  • Data: 2013-09-24 23:14:30
    Temat: AVR, Arduino - odmierzanie czasu między zdarzeniami
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Do tej pory nie potrzebowałem jednoczesnego odmierzania kilku różnych
    wartości, w związku z czym timerów w Atmedze8 wystarczało do moich
    zastosowań. Mogłem sobie pozwolić na zaangażowanie konkretnego licznika
    do konkretnego zadania i resetowanie go wedle upodobań. Nie zawsze
    jednak tak się da...

    W Arduino jest taka funkcja jak millis(), która zwraca ilość milisekund
    jakie upłynęły od uruchomienia układu. Wartość przechowywana w long int,
    wystarczy na trochę mniej niż 50 dni. Gdy zachodzi konieczność podjęcia
    jakiejś akcji w określonym czasie od jakiegoś zdarzenia wystarczy
    przepisać aktualną wartość do zmiennej, a potem sprawdzać jak różnica
    miedzy wartością aktualną a zapisaną ma się do żądanego interwału.

    Zastanawia mnie tylko jedna kwestia. Jakie mogą być skutki ewentualnego
    przepełnienia zmiennej i rozpoczęcia odliczania od nowa? Można sobie
    wyobrazić, że urządzenie pracujące cały czas będzie miało taki uptime.
    Można jakoś bronić się przed taką sytuacją?