  • 21. Data: 2014-01-10 09:59:12
    Temat: Re: ARM i AVR
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-01-10 00:23, Adam Dybkowski pisze:
> [...]

    Przeczytaj to (2-3 strony): http://tinyurl.com/lkux5w8
    (http://books.google.pl/books?id=aUNjAgAAQBAJ&lpg=PA
    113&ots=J5AoucT_H5&dq=ffunction-sections&hl=pl&pg=PA
    112#v=onepage&q&f=false)

    > Jeszcze jedno - oczywiście powyższe wywody dotyczą kompilatora gcc
    > (chyba że coś się w ostatnim czasie poprawiło). Istnieją na świecie inne
    > kompilatory, z lepszym optymalizatorem potrafiącym wycinać z kodu
    > wynikowego całe nieużywane funkcje i wtedy nie ma znaczenia jak je
    > pogrupujemy - w bibliotekach czy w jednym dużym pliku źródłowym.

    Kompilator gcc ma opcje -ffunction-sections i -fdata-sections, a linker
    -gc-sections. Wtedy w kodzie wynikowym nie są umieszczanie nie używane
    funkcje jak i dane.

    --
    Michał

  • 22. Data: 2014-01-10 16:25:49
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    tak mam zamiar kupić sobie tą książkę, wygląda nieźle, autor rozszerzył nowe
    wydanie nie jak ta konkurencyjna w której nic nie poprawiono... to się
    chwali...

  • 23. Data: 2014-01-10 16:27:02
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    tak ten idiotyzm ze ścieżkami podawany jest przy każdej możliwej okazji
    wystąpienia tego błędu... a co ciekawe sam MS napisał to w swoim syfiastym
    blogu czy co to tam jest...

  • 24. Data: 2014-01-10 18:52:39
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    odinastalowałem 6.1 i próbuję 5.0, te same problemy, te same błędy i nie da
    się uruchomić...

    powiedzcie mi proszę jak to jest z 4.x? da się na tym pracować z AVRami? i
    winavr?

  • 25. Data: 2014-01-10 20:31:41
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    mimo cudowania nie udało mi się zainstalować ani 6.1 ani 5.0... 4.x
    poszła... chciałbym prosić o pomoc, jak w 4.x ustawić aby kompilatorem C był
    ten z pakietu 5.0?

  • 26. Data: 2014-01-11 11:10:37
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    i jeszcze coś, przy uruchamianiu AVR Studio 4x pojawia sie okno z
    projektami, jak usunąć z niego zbędne projekty?

  • 27. Data: 2014-01-11 19:40:18
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    jeszcze jedno pytanko:
    _BV(PB4) jak to działa? co to jest en PB4, bo w opisie powinna być liczba
    0-7...

  • 28. Data: 2014-01-11 19:46:41
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    inny punkt siedzenia... <N...@g...pl> napisał(a):
    > jeszcze jedno pytanko:
    > _BV(PB4) jak to działa? co to jest en PB4, bo w opisie powinna być liczba
    > 0-7...

    A sprawdzić sobie definicję makra _BV to nie łaska? To bit vector, przesuwa
    jedynkę o tyle miejsc ile pokazuje argument. BP4 też masz napisane, pin 4
    portu B. Całość zamienia liczbę 4 na 00010000b.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 29. Data: 2014-01-11 21:11:34
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    > A sprawdzić sobie definicję makra _BV to nie łaska? To bit vector,
    > przesuwa

    a jak to się sprawdza?

    > jedynkę o tyle miejsc ile pokazuje argument. BP4 też masz napisane, pin 4
    > portu B. Całość zamienia liczbę 4 na 00010000b.

    gdzie są te definicje?

  • 30. Data: 2014-01-11 21:24:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    inny punkt siedzenia... <N...@g...pl> napisał(a):
    > a jak to się sprawdza?

    Ja sprawdziłem w Google. Niektóre środowiska mają funkcję przechodzenia do
    definicji/deklaracji. W Atmel Studio 6 przykładowo można wywołanie tego
    makra kliknąć prawym przyciskiem i wybrać Goto Implementation. Możesz też po
    prostu zapuścić wyszukiwanie w plikach nagłówkowych.

    > gdzie są te definicje?

    avr/sfr_defs.h

    --
    Grzegorz Niemirowski