    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Sat, 8 Jan 2011 21:20:14 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: ASUS U3S6 - ktos sie tym bawil?

    Witam.
    Pytam nie tyle, czy ktoś oglądał, a czy ktoś się upewnił że toto
    (czyli ASUS U3S6) w slocie x1 *nie działa*.

    To że nie jest supportowane wiem, tu i ówdzie podkreślają:
    http://www.frazpc.pl/aktualnosci/404241,Karta-combo-
    U3S6-USB-3.0--SATA-6GBs-od-Asusteka.html
    ...ale to nie to samo co "nie działa" :)

    Dla jasności: nie jest mi potrzebna ekstremalna wydajność, szukam:

    - w pierwszej kolejności wielokanałowego, w miarę taniego kontrolera
    (i to jest warunek konieczny) SATA na PCI-E, który będzie chciał
    chodzić w porcie x1; możliwość pracy w 4x lub x16 wcale nie jest wadą,
    ale jak mam akurat założone grafiki do obu x16 to mi portów brakuje :P
    Uwaga: *WIELOKANAŁOWEGO*!
    Na dwuportowy ale jednokanałowy już się naciąłem :>, mam i nie potrzebuję
    więcej ;) (jak ja to komuś niedawno pisałem? - "na końcu czyta się
    dokumentację? no, znam z doświadczenia ;))

    - w drugiej kolejności miłoby było, jakby miał jakieś dodatkowe porty
    inne niż SATA, z takich "na dziś" wydaje mi się że szeregowe ew. USB
    (owego USB v3 nie wykluczając) by się przydały, głównym powodem jest
    brak nieskończonej ilości wolnych slotów PCI/PCiE
    - na deser byłoby jeszcze milej, jakby dało się go zmusić do zapamiętania
    takiego ustawienia, że po uruchomieniu i znalezieniu nowego dysku
    nie ma pytać co z nim zrobić, nie ma wymagać "wejścia" do menu
    konfiguracyjnego, lecz ma "wystawić" widziany dysk; będzie to oczywiście
    ustawienie "wprost" (JBOD - i tylko takie mnie interesuje), bez RAIDów i dziwów

    - no i OT, acz niezbędne, wymagam aby chciał pracować pod Windows XP
    oraz Windows 7

    Co do tytułowego ASUSa dodatkowo znalazłem uwagi:
    http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=2010020704531
    5515&board_id=15&model=Z-45FP&page=1&SLanguage=en-us
    ...że wykazuje opory przed pracą bez podpiętych dysków i co jest
    istotnym przeciwwskazaniem.

    Jak ktoś może polecić jakiś inny wynalazek, to poproszę.

    pzdr, Gotfryd