  • 11. Data: 2014-01-09 14:38:50
    Temat: Re: ARM i AVR
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 09/01/2014 14:11, inny punkt siedzenia... pisze:
    > cortex 7tdmi 9 coś tam, nic mi to nie mówi, można prosić o jakieś
    > wyjasnienie?

    Ty naprawdę masz bana na google?

    @

  • 12. Data: 2014-01-09 15:31:32
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    > Ty naprawdę masz bana na google?

    a tam coś jest?

  • 13. Data: 2014-01-09 17:19:23
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    przeglądam pewną książkę o AVR, poeta napisał tam mniej więcej tak: aby
    stworzyć bibliotekę z któej linkier będzie dołączał tylko wykorzystywane
    funkcje trzeba ją stworzyć z oddzielnych plików źródowych (każda funkcja w
    innym pliku)... o co mu mogło chodzić?

  • 14. Data: 2014-01-09 18:56:20
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    moja radość była przewczesna, bo widzę, że to projekt teleinformatyków...

    najpierw przy instalacji wywalił mi 100 błędów typu:
    http://zsyp.eu/smieci/atmel_studio_1.JPG
    a później nie uruchamia mi się, z błędem:
    http://zsyp.eu/smieci/atmel_studio_2.JPG

  • 15. Data: 2014-01-09 18:56:54
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    Ktoś podpowie?

  • 16. Data: 2014-01-09 21:01:44
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 09.01.2014 18:56, inny punkt siedzenia... wrote:
> [...]
    >
    > najpierw przy instalacji wywalił mi 100 błędów typu:
    > http://zsyp.eu/smieci/atmel_studio_1.JPG
    > a później nie uruchamia mi się, z błędem:

    Problem w tym, że Atmel Studio to nie jest tak naprawdę oddzielny
    program, tylko nakładka na Visual Studio. Gdzieś czytałem, że na WinXP
    to wymaga grzebania po rejestrze i trzeba jakieś ścieżki edytować. Na
    Win7 działa bez problemów.

    Jakub Rakus

  • 17. Data: 2014-01-09 21:05:40
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    inny punkt siedzenia... <N...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > najpierw przy instalacji wywalił mi 100 błędów typu:
    > http://zsyp.eu/smieci/atmel_studio_1.JPG
    > a później nie uruchamia mi się, z błędem:

    Najwidoczniej nie uruchamiasz instalatora z konta administracyjnego.
    http://www.atmel.com/images/as6installer-6.0.1843-re
    adme.pdf strona 4, punkt
    15

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2014-01-09 21:12:37
    Od: l...@g...com

    użytkownik inny punkt siedzenia... napisał:

    > a tam cos jest?

    Programy na uC pisano przed zalozeniem Google Poland sp. z o.o.

  • 19. Data: 2014-01-10 00:23:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2014-01-09 17:19 inny punkt siedzenia... napisał(a):

> [...]
    > funkcje trzeba ją stworzyć z oddzielnych plików źródowych (każda funkcja
    > w innym pliku)... o co mu mogło chodzić?

    Chodzi o to, że w momencie linkowania z pliku biblioteki (.a) dołączane
    są do kodu wynikowego całe pliki obiektowe (.o). To znaczy, że jeżeli w
    jednym pliku źródłowym umieścisz kilka funkcji z których będziesz używać
    tylko jedną, to i tak kod wynikowy spuchnie o te wszystkie funkcje.

    Dlatego tworząc biblioteki drobiazgów do niezależnego użycia (ot takie
    np. operacje na łańcuchach znaków z biblioteki standardowej), warto
    każdą funkcję umieścić w oddzielnym pliku źródłowym, aby po kompilacji
    funkcje trafiły do oddzielnych plików obiektowych. A plik biblioteki .a
    to jest po prostu archiwum wielu plików .o.

    Jeszcze jedno - oczywiście powyższe wywody dotyczą kompilatora gcc
    (chyba że coś się w ostatnim czasie poprawiło). Istnieją na świecie inne
    kompilatory, z lepszym optymalizatorem potrafiącym wycinać z kodu
    wynikowego całe nieużywane funkcje i wtedy nie ma znaczenia jak je
    pogrupujemy - w bibliotekach czy w jednym dużym pliku źródłowym.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2014-01-10 08:21:40
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    ależ jestem na koncie admina... system własnie XP...