  • 11. Data: 2014-06-28 20:27:38
    Temat: Re: ARM początki - info i refleksja
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości
    news:nsutq9l36shng79rjeu1bouj8e7mfvr0h4@4ax.com...

    > Analogowy multiwibrator jest passe, nawet na NE555. Nawet na
    > PIC12F508/629 już nie wypada mrugadełka robić. Teraz do migania
    > żarów^H^H^H^H^Hdiodą jest LPC810 :-)

    Na szczęście ja tego nie wiem i nadal biorę do tego dwa tranzystory, cztery
    oporniki, dwa kondensatory, klecę pająka (nawet bez schematu, na pamięć) i
    już mi miga :) I spokojnie mogę sobie płytkę rysować, a migacz będzie mi
    wesoło przyświecał :)

    > BTW ciekawe że jest tylko wersja DIP, nie ma SO. Struktura by się nie
    > zmieściła? :-)

    Na razie nie potrzebuję miniaturyzować. Zakres napięć też jest bardzo
    szeroki (ten sam migacz odpala zarówno od 4, jak i 24V, bez zmiany
    elementów), jak trzeba będzie coś pościskać, rozbudować, uprecyzyjnić, to
    się to zrobi, spoko :)
    No, ale rozumiem tych, którzy z tego żyją, ja na razie się jeszcze bawię
    (długo tego) :)), choć od wielkiego dzwonu zdarzy się zgarnąć trochę
    grosiwa, np. za jakąś naprawę :)
    A w międzyczasie zaglądam sobie do Nowoczesnych Zabawek i czasem zastanawiam
    się, jak to-coś (co akurat oglądam) mogło działać, Co Poeta Miał Na Myśli...
    Ale energii na pchanie tego wózka jakoś brakuje...

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 12. Data: 2014-06-28 20:30:54
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-06-28 19:37, __Maciek pisze:
    > Analogowy multiwibrator jest passe, nawet na NE555. Nawet na
    > PIC12F508/629 już nie wypada mrugadełka robić. Teraz do migania
    > żarów^H^H^H^H^Hdiodą jest LPC810:-)
    anie aTTiny4? ;)

  • 13. Data: 2014-06-29 10:06:05
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 28/06/2014 19:37, __Maciek wrote:

    > Analogowy multiwibrator jest passe, nawet na NE555. Nawet na
    > PIC12F508/629 już nie wypada mrugadełka robić. Teraz do migania
    > żarów^H^H^H^H^Hdiodą jest LPC810 :-)

    Ironia zrozumiala tylko dla elektronikow. Sa osoby ktore sa bardziej
    informatykami niz elektronikami - w tym ja - dla ktorych zdecydowanie
    prosciej jest zaprogramowac ARMa niz zaprojektowac uklad czysto
    elektroniczny - ktory jest potem "srednio" modyfikowalny.
    A program za 30s mam poprawiony. Elektronicy glownie starej daty
    boja sie programowania zwlaszcza nowoczesnego i z tego raczej bym sie
    nabijal. Nawet prostego C nie znaja nie wspominajac o C++.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 14. Data: 2014-06-29 14:51:45
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    ACMM-033 <v...@i...pl> napisał(a):
> [...]
    > cztery oporniki, dwa kondensatory, klecę pająka (nawet bez schematu, na
    > pamięć) i już mi miga :) I spokojnie mogę sobie płytkę rysować, a

    A można też wziąć mały mikrokontroler, nie licząc diody i rezystora dla
    niej, tylko jeden element. Też można podłączyć na pamięć.

> [...]
    > szeroki (ten sam migacz odpala zarówno od 4, jak i 24V, bez zmiany
    > elementów), jak trzeba będzie coś pościskać, rozbudować, uprecyzyjnić, to

    Co do zakresu napięć, to racja. Z uC jest jeszcze taka sprawa, że można
    zmienić częstotliwość migania czy też wypełnienie nie modyfikując układu a
    jedynie program.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2014-06-29 17:19:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:lop25b$7d9$1@node1.news.atman.pl...

    > A można też wziąć mały mikrokontroler, nie licząc diody i rezystora dla
    > niej, tylko jeden element. Też można podłączyć na pamięć.

    I w razie zmylki w podłączeniu kosztować to będzie 20 groszy? :)

    > Co do zakresu napięć, to racja. Z uC jest jeszcze taka sprawa, że można
    > zmienić częstotliwość migania czy też wypełnienie nie modyfikując układu a
    > jedynie program.

    Może trochę trudniej, ale i do tego nie potrzebuję uC, tylko potencjometr :)
    Oczywiście, programując od czegoś muszę zacząć, a wtedy zgodzę się, żeby
    zamrugać diodką z uC, a potem coś jeszcze.
    Już trochę poważniej - chodzi mi o to, by nie stosować za każdą cenę procka,
    tam, gdzie nie trzeba, gdzie łatwo da radę inaczej. Ale - jeśli uC dla kogoś
    jest zabawą, to sprawa jest jasna - należy się bawić! Dzwonek do drzwi
    zrobiłem kilka lat temu w oparciu o 2 multiwibratory, gdzie jeden moduluje
    przebiegiem drugiego, a przebieg łączny steruje głośnikiem, już nie
    pamiętam, przez stopień mocy, czy bezpośrednio, więc 4-6 tranzystorów,
    upchanych na pająka :)) w małym pudełku z całością... W każdym razie za
    głośno miało nie być, jest idealnie. Nie chciało mi się płytki robić :))
    (tylko ulożyłem to wszystko, aby się trzymało i nie rozpadło w czasie
    najbliższym) I nie chce mi się do środka zaglądać, aby upewnić się, czy
    dałem, czy nie, prostą końcówkę mocy. Na pewno są dwa multiwibratory po 2
    tranzystory każdy... :)) Działają od dotknięcia.

    Ale obiecuję, że jak się da, to zrobię ten dzwonek także na jakimś małym
    procuszku, warunek - musi się budzić i być gotowym do pracy w 0.1 sekundy...
    A w przerwach obyć się bez zasilania. Przebieg jest mało istotny, to ma
    działać od dotyku.

  • 16. Data: 2014-06-29 17:53:03
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    ACMM-033 wrote:

    > Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:lop25b$7d9$1@node1.news.atman.pl...

    > I w razie zmylki w podłączeniu kosztować to będzie 20 groszy? :)

    Od paru lat stosowanie mikrokontrolerów modne jest, i koniec! :-)

    Kiedyś były to '51 teraz są ARMy (można szybciej na nich diodą migać).

    Szkoda tylko, że z tą długością słowa maszynowego nie idą w parze jakieś
    szczególne innowacje.

    jp

  • 17. Data: 2014-06-29 17:54:17
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    no, ja marzę o wykrywaczu najlepszych dżołków w przekazach po/eu... bo
    sam jestem w tym słaby...

  • 18. Data: 2014-06-29 18:10:36
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    feldmarszałek tusk wrote:

    > no, ja marzę o wykrywaczu najlepszych dżołków w przekazach po/eu... bo
    > sam jestem w tym słaby...
    Zatrudnij sobie programistów co ci zrobią odpowiedni soft do analizy
    wypowiedzi polityków w powiązaniu z aktualną sytuacją gospodarczą w PL/EU.
    Potem publikuj wyniki na www, będziesz miał dużo wejść i reklam za które
    zgarniesz górę kasy.
    Wtedy będziesz mógł leżeć gdzieś na plaży w egzotycznym kraju, zamiast...

    jp

  • 19. Data: 2014-06-29 22:27:28
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-06-29 17:54, feldmarszałek tusk pisze:
    > no, ja marzę o wykrywaczu najlepszych dżołków w przekazach po/eu... bo
    > sam jestem w tym słaby...

    We wszystkim jesteś słaby.

    --
    pozdrawiam