obrazki udało Ci się za jego pomocą wyświetlić? Mi się udało o
    szerokości max ok. 10000 pikseli, powyżej wywala błąd, chociaż ustawiłem
    ten parametr dla dużych plików, o którym jest mowa na stronie Panorado.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 8. Data: 2009-11-20 20:44:53
    Od: DB <t...@t...com>

    Dnia 20-11-2009 o 11:48:12 Uncle Pete <p...@a...waw.pl> napisał(a):
> [...]
    > szerokości max ok. 10000 pikseli, powyżej wywala błąd, chociaż ustawiłem
    > ten parametr dla dużych plików, o którym jest mowa na stronie Panorado.

    Do przeglądania panoram na dysku czasem używam FSPViewer - chyba nie ma
    ograniczeń na wielkość pliku (w każdym razie spokojnie przegląda panoramy
    o szekokości 20000 pikseli). Panorado nie używałem do dużych obrazków.

  • 9. Data: 2009-11-20 21:07:31
    Od: DB <t...@t...com>

    > Używałeś jakiś filtrów ? fociłem w górach i na pewnych wysokościach lub
    > w pobliżu wilgotnych miejsc mam zdjęcia jak za mgłą

    Większość zdjęć jest z filtrem UV, część z polaryzacyjnym a niewiele bez
    filtra. Ale na wilgoć w powietrzu raczej nic nie pomoże :-)