eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › AWD i opony
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2014-12-02 07:09:05
    Temat: AWD i opony
    Od: m...@o...pl

    Czy jazda na oponach 2 różnych marek (2 nowe Michelin, 2 Nokian po 8 tys
    km - tak niestety wyszło, nic nie poradzę) może zaszkodzić
    bezpieczeństwu jazdy albo spowoduje uszkodzenie auta?

    Mogę się mylić ale wydaje mi się że różny bieżnik chyba nie ma
    znaczenia. Natomiast nawet minimalna różnica w obwodzie opony może (a
    może nie) być źródłem kłopotów - jak np powodować że mechanizm
    kontrolujący przód-tył rozdział mocy będzie pracował bez przerwy i w
    końcu padnie.

    Wasze opinie?
    Auto ma ABS,AWD,stabilizacje.


    Proszę o opinie.
    Dzięki.


  • 2. Data: 2014-12-02 09:04:02
    Temat: Re: AWD i opony
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 grudnia 2014 07:09:08 UTC+1 użytkownik m...@o...pl napisał:
    > Czy jazda na oponach 2 różnych marek (2 nowe Michelin, 2 Nokian po 8 tys
    > km - tak niestety wyszło, nic nie poradzę)
    > Auto ma ABS,AWD,stabilizacje.

    Zalezy co to za naped i jaka ma tolerancje na rozny obwod kola. Generalnie nie
    mozna tak robic, bo bedzie kosztownie. Sprzedaj te 2 uzywki i dokup 2 nowe Micheliny.

    --
    Pozdro.
    Jimiasty


  • 3. Data: 2014-12-02 09:23:22
    Temat: Re: AWD i opony
    Od: "abn140" <a...@g...com>


    >>Zalezy co to za naped i

    sie podepne - jak to jest w przypadku Torsena?
    tam wszystko dzieje sie 'on line' i mechanicznie co nie?
    wiec roznice na samym biezniku i jego wysokosci chyba nie rozwala tego
    trwalego napedu?



  • 4. Data: 2014-12-02 09:34:56
    Temat: Re: AWD i opony
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>


    > Czy jazda na oponach 2 różnych marek (2 nowe Michelin, 2 Nokian po 8 tys
    > km - tak niestety wyszło, nic nie poradzę) może zaszkodzić bezpieczeństwu
    > jazdy albo spowoduje uszkodzenie auta?

    Ale w czym problem ? Na jedna os zakladasz nowe, na druga uzywane.

    > Mogę się mylić ale wydaje mi się że różny bieżnik chyba nie ma znaczenia.

    Co to znaczy rozny bieznik ? Glebokosc czy rodzaj ?

    >Natomiast nawet minimalna różnica w obwodzie opony może (a może nie) być
    >źródłem kłopotów - jak np powodować że mechanizm kontrolujący przód-tył
    >rozdział mocy będzie pracował bez przerwy i w końcu padnie.

    Obie sa po 8tys i maja drastycznie rozna glebokosc bieznika ? Ile ?


  • 5. Data: 2014-12-02 09:46:37
    Temat: Re: AWD i opony
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 grudnia 2014 09:23:25 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
    > >>Zalezy co to za naped i
    >
    > sie podepne - jak to jest w przypadku Torsena?
    > tam wszystko dzieje sie 'on line' i mechanicznie co nie?
    > wiec roznice na samym biezniku i jego wysokosci chyba nie rozwala tego
    > trwalego napedu?

    Podejrzewam, ze tolerancja na rozny obwod kol bedzie ciut większa niz np w
    rozwiazaniu Subarowym, ale naprezenia ktore tam powstana nie wyjda torsenowi
    dlugofalowo na dobre.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: