  • 31. Data: 2017-08-14 20:52:02
    Temat: Re: AMD na topie w rankingu?
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Aug 2017 20:11:16 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > To troche jak by latać w kosmos używając w tym celu BCPL. No można,
    ale
    > po cholerę?

    No bo Apollo miało kuźwa soft napisany w C++ 2017 i trochę w Adzie 95.

    I po cholerę lecieli na ten Księżyc?

  • 32. Data: 2017-08-14 21:06:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 8:44 PM, slawek wrote:
    > Sorry cię bardzo. Akurat znam kogoś kto robi takie audyty. I to
    > niezależnie od "ja niekciem" danej firmy.

    Firma ubezpieczeniowa źle szacuje ryzyko. Ubezpieczają cos
    nieopłacalnego. Tego nie da się wykryć byle audytem.

    > Do tego kontrola skarbowa itp. itd.

    Nic nie ma do gadania. To nie sa błedy księgowe. To sa błedy z zupełnie
    innych dziedzin jak ujawnianie tajemnicy przedsiebiorstwa, ujawnianie
    danych nogocjacyjnych, złe szacowanie zyskow/strat itd, zły biznesplan,
    złe szacowanie kosztów. To nie ma nic wspólnego z księgowoscia, to ma za
    to duzo wspólnego z zarzadzaniem i sterowaniem.

    > Nie da się "zgubić" paru miliardów dolarów ot tak jakoś mimowolnie.

    Da się ich NIE zarobić.

    > Arkusze Excela itp. to jedno. Ale konta bankowe itd. to już nie Excel.
    > Więc takie bajki to dzieciom można opowiadać. A i tak mądrzejsze ci nie
    > uwierzą.

    Dalej nie pojmujesz na czym polega problem.

  • 33. Data: 2017-08-14 21:09:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 8:52 PM, slawek wrote:
    > ale
    > No bo Apollo miało kuźwa soft napisany w C++ 2017 i trochę w Adzie 95.

    Miało napisany w asm ze wspomaganiem makr symulujących nieco wyzszy
    poziom. Kod źrodłowy jest dostepny na necie razem z symulatorem.

    Problem w tym że o ile programiści softu do AGC mieli pojęcie co robią
    to przygłupy po marketingu i zarzadzaniu wciskające przypadkowe formuly
    do excela nie mają żadnego. A to też programowanie, tylko bez żadnej
    sensownej inzynierii.

    > I po cholerę lecieli na ten Księżyc?

    Bo mogli. Inni nie mogli. Kiedyś to było ważne.

  • 34. Data: 2017-08-14 21:10:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 8:47 PM, slawek wrote:
    > Współczesny Visual Basic bardzo niewiele różni się od Javy.

    Jak rownież niewiele ma on wspólnego z BASIC.

  • 35. Data: 2017-08-14 22:01:29
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Aug 2017 21:06:21 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tego nie da się wykryć byle audytem.

    Sorry, ale na audycie to ty się nie znasz.

    > Nic nie ma do gadania. To nie sa błedy księgowe.

    Jeżeli w arkuszu są błędne formuły, to nie zgadzają się obliczenia.
    Jeżeli obliczenia się nie zgadzają to kwoty są nie zgodne z tym co
    powinno być. A jeżeli ty uważasz, że to nie są błędy księgowe to
    powiedz czym według ciebie są błędy księgowe.

    > Da się ich NIE zarobić.

    A ja dzisiaj nie używałem Excela i NIE ZAROBIŁEM 15 tysięcy dolarów
    australijskich. Acha... używałem komputera Apple. Więc używanie
    komputerów firmy Apple przynosi mi straty w wysokości 15000 dolarów
    austalijskich razy 365 przynajniej.

  • 36. Data: 2017-08-14 22:05:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 10:01 PM, slawek wrote:
    > Jeżeli w arkuszu są błędne formuły, to nie zgadzają się obliczenia.

    Z czym się nie zgadzają?

    > Jeżeli obliczenia się nie zgadzają to kwoty są nie zgodne z tym co
    > powinno być.

    A co powinno być?

    > A jeżeli ty uważasz, że to nie są błędy księgowe to powiedz
    > czym według ciebie są błędy księgowe.

    Na pewno czyms innym niz odpowiedź akrusza "tak, to możemy ubezpieczyć".

    Błedem księgowym to może być bład że zapłaciłem $1 podatku mniej. Błedem
    nie-ksiegowym bedzie błąd w arkuszu Excela z ktorego wynika czy kupujemy
    czy nie konkurencyjną firmę.

> [...]
    > australijskich. Acha... używałem komputera Apple. Więc używanie
    > komputerów firmy Apple przynosi mi straty w wysokości 15000 dolarów

    Nic nie kumasz. Co zrobić, wszak jesteś geniuszem.

  • 37. Data: 2017-08-14 22:18:04
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Aug 2017 21:09:10 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    formuly
    > do excela nie mają żadnego. A to też programowanie, tylko bez

    Primo, dlaczego nazywasz zupełnie nieznanych sobie ludzi przygłupami?
    Trochę to nieładne. Zwłaszcza że te "przygłupy" potrafią przelać na
    konta we Szwajcarii parę miliardów dolarów... a ty nawet nie wiesz
    kiedy i jak.

    Po drugie, nie masz pojęcia o możliwościach Excela.

    Po trzecie - i najważniejsze - pisałeś że nie ma sensu pisanie w BCPL
    gdy program ma służyć do latania w Kosmos.

    Na co dostałeś ironiczną odpowiedź, że misję Apollo oprogramowano w
    Adzie 95. Nie zrozumiałeś ironii?

    I jeszcze drobiazg. Programy do misji Apollo to także masa rzeczy
    napisanych w Fortranie.

  • 38. Data: 2017-08-14 22:23:00
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Aug 2017 22:05:28 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Co zrobić, wszak jesteś geniuszem.

    Masz rację.

    No to jak - używanie komputerów Apple przynosi gigantyczne straty
    finansowe czy nie?

    Beka na maksa, jak mówi nieco młodsze pokolenie.

  • 39. Data: 2017-08-14 22:30:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 10:18 PM, slawek wrote:
    > Primo, dlaczego nazywasz zupełnie nieznanych sobie ludzi przygłupami?

    Trochę ich znam.

    > Trochę to nieładne.

    Bez watpienia. Teraz uważaj: z ich punktu widzenia programisisci to nie
    tylko przygłupy ale 3-ci sort. Taka wojna klas. Ludzie z korpo,
    szczegolnie ze świata finansjery poza nielicznymi wyjątkami kończą
    śmieciowe studia. Na pewno nie na tyle przydatne aby miec pojęcie jakie
    zagrożenia stanowi Excel i pisanie makr bez przygotowania
    programistycznego i matematycznego. Dlatego powinni zatrudniać ludzi
    którzy wiedzą. Ale koszta.

    > Zwłaszcza że te "przygłupy" potrafią przelać na
    > konta we Szwajcarii parę miliardów dolarów... a ty nawet nie wiesz kiedy
    > i jak.

    Fascynujace. Potrafią już wciskać Enter? Naprawdę to czy ktoś potrafi
    robić przelew na dolara czy milion swiadczy o mądrości? Serio? Łomatko.

    > Po drugie, nie masz pojęcia o możliwościach Excela.

    Nie masz pojecia o czym mam pojęcie. Dośc nerwowo dyskutujesz. Masz tam
    jakieś zawody z okolic kto odpowie na najwięcej postów?

    > Po trzecie - i najważniejsze - pisałeś że nie ma sensu pisanie w BCPL
    > gdy program ma służyć do latania w Kosmos.
    > Na co dostałeś ironiczną odpowiedź, że misję Apollo oprogramowano w
    > Adzie 95. Nie zrozumiałeś ironii?

    Wyprostowałem pojęcie aby była jasność na czym polega analogia.
    Programowaniem powinni zajmować sie inzynierowie. Niestety w korpo
    zajmują sie nimi "analitycy finansowi" dla których Excel jest szczytem
    rozwoju i robią to źle.

    > I jeszcze drobiazg. Programy do misji Apollo to także masa rzeczy
    > napisanych w Fortranie.

    Oczywiście.

    https://github.com/chrislgarry/Apollo-11/blob/master
    /Luminary099/ALARM_AND_ABORT.agc

    https://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Guidance_Comput
    er#Software

    "AGC software was written in AGC assembly language and stored on rope
    memory."

    Czyli Fortran, jak w mordę strzelił. Jeśli fakty przeczą teorią,
    najprościej zmienić fakty.

  • 40. Data: 2017-08-14 22:37:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 10:23 PM, slawek wrote:
    > No to jak - używanie komputerów Apple przynosi gigantyczne straty
    > finansowe czy nie?

    Co ma z tym wspólnego Apple?